Hallo! Mag ik even jullie mening vragen? Wij verwachten straaks een zoontje. Ik had een lijstje van wel 20 jongensnamen gemaakt, maar mijn man vond geen enkele 'geschikt'. Mijn favoriet was en is Jack, maar kon mijn man helemaal niet overtuigen. We zijn dan samen op zoek gegaan naar andere namen en kwamen Sam/Samuel tegen. Deze vinden we leuk, maar we zijn niet 100% overtuigd. En vorige week zei mijn man plots: we zullen hem wel Jack noemen!!! Maar nu blijf ik precies wel twijfelen tussen deze 2 namen. Jack of Sam/Samuel. Wat vinden jullie het leukst?
Jack vind ik niet zo heel leuk maar dat is persoonlijke smaak. Het is een prima naam. Sam/samuel vind ik leuker. Samuel vind ik alleen wat sullig maar Sam weer zo veel gebruikt. Zou niet weten wat ik zou kiezen. Misschien samuel en roepnaam wordt bijna automatisch Sam. Kan hij later zelf kiezen.
Ik vind Jack helemaal niks voor een Nederlands kindje. Ik zou gaan voor Samuel, dan kan je zoon altijd nog Sam als roepnaam kiezen. Samuel vind ik net wat leuker.
Ik zou voor Samuel 'Sam' gaan Dan kan beiden. Ik ben niet voor Jack. Niet mijn smaak. Alleen... Iedereen heeft een andere smaak!! Je moet zelf kiezen hoor Succes ermee!
Samuel, hoewel ik 'm op z'n engels uit zou spreken. Héle mooie naam en afgekort wordt dat natuurlijk alsnog Sam
Jack! Deze naam willen wij ook heel graag, maar iemand uit onze omgeving wilt haar zoontje ook zo noemen. We hadden het over jongensnamen die we leuk vinden en ik zei dat Jack een kanshebber is en zo kwamen we erachter.