Als je wil gaan zwemmen deze dagen....

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Check dan even Vind een zwemplek | Zwemwater.nl om te kijken of er geen blauwalg in het water zit, of dat er een andere reden is waarom er een negatief zwemadvies wordt gegeven.

Ik denk, ik deel het even. ;)

2. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Goeie tip!

Nog los van de immense drukte, zeker hier in t zuiden met de laatste week vakantie. Ik blijf liever thuis dan handdoekje aan handdoekje te liggen zweten xD

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Laatste week? Volgende week hoeven ze toch nog niet naar school?

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha dochter wilde gistermiddag naar zwembad maar zwembad was zo overvol dat er een rij tot 3 straten verderop was en ze hanteerden het beleid 1 eruit en 1 erin.
    Geen succes en uiteindelijk in het zwembadje bij vriendinnetje geweest.

5. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Dank voor de tip!

Minimaal vier kinderen en hun ouders (ik heb de tip doorgegeven) zijn hiermee alweer behoed voor een locatie met waarschuwing voor blauwalg.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wij zijn net gaan zwemmen. Van 11 tot 2, daarna naar huis omdat de jongste moet slapen. Nu we weggingen werd het drukker, vanmorgen nog niet

Heerlijk afgekoeld!

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier bij onze zwemplas stond idd een groot waarschuwingsbord. Ik ben met de (oppas) kinderen dus uit het water gebleven. Heel apart vond ik het te zien dat 2 bso groepen en 1 verticale kdv groep de kinderen gewoon het water in lieten gaan. Ik zou daar als ouder niet blij mee zijn.

Wat betreft het buitenzwembad, wij willen morgen en zorgen dan dat we er ook echt om 10 uur zijn. Dan is het nog rustig.

8. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Oh pardon ik ben in de war xD ik leef al een week vooruit Hahaha. Je hebt gelijk! volgende week is het lang niet zo heet als deze week dus ik denk dat we dan een dagje gaan.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind dat echt onverantwoord! Waar was dat? (Mag ook in PB ;)) Ik ben dan zo'n trut, die de instelling zou bellen en ze op hun sodemieter zou geven. Fijn hoor, als je je kind terug krijgt met huid- en oogirritaties, koorts, diarree, overgeven, hoofdpijn, etc.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja heb ik ook even aan gedacht om het te melden, maar ja bij wie komt het terecht en wordt er dan überhaupt iets mee gedaan? Van de kdv en 1 bso groep weet ik niet wie het waren...geen busje met bestikkering of niet zodat ik het kon zien. Van 1 bso groep weet ik het wel.
    Het was aan de binnenschelde.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, die heb ik in de lijst zien staan (lijst van wateren op Omroep Brabant). Melden bij de gemeente? Volgens mij zijn zij verantwoordelijk voor de handhaving... Maar ja... of de gemeente daar iets mee gaat doen.... Of zet het op Facebook. "Zit je kind op een KDV of BSO in <regio> en komt het terug met één of meerdere van onderstaande klachten? Dan kan het best wel eens zijn, dat hij/zij mee bij de groep hoorde, die ik vandaag " om <tijd> uur zag zwemmen in de binnenschelde. Ondanks dat daar borden stonden met een waarschuwing voor blauwalg, zag ik hier drie groepen van de opvang tóch het water in gaan. Totaal onverantwoord!"

:p

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik geloof niet dat die daar gaan controleren ofzo...ik zat daar ook gewoon, maar alleen op het zand. Van mij mogen ze er echt niet in maar groot bord met waarschuwing in 3 talen dus het was echt wel duidelijk.

13. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Maar als je dat ziet, dan spreek je ze er toch a la minute op aan?

14. tuc

tuc Niet meer actief

waarom?? Bij elkaar zaten er 10 leidsters een groot waarschuwingsbord erbij, wat moet ik daarvan nog zeggen?

15. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Dan hadden die kinderen er misschien wel wat aan gehad. In ieder geval meer dan als je achteraf hun kantoor gaat bellen.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik bedoelde de handhaving op de kinderopvang. :)

En inderdaad... aanspreken was beter geweest. Dat ze een risico lopen dat die kinderen ziek worden. Dat bord hangt er niet voor niks.

17. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Onze kids in Groningen hebben maandag hun eerste schooldag

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ongelofelijk van die opvang zeg dat ze zo'n risico nemen!

Maar ik had zeker ook die leidsters aangesproken hierop ipv achteraf hier op een forum je mening over te geven, dat het belachelijk is. Die kindjes zijn weerloos hierin, had het aanspreken dan igg voor hun gedaan. Kids kunnen er hartstikke ziek van worden.

19. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Als ze bij ons op het kdv het in hun hoofd halen om naar een zwemplas te gaan zou ik echt heel boos worden. Onder de 4 jaar zwem je 1 op 1 of hooguit 1 op 2 kinderen. Op het kdv staan ze echt niet 1 op 2.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, dat weet ik. Maar TS komt niet uit Groningen, maar uit het zuiden, zoals ze zelf schreef.

Deel Deze Pagina