Ik heb vandaag eens ovenfrieten gekocht voor de eerste keer. Op de verpakking staat dat je die frieten 1 keer moet omdraaien maar moet dat echt? Dan ben je er toch lang mee bezig en ik en de oven gaat ook niet goed samen, zou me dan 5 keer verbranden. En de frieten moeten naast elkaar en 15 tot 20 minuten in de oven maar als er niks op elkaar mag liggen dan heb je toch ook niet veel frieten? Hoe doen jullie dat?
Ik mik altijd een halve zak op de bak plaat met bak papier en laat ze gewoon iets langer in de oven dan wat op de zak staat. Zijn ze net wat knapperiger. En ik draai ze niet om, dat vind ik onbegonnen werk.
Ja dat moet echt, anders worden ze aan 1 kant niet goed bruin. Ik spreid het uit op de bakplaat en dan na 12 minuten schep ik het zo goed mogelijk om. Plaat gewoon helemaal er uit halen, en ergens op leggen op het aanrecht. Er ligt echt wel eens iets over elkaar, maar toch zo veel mogelijk wel naast elkaar. Wij hebben voor 3 wel genoeg.
Ik draai ze nooit om ,maar ze liggen bij mij ook op een rooster in een hetelucht oven. Bij mij zijn ze altijd mooi rondom bruin.
Ik doe ze op het rooster. Het even wat werk om ze er op te leggen. Maar je hoeft ze niet om te draaien. En ik vind ze lekker knapperig.
Ik doe ze in zo'n airfryer?? En draai ze minstens 10 keer om met een lepel gewoon roeren zegmaar, en nog zitten er steeds rauwe frietjes tussen. Binnenkort dus frituurpan aanschaffen.
Ik heb een bakplaat met gaatjes erin. Gooi er nog een klein beetje olie overheen en draai het halverwege een keertje om. Bij mij gaan ze er ook langer in dan de voorgeschreven tijd. Lekker.. vooral die crunchy van Aviko!
Ik mik ze op de bakplaat met papier erop. En dan paprika poeder erover heen en dan de oven in. Draaien doe ik niet. Duurt idd lang en ook ik verbrand mn vingers! Moet wel zeggen dat de frieten van huismerk van emte niet zo lekker zijn als een duurder merk.
Doen ze die paprika poeder ook op de frieten bij sommige turkse zaken? Sommigen doen er een poeder op en dat is echt lekker, vraag me nu af of dat paprika poeder was.
Dat zijn patatkruiden, gewoon te koop bij de AH. Ik doe altijd een zak op de plaat en na 10 minuten schep ik het even met een grote lepel om.
Bedankt voor jullie tips. Ik ga gewoon zoveel mogelijk op die plaat leggen en enkele keren in roeren/scheppen met een lepel
Precies. Ik ga er altijd even 1 x doorheen met een spatel of grote lepel ofzo.. niet allemaal 1 voor 1 omdraaien. Gewoon ff lekker husselen! Eet smakelijk!