Hoi allemaal, Gister ben ik naar de nieuwe film van harry potter geweest. Nou wat een tegenvaller zeg!! Amper actie, verhaallijn vondt ik ook waardeloos, alleen het einde dat Perkamentus dood gaat vondt ik alleen mooi, maar verder echt heel erg jammer zo veel belovend en dan zon afknapper. De andere delen vondt ik echt 10x beter. Zijn jullie al geweest? of gaan jullie nog? wat vonden jullie ervan?
hihi zit jij even het einde te verklappen Ik ben vandaag geweest. Ik vond het een goeie film, wederom. Wel zat er idd wat minder getover enz. in.
Ik ben ook geweest. Ik heb de boeken ook gelezen. hierdoor vond ik de film inderdaad een beetje teleurstellend. aangezien ik vind dat er heel veel belangrijk detail verloren is gegaan. daarnaast vond ik de manier waarop afscheid werd genomen van een belangrijk personage erg slap. terwijl in het boek een heel indrukwekkende dienst word gegeven. Ook vind ik als je de boeken niet hebt gelezen er bepaalde dingen in de film waarschijnlijk niet op zijn plek vallen. al met al geen super slechte film,maar wel de minste over de gehele serie gezien
@shenoby: dat ben ik wel met je eens, dat het de minste was van de serie. De laatste moet toch wel een klapper worden, hoop ik
Ik ben naar de nachtpremiere geweest. Op een IMAX-scherm en het eerste half uur in 3D. Nice! Ik vond de verhaallijnen rondom al die puberliefdes echt heel leuk gefilmd (en super gespeeld door al die jonge acteurs en actrices ook). Het begin en het einde van de film waren prachtig spectaculair (waanzinnige special effects!) en ik heb me tussendoor niet verveeld met alle intriges rondom het geheim van Slughorn. Het enige wat ik jammer vond was dat het begin van de film (Death Eaters dringen door in de Muggle wereld) een beetje los stond van de rest van het verhaal. Maar goed, ik heb alle boeken ook gelezen en ik begrijp dat de regisseur keuzes heeft moeten maken. Nee, ik vond hem zeker niet tegenvallen. Het was inderdaad een wat minder 'magische' film dan de eerdere delen, maar de afwisseling tussen de duisternis van het naderende kwaad en de luchtigheid van al die verliefde tieners maakte het voor mij juist de meest 'menselijke' Harry Potter tot nu toe. Ik zou morgen weer gaan als iemand het me vroeg. Hehehe, misschien ga ik morgen sowieso nog wel een keer, en dan in mijn eentje. Je moet wat, als aftellende hoogzwangere... De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de laatste vijf minuutjes van de film niet gezien heb. De film ging in vijf zalen tegelijk in premiere en ik zag het niet zitten om nadien nog een half uur in de file te staan in de parkeergarage omdat iedereen tegelijkertijd weer naar huis wilde. Maar goed, daar heb je dan de boeken ook weer voor gelezen hè...
ik vond hem niet tegenvallen. voor wie hem niet heeft gezien niet verderlezen! vond alleen de scene dat het nest in vlammen opgaat nergens op slaan, is alleen bedoeld om Ginny en Harry dichter bij elkaar te brengen maar was verder onzin. en idd een hoop weggelaten maar dat moet ook wel. vond het wel vreemd dat er een stukje deel 7 in voorkwam (Sneep die zegt dat perkamentus teveel van hem vraagt, zit eigenlijk in zijn herinnering in deel 7) nog een stukje basis voor deel 7: de kamer van hoge nood waar alle leerlingen spullen in verstoppen. dat doel wordt eigenlijk pas uitgelegd in deel 7 als harry daar een gruzielement moet zoeken. maar goed, het is ook moeilijk om boeken met zoveel details goed te verfilmen. meestal vind ik boekverfilmingen een stuk slechter.
Wij zijn gister geweest maar we vonden 'm ook erg tegenvallen, jammer want ik had me er al helemaal op verheugd, het boek nog een gelezen. Er zijn heel veel dingen veranderd of weg gelaten, de scene dat het nest in vlammen opgaat komt helemaal niet in het boek voor terwijl in het volgende deel nog van alles gebeurt daar, het was een beetje afgeraffeld naar mijn idee.
@ marni dat vond ik ook inderdaad. vond het ook heel jammer dat de begrafenis niet in de film voorkwam. dit vond ik niet echt een waardig afscheid van een belangrijk karakter. terwijl ik dat in het boek juist heel indrukwekkend vond en me er helemaal een voorstelling bij kon maken. in dat opzicht vond ik het ook wat afgeraffeld.
wij zijn zaterdag geweest! ik heb alle boeken 2 keer gelezen en alle films gezien. en ik vond deze juist de leukste! veel humor voor mijn man belangrijk want die vond de vorige film helemaal niet leuk. en deze vond hij zo leuk dat ie de laatste ook wil zien in de bios. ik vond het dus echt geen tegevaller! en je kan het blijven zeggen je moet het boek en de film van elkaar appart zien! je moet de film kijken met in je hoofd dat je de achtergrond informatie weet. en niet van dat en dat zit er niet in! dan is er altijd wel iets wat tegenvalt xx sky
Ik ben naar de voorpremiere geweest en ik vond het dus wel een aanrader. Wil hem eigenlijk nog wel een keer zien in de bios. Ach ja zo is het met iedere film van HP. De een vind het geweldig en de ander teleurstellend.
Ik ben woensdagmiddag naar de film geweest, en daarna woensdagavond nog een keer Nachtvoorstelling dinsdagavond was helaas uitverkocht, dus vandaar dat ik de eerste middagvoorstelling maar heb gepakt De eerste keer dat ik de film zag vond ik em inderdaad ook wel tegenvallen. Er zaten veel scènes in die niet eens in de boeken voorkomen, en veel mooie en belangrijke stukken uit de boeken miste ik. Het begin was wel erg mooi gemaakt, maar denk idd dat als mensen de boeken niet hebben gelezen of de vorige delen niet hebben gezien, ze niet snappen waar het over gaat. As it is, ik zou het ook gewoon dom vinden van mensen om naar een 6e film te gaan zonder de delen ervoor te hebben gezien en/of gelezen.. Wat ik vooral erg jammer vond was dat ze het eind en dan vooral de dood van Dumbledore en gevechten daarna, en ook de begravenis toch echt geen recht hebben aangedaan. Snap dat ze niet alles in een film kunnen proppen (ja, dan zou je een film van 4,5 uur krijgen, zou ik persoonlijk geen ramp vinden), maar dat ze zulke belangrijke scenes skippen om er allemaal andere dingen voor in de plaats te bedenken.. No tnx. 2e keer dat ik de film zag (woensdagavond) was m'n mening al een stuk positiever.. Moet altijd een film ff op me in laten werken en vervolgens nog een keer kijken, dan vind ik em vaak stukken beter. Maargoed, nu is het dus wachten tot de Deathly Hallows films uitkomen, eerste deel november 2010 en tweede deel juli 2011 als ik me niet vergis. Maar dus kleinere kans dat ze weer halve boeken overslaan, gezien ze deze keer 2x 2,5 uur kunnen maken Sorry voor 't lange verhaal, ben nou eenmaal een Potter-fan
ik vond hem wel leuk met de humor die er in zat en de verliefde tieners dat maakte de film wat luchtiger en toch was hij ook wel serieus met het dreigende kwaad wat er aan komt. en nu wordt het dus weer wachten op de twee laaste films.
Ik vond de film op zich wel weer mooi, alleen de verhaallijn zelf een beetje ene afknapper. Op zich is de hele film spannend, en zit er ook een goede verhaallijn in, maar dan op het einde blijkt ineens dat alles voor niets was zo'n beetje... En dan laten ze het einde natuurlijk weer heel erg open voor het volgende deel...
Bedankt voor t verklappen van t einde in je eerste zinnen.. jammer.... had liever nog niet geweten dat perkamentus doodgaat..
Ik moet bekennen dat ik ook niet wist wat daarmee bedoelt werd -ondanks dat vind ik het niet gek dat er in zo'n topic over de film geschreven wordt, dus ook wat er gebeurd en hoe dat verfilmd is. Dus tja, je kiest er zelf voor om het topic te lezen en dan bestaat de kans dus dat er dingen verteld worden die je nog niet weet als je er nog niet heen gegaan bent. @lynnes: Had je het écht nog niet gehoord dan? Ook niet van mensen die de boeken gelezen hebben? Er is al zoveel over gesproken en geschreven enzo.
Ik vond de film ook tegenvallen... ik vond de special effects wel mooi, maar ik vond dat er veel weggelaten was en zeker op het eind had het toch wat asppannender gemogen... Ik denk ook als ik de boeken niet gelezen had ik de film nogal saai had gevonden.. Vind hem echt de slechtste ... erg jammer en dat huis van de wemels wat afbrand, raar hoor... Volgende boek komt dit huis nog terug bij de bruiloft....
Ik ben afgelopen zondag geweest en ik vond de film echt wel geweldig. Ik vond hem in tegenstelling tot film 5 vele malen beter. In film 5 waren er een aantal dingen weggelaten die de film onlogisch maakte, dat was bij deze film niet het geval. Ik was namelijk met een aantal die het boek niet gelezen hadden en die snapte film 6 helemaal en dat hadden ze bij 5 niet gehad. Ik vind het persoonlijk erg leuk dat er nu ook veel aandacht was voor Harry - Ron - Hermelien als puber en als persoon. Dat maakt ze meteen stukje menselijker voor mijn gevoel. Wel vond ik het einde een beetje slap (en tot aan de pauze het best) het afbranden van het nest snapte ik niet, kon ik ook niet plaatsen, dat ben ik met de meeste wel eens. Ik zou zo nog een keer gaan, zeker weten, vond het een geweldige film groetjes een die-hard Potter fan