Ladies, We zoeken naar de goedkoopste/beste optie om 2 grote fietsen (framemaat 63 allebei, niet electrisch) mee te kunnen nemen. De fiets van onze kleuter past nog in de auto dus die hoeft niet apart vervoerd (voor nu, misschien toekomst wel, net als onze peuter nu). We hebben geen trekhaak (nog? Kost 800,-). Wel hebben we dakdragers. We hebben een stationwagen (en een koekblikauto die gaat ook mee). We gaan 2 weken op vakantie dit jaar (ws in NL) en wil dus graag onze fietsen mee. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand ervaring in wat verstandig is om aan te schaffen? We hebben nu een achterklep-drager voor max 1 fiets. Maar die zou ik niet aan het koekblik durven hangen al bijv.
Wij hebben zowel een drager voor op de achterklep als fietsenhouders voor de dakdragers. Die laatste hebben onze voorkeur, maar naast de dakkoffer past maar 1 fiets.
We lenen altijd de dakkoffer van mijn vader maar die is dit jaar sowieso niet beschikbaar. En dat ding is zo breed dat er sowieso geen fiets naast past meer... dus alles kan evt wel op het dak
Wij hebben onlangs een Trekhaak laten installeren voor zo’n 750 euro. Wel erg prijzig ja. andere opties voor jullie: -fiets plat in de grote auto met banken plat -met de trein ipv koekblik en dan 1 fiets meenemen -daar toch een fiets huren ipv eigen meenemen ?
Via het trekhaakcentrum is het mogelijk wat goedkoper? Ik zou huren denk ik als de goedkoopste optie voor nu zien. Heel veel parken hebben die optie en zeker als je voor 2 weken in 1x huurt, is het niet zo duur misschien
Fietsenhouders voor op je dakdrager zijn niet zo duur. Even marktplaats goed in de gaten houden. Wij hadden er 3 voor 100 euro.
Als in NL is: iemand anders vragen de fietsen te brengen? Fietsen lenen bij iemand die evt kent in de buurt? Ov fietsen huren of lokale fietsenmaker eens bellen? Of mss degene waar je gaat logeren/overnachten voor ideeen?
Wij hebben vorig jaar zo'n drager voor op de achterklep gekocht. Passen 3 fietsen op. Ik had hem op mp voor 35 euro
Wij hebben ook een station met dakrails en -dragers en mijn man heeft vorig jaar voor 3 fietsen dragers voor op het dak gekocht. Volgens mij van thule, maar echt niet zo heel erg duur. Er gaan dan 3 mountainbikes op het dak van man en kinderen en ik huur ter plekke wel een fiets. Wellicht dat we dit jaar met de caravan van mijn ouders gaan (zij zetten hem ergens neer dan). Dan kunnen er 2 fietsen voor op de dissel mee evt.
Gaat de station ook mee? Dan een achterklep drager voor 3 fietsen? Zijn rond de 80 euro. En ik heb er trouwens 1 voor m'n koekblik. Kan prima met 3 fietsen/tot max gewicht. Er gebeurd echt niks en dat max gewicht is niet voor niets. Ding zit onder en boven met klemmen Aan de achterklep geklemt en bij de mijne moeten er ook nog spanbanden om de klep heen naar binnen. Niks aan de hand. Ik heb voor een trekhaak gekeken maar ik vond 800 euro veel te duur voor die enkele keer fietsen mee. En daarnaast zou ik dan nog een fietsendrager moeten hebben dus zo 1000 euro bij elkaar. + Dan nog kentekenplaat Helaas was mijn koekblik niet geschikt voor een trekhaak. Nou ja, niet voor een gewone maar waarschijnlijk wel voor 1 die speciaal voor fietsen was en niet voor trekken. Maar alsnog een hoop geld. Ik heb fietsendrager bij Decathlon vandaan. Van (dacht) b'tween. (Of zoiets) .
Wij gaan 25km verderop op vakantie. De auto wordt volgeladen met alle spullen en daar bovenop de racefiets van mijn man. Hij brengt de auto naar de camping komt met de racefiets naar huis en dan fietsen wij met zijn allen naar de camping. Op de fiets is de vakantie dan al begonnen Wij gaan ook 2 weken.