Kun je een maand voor iui gewoon klussen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door puppy28, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hoi,

Mijn vraag is gebaseerd op het feit dat mijn gyn zei dat ik deze maand moest skippen omdat we mijn volgende cyclus gaan starten met de iui.

Ik heb laatst samen met manlief eea laten onderzoeken en alles was goed bij ons. Wij zijn dus onverklaarbaar 'nog' niet zwanger.

Mijn gynaecologe wilt volgende maand dus beginnen met iui maar ze adviseerde deze maand dus niet onbeschermd te vrijen. Is hier een reden voor? Ik heb het zelf eigenlijk niet gevraagd omdat ik dacht dat het normaal zou zijn maar ik kan het nergens terug lezen.

Ik hoor graag jullie reacties/meningen/deskundigheid..

2. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heb ik nog nooit gehoord (wat misschien met over mijn ziekenhuis zegt dan over iets anders hoor). Zou het zelf ook zonde vinden... Ik zou zeggen: gewoon gezellig maken:D

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hoefde van ons ziekenhuis ook niet! Enige beperking die wij hebben is om de twee dagen voor de IUI geen seks meer te hebben ivm de kwaliteit vh zaad dat anders minder zou kunnen zijn! Misschien eens bellen om te vragen waarom ze dat adviseren?? En anders gewoon de kans benutten zou ik zeggen!

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik zou er ook gewoon voor gaan. Ik kan niet echt een goede reden bedenken waarom het niet zou mogen. Behalve inderdaad een paar dagen voor de inseminatie, in verband met de kwaliteit.

5. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit hebben ze in mijn ziekenhuis nog nooit gezegd...
    Alleen 2 dagen voor de IUI mag de man niet meer klaarkomen om goed zaad te hebben, maar voor de rest mogen wij intiem zijn zoveel we willen

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Echt nog nooit van gehoord!
    zal even na bellen wat de reden hiervoor is?

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heel apart.

Zou bijna denken dat ze bang zijn dat je op het allerlaatste moment, dus voordat ze met de behandelingen kunnen starten, zwanger raakt....

Hier nooit een klusverbod gehad voordat we met IUI gingen beginnen.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Elke kans benutten dat het op de "natuurlijke" manier gebeurt.

9. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Dank je voor jullie reacties!! Ik ga deze ronde ook gewoon benutten, zie idd ook niet echt een reden waarom het niet zou mogen

10. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb je misschien kort geleden een HSG gehad?
    De meningen verschillen per ziekenhuis maar de ronde van de HSG mocht ik niet zwanger proberen te raken vanwege de vloeistof die in de baarmoeder en eileiders is geweest.

Maar andere ziekenhuizen hebben deze maatregel niet en willen juist profiteren van de ronde na de HSG.

Ik heb wel naar mijn ziekenhuis geluisterd maar ik had ook geen keus. Zonder medicijnen krijg ik geen eisprong en ik kreeg geen medicijnen en echo's, ik moest aan de pil.

11. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Raar hoor. Ook wij mochten klussen zoveel we wilden, alleen twee dagen voor de inseminatie dus niet in verband met de zaadkwaliteit. Het is juist goed om vaker een zaadlozing te hebben, dan het "op te sparen" zeg maar. Dat zaad zou dan als jullie de IUI zouden krijgen, niet goed zijn. Zo heb ik het tenminste begrepen.

12. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey catmommy, ik heb inderdaad een HSG gehad. Klinkt opzich best logisch wat je zegt al weet ik niet hoelang het duurt voordat die vloeistof er weer uit is. Ik denk inderdaad toch maar dat ik maandag even ga bellen wat hier de reden van is. Ik had namelijk wel gelezen dat er best veel meiden zijn die juist na een hsg zwanger zijn geraakt.

13. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ik heb toch wat onderzoek gedaan nog op het internet en ik lees inderdaad dat er bij verschillende meiden NA een hsg wordt geadviseerd veilig te vrijen ivm de vloeistof die wellicht achtergebleven is waarvan ze niet weten wat voor effect dat heeft op het kind op de lange termijn, mocht je zwanger raken.

Ik zal maar gewoon luisteren naar de gyn, en hopen dat de IUI me wat goeds zal brengen :)

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Daar verschillen de ziekenhuizen dan ook in, want ik mocht na mijn hsg gewoon een kansje wagen! Misschien dat bij ons een andere vloeistof is gebruikt!?
    Wel balen meid, zo een verloren ronde! Maar misschien is de ronde daarna wel dubbel zo goed ;)

15. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Je hebt inderdaad twee verschillende vloeistoffen die gebruikt kunnen worden bij een HSG: een op waterbasis en een op oliebasis.

Succes in ieder geval, duim dat het middels IUI snel raak mag zijn!

Deel Deze Pagina