Binnenkort gaan wij voor 4 weken naar Chili. Dit is een vlucht van ruim 14 uur met één overstap. Wij hebben een dochtertje van 1,5 jr. die al een half jaar loopt en lekker bewegelijk is. Hebben jullie tips om de 14 uur door te komen? Ik heb een portable DVD speler met filmpjes maar dat zal ze op een gegeven moment ook zat zijn. En zijn er praktische dingen waar ik rekening mee moet/kan houden?
Toen zoonlief die leeftijd had moest ik meerdere malen dat soort lange vluchten maken. Bij hem werkte draagdoek en rondjes lopen goed. En veel aanleggen. Viel trouwens erg mee hoor vond ik, hij sliep veel.
Mijn dochter is 1,5 en ik geef geen bv meer. Ze heeft nooit in een draagdoek gezeten dus dat gaat hem niet worden.
Wij hebben niet zo'n lange vlucht gemaskt, maar als jullie s nachts vliegen, denk ik dat hij ook wel een groot deel zal slapen. Kleintjes mogen ook handbagage mee. Ik had de handtas met alle paperassen, papa een schoudertas die ook dienstdeed als luiertas, en zoonlief ziijn nijntjeskoffertje. Daar zat in: die ronde bakjes die in elkaar passen, of op elkaar kunt stapelen, paar nijntjeboekjes, rozijntjes, puzzeltjes en nog een paar doe-dingen. Maar het leukste vond hij op onze schoot staan en de mensen achter ons aangapen
Oh, en het zal wss allemaal iets chaotischer verlopen met voeding, zorg dat je 2x zoveel bij je hebt of eraan kunt komen. Vraag na of ze potjes of eigen voeding op willen/kunnen warmen in het vliegtuig enz. Drinkt hij nog opvolgmelk? Neem daar extra van mee. En verschonen in zon vliegtuig wc is heeeeeel ruk, als er stoelen ovrr zijn, vraag dan bij plasluiers of het daar even op mag..
Thanks, wij vliegen gelukkig 's nachts dus denk/hoop ook dat ze veel slaapt. Ze krijgt geen potjes of opvolgmelk dus gewoon hetzelfde vliegtuig eten dat wij krijgen. Maar ik neem natuurlijk wel extra mee voor haar.
Ok, zou ik wel nog vragen of ze daar flexibel mee omgaan, niet dat hij nog 2 uur met honger moet wachten omdat dan pas het eten uitgeserveerd wordt. Fijne vakantie!
Ik zou in dat geval echt wat eigen eten meenemen, niet alleen maar een papfles! Maar echt doosje boterhammen, wat tomaatjes en komkommer, doosje crackers, misschien potje olvarit desnoods (als je kind dat lust). En dat ook echt onder handbereik, dus niet in de overhead lockers maar onder de stoel voor je. Wij hebben wel eens 3 uur moeten wachten voordat er ook maar drinkenof zo kwam. Dat is al lastig uitleggen aan een zes-jarige...laat staan aan eentje van amderhalf!
Een i pad is echt geweldig ja! Mijn dochter was 6 maanden toen we vlogen, maar het ging echt geweldig mede dankzij de ipad van oma
O, je reist met meerdere volwassenen? Dan is het helemaal akkelijk! Ik moest in mijn eentje met kids meestal! Jij kunt baby lekker laten rouleten! Joh dat gaat reuzegezellig worden!
Hahaha op de heenweg zijn wij met 4 volwassenen terugweg 2. Maar het is geen baby meer hoor Scheelt wel als je alleen gaat met kids zal het een heel stuk 'zwaarder' zijn.