Navelstreng of geslacht???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jetje1991, 20 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Hoii allemaal..

Gisteren hebben wij de 20 weken echo gehad. Alles was gelukkig goed!! Wij gaven bij binnenkomst al aan dat we het geslacht niet wilde weten.. ook hebben we 2x onze ogen dicht moeten doen. Dat vond ik heel fijn dat ze dat van te voren zei. Toen bekeek ze 1 been en zag daar geen klompvoetje aan.... nu nog het andere been te pakken zien te krijgen. Dat duurde even.. maar uiteindelijk toch gelukt. Er waren toen 2 beentjes duidelijk in beeld!!! Tot mijn schrik zag ik er duidelijk iets tussen hangen. Het werd ook behoorlijk stil in de kamer en ik wist dat mijn vriend hetzelfde dacht. We durfde er niks over te zeggen... maar die mevrouw zei zelf ineens... ehh we zien nu 2 beentjes en de navelstreng.
    Maar toch heb ik nu sterk het gevoel dat we een zoontje krijgen!! Super leuk natuurlijk!! En het maakt ons ook echt niet uit. Maar wat denken jullie?? Is een piemeltje al zo duidelijk te zien?? Je zou denken dat die mevrouw geweten moest hebben dat ze tussen de benen keek... dus waarom liet ze ons niet voor de zekerheid niet nog een keer onze ogen dicht doen. Had ik er maar gelijk naar gevraagd! Maar op dat moment durfde ik gewoon niet haha.
    Nu twijfel ik om een pretecho te laten doen om het dan toch maar 100% zeker te weten.

2. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt haar ook bellen om te vragen naar het geslacht. Even dit verhaal uitleggen. Als is een extra pretecho natuurlijk altijd leuk. Ik kan er echt niks over zeggen of het een jongen is of niet. T kan inderdaad zijn dat jullie het juist opgevat. Aan de andere kant kan ook haar verhaal van de navelstreng kloppen. Daarvoor zou je er echt bij moeten zijn geweest of iets van een foto hebben.

3. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    En oh ja, een piemeltje is met 20 weken best duidelijk te zien. Het geslacht is dan ech wel goed ontwikkeld.

4. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Zal ze dat nog weten? Of slaan ze die info op?

5. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hmmm navelstreng zit echt iets verder hoor. Tussen de beentjes is echt een piemel🙈 denk dat de stilte ook wel iets zegt.
    Wel balen zeg dat je er zo dan alsnog achter komt.

6. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Zo kort geleden dan weten ze het meestal nog precies :)

Bijvoorbeeld: onze echoscopiste wist ons nog te herinneren van de vorige zwangerschap en ook dat onze dochter toen in de buik al hele lange benen had met 16 en 20 weken echo's. Dus geen verrassing toen ze dat ook nu weer zag bij mijn 2de dochtertje :)

7. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Kan beide kanten op. Bij 20wk is het geslacht zichtbaar, al kan hier alsnog een fout in worden gemaakt. Meisjes kunnen ze niet voor 100% met zekerheid zeggen. Balletjes van een jongen kunnen eventueel nog niet goed zijn ingedaald.
    Ik dacht bij onze dochter eerst ook een jongen aangezien ik wat tussen de benen zag, maar dat was toch echt de navelstreng. Maar volgens mij was dat bij een eerdere echo dan de 20wk echo.
    Hier in het ziekenhuis noteren ze het geslacht wel in het systeem. Ik heb een paar keer gehad dat een andere gyn of co assistent het geslacht benoemde. Met ik neem aan de aantekening dat wij het zelf ook wisten ;)

8. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ze slaan alle info op.zodat ze am ijs terug kunnen kijken.zelfs van onze jongste zoon 3 jaar geleden hadden ze de echo nog

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wilden het hier ook niet weten. is wel opgeslagen. hij gaf ook een pottyshot mee... tja toen was het voor mij al duidelijk hihi, manlief snapte er gelukkig niets van :p

10. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Dit was bij 19 weken, is echt al wel goed te zien.
    Maar het "hing" niet echt.

Bijgevoegde bestanden:

11. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    bij de eerste wilden wij het ook een verrassing houden en we dachtn ook allebei duidelijk een piemeltje gezien te hebben, was echt teleurgesteld dat de verrassing er af was..
    maar het kán toch echt geen piemeltje zijn geweest, achteraf gezien ;) toch de navelstreng bij ons

Deel Deze Pagina