Nijnagel en ontstoken teentje..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharon20, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Mijn zoontje had van de week een Nijnagel en heb hem kort afgeknipt.. niet uitgetrokken ofzo maar gewoon heel kort af geknipt.. bij mezelf trek ik ze altijd uit maar weet dat het dan gaat ontsteken en dat het bij het trekken zelf heel erg pijn doet. daarom expres maar gewoon afgeknipt omdat hij heel de tijd achter zijn sokje bleef hangen enzo...

(wat doen jullie met nijnagels???)

toen ik hem daarstraks zijn schoenen aandeed begon hij wat te jammeren en toen ik ging kijken wat het was (eerst schoen gecontroleerd, zat nix in) zag ik dat zijn teen helemaal rood was en dat er een heel klein beetje etter in zijn teentje zat op de plek van die nijnagel.

toen ik daarnet met hem in bad zat heb ik na een half uurtje beetje met een washandje over die teen gevreven. dat deed hem pijn maar toen ik hem afdroogde zag ik wel dat het etter weg was. ik heb er een beetje betadine zalf aangesmeerd en pleistertje erond.

heb ik dit goed gedaan? wat zouden jullie doen of wat kan ik beter doen om hem er zo snel mogelijk vanaf te helpen?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moest eerst even googlen wat een nijnagel is....nog noooooit van gehoord:(. Maar gevonden dus.
    Als het ettert zou ik de teen in een bakje met soda of groene biotex doen, helpt goed tegen etterende dingen. En dan naar de dokter om dat ding weg te laten halen....lijkt me nogal pijnlijk iets...

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb het zelf ook altijd. vooral omdat ik op mijn nagels beet (ondertussen paar maanden afgeleerd!!!!:D:D) ik denk dat jamie het heeft door het kruipen ofzo...

helpt zo'n bakje soda ook als het wondje dicht is? want ik probeerde de etter er een beetje uit te drukken om de druk wat te verlichten zeg maar... maar dat lukt dus niet omdat het wondje dicht zit... dus weet niet of dat soda of biotex helpt als het wondje dicht zit...

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    en heeft iemand al ervaring hiermee gehad? wat doet zo'n dokter? want die nijnagel eruit trekken kan ik zelf ook wel... (doe ik bij mezelf ook altijd) daar hoef ik niet perse voor naar de dokter te gaan

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    *gaat googlen*

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nog nooit van gehoord een nijnagel ;) maar ik zou het ook in de biotex doen om te ontsmetten. Nagels knippen bij die kleinen is niet mijn ding... ik laat het mijn vader altijd doen nu. Toen mijn zoon baby was heb ik hem 2x in de vinger geknipt en sindsdien doe ik het zelf niet meer ;)

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    niemand van nijnagels gehoord? :0 ik had er toen ik nog nagelbeet constant last van! echt vervelend! van die hele harde nageltjes aan die aan de zijkant van je nagels groeien... heel pijnlijk! ik trok ze bij mezelf uit maar gaat ontsteken, maarja... ik ben al wat ouder en kan daar wel tegen
    maar vind het voor jamie wel zielig. had gisteren avond betadine zalf er aan gesmeerd, pleistertje erond en sok aangedaan zodat het goed kon intrekken en hij blijkt er vandaag al minder last van te hebben...

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat zal ik ook even doen...

oh die puntjes.. Ik probeer ze bij mezelf altijd weg te pulken/trekken of bijten.. heb zoiets bij gijs gelukkig niet gezien, maar denk dat ik dan probeer het kort te knippen..zodat t niet gaat haken..

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de HA even bellen om te vragen wat hun ermee zouden doen. En dan kijken of je het zelf kunt doen.

Heb het ook wel eens bij mijn grote teen, trek het eruit en heb er dan verder geen last meer van.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb hem er gisteren uitgetrokken. ging heel makkelijk en deed hem geen zeer. nu is het een open wondje (heel klein speldenkopje) maar is wel ontstoken. heb het net nog x goed schoongemaakt en nog een x betadine zalf aangesmeerd

staat duidelijk op het tubetje: infectie werend en voorkomend en mag het dagelijks gebruiken. maar als het morgen nog neit weg is ga ik toch even de dr bellen om te vragen wat ik het beste kan doen!

11. misa

misa Niet meer actief

Weet je wat ook wel goed spul is: sterilon!

Deel Deze Pagina