dag dames !! ik ben nu 27 weken zwanger van mijn eerste kindje. ik ben dolgelukkig. ik zit wel met een grote vraag : op verschillende topics lees ik over "harde buiken" . nu vraag ik mij af wat dat eingelijk is? wat kan ik mij daarbij voorstellen? en voor wat is dat precies nodig? ik weet dat ik dat zo wel zou moeten weten ( ) , maar he.b dat blijkbaar nog niet zelf ondervonden liefs natasha
Ik vroeg me dat ook altijd af, het is echt geen domme vraag en je kan het niet weten als je het nog niet gehad hebt. Bij mij voel ik mijn buik altijd van onderin hard worden. Hij voelt dan ook zo hard als een voetbal. Hij trekt samen en ontspant dan langzaam weer. Als je het gehad hebt dan herken je het
Een harde buik weet je eigenlijk pas als je er zelf 1 hebt gehad. Dus zo gek is die vraag echt iet hoor. BIj mij voelde het ook alsof mijn buik is keihard opgeblazen voetbal werd. Heel apart gevoel.
Kheb heel soms een harde buik als ik erg druk bezig ben geweest. Volgens mn VK kan dit geen kwaad,moet gewoon rusten dan. Bij mij voelde het aan of er een bal in mn buik zat,als ik dan op mn buik duw voelt het ook echt hard aan terwijl het normaal wat zachter is
Ik ben vandaag 34 weken en heb nog geen harde buik gehad.... 'Mankeer' verder genoeg, dus misschien blijft me dit kwaaltje wel bespaard
Het schijnt dat je baarmoeder ieder half uur samentrekt. De ene keer voel je dat en de andere keer weer niet. Als je het voelt lijkt het alsof je buik hard wordt, vandaag harde buiken. Het is als training voor de bevalling dacht ik. De ene vrouw heeft er meer last van dan de andere. Je mag niet te vaak die harde buiken voelen, dan moet je het rustig aan doen ! Groetjes, Nikki F
je hoeft ze niet altijd te voelen volgens mijn ha. ( ik voelde ze tot vorige week ook niet ) de laatste week voel ik een heel strak gevoel in mijn buik, en dat trekt dan weer weg ook is mijn buik idd hard.
Misschien blijven de weeen, of moet ik zeggen de pijn ervan, mij dan ook wel bespaard Zou niet verkeerd zijn!! Maar ff zonder dollen, ik ben me bewust van de functie van harde buiken, maar ik heb ze gewoon niet/of ik voel ze gewoon niet...Kan er weinig aan veranderen....
Ooooh, ik ben zo jaloers op jullie...... Ik heb vanaf week 22 al harde buiken en sinds 4-5 weken komn ze zeer regelmatig. Soms wel elke 10 min...... Ik kan er maar niet aan wennen, ze blijven vervelend. Ik werk nu ok al een tijdje niet meer omdat ik zoveel mogelijk rust moet nemen. Heb gisteren weer geprobeerd om een stukje te wandelen (10 min). Ben de hele dag beroerd geweest van de harde buiken die nu ook echt zeer begonnen te doen. Vind het zo gek. Had toch altijd erg goede conditie. Als ik lig, dan komen ze maar enkele malen per half uur voor en voel ik me het lekkerst. Ben hierdoor wel erg bang en bezorgd dat ik te maken ga krijgen met een vroegeboorte. Enige advies van de VK is rustiger aan doen. Maar ik weet soms niet meer hoe ik nog rustiger aan kan doen. Gr. Carmen
Uh Carmen, niet om lullig te doen, maar ik zou toch eens wat meer aan gaan dringen bij jouw VK. Zeker omdat je zegt dat ze regelmatig komen. Ik heb zelf ook veel harde buiken gehad, die op een gegeven moment behoorlijk regelmatig waren. Bij mij bleken het dus echt weeën te zijn. Als de verloskundige mij niet serieus had genomen, was mijn zoontje er waarschijnlijk niet meer geweest. Nou bedoel ik dit niet om je bang te maken. Maar ik hoor dat zoveel vrouwen bij de VK worden afgewimpelt met het verhaaltje dat harde buiken op zich niet zo veel kwaad kunnen en dat je echte weeën wel herkent. Liever een keer te veel gecontroleerd ( op bijv. ontsluiting e.d.) dan een keer te weinig toch?
Jahh... de VK dacht bij mij ook een paar weken geleden dat het 'maar' harde buiken waren. De gyn heeft me direct laten opnemen om de weeen (want dat was het dus) te stoppen. Hij controleert me nu ook vaak op eventuele ontsluiting omdat ik ook regelmatige harde buiken heb, maar niet meer zo 'heftig' als een paar weken geleden. Een controle is nooit voor niets, als het niets is kan het geen kwaad!!
bedankt dames voor de informatie . heb ze dus duidelijk nog niet gehad he . raar , ik ben zelfstandig in de horeca, en moet hele dag druk bezig zijn van 7 uur s'morgens tot s' avonds heel laat . gelukkig kan ik mijn zenuwen nog wat onderdrukken . liefs natasha
Lieve Sweetangel en Annemarie, Dank voor jullie adviezen. Ga er ook nog steeds van uit dat het gewone harde buiken zijn. Als ik in bed lig en ik val in slaap dan wordt ik altijd wakker met een heerlijk ontspannen buik.............. Ik zou dus de hele dag door wel steeds willen slapen voor dat heerlijke ontspannen gevoel in m'n buik. . Maarja, blijft raar dat ik bijna niets kan ondernemen zonder erg veel last van m'n buik te krijgen. Heb vanochtend een ondersteunende buikband gekocht. Deze is voor onder de kleren. Werd geadviseerd door de VK. Dit voelt heerlijk en neemt een heleboel spanning weg. Maar jullie hebben gelijk, liever een keer te vaak op controle dan te weinig.... Liefs Carmen
Hopelijk voelt het allemaal wat beter aan met de buikband! En mocht je het toch niet vertrouwen twijfel dan niet om de VK om een extra controle te vragen he! Succes ermee meid! Liefs
Hoi Carmen, Ik heb vorige week hetzelfde gedaan: op advies van de VK een buikband gekocht. En ik kan je zeggen het scheelt echt stukken! Ook heb ik door het dragen van de band aanmerkelijk minder last van mijn stuitje! Het enige "nadeel" vind ik dat de baby wat minder beweegt wanneer ik de band draag..... Maarja hij/zij krijgt natuurlijk ook steeds minder ruimte. Succes verder met je harde buiken! Groetjes, Ramona
Das goed om te horen Ramona.... Had ook meteen al het gevoel dat het hielp. Ja, hij zit zo strak dat ik me kan voorstellen dat de baby niet meer zo gemakkelijk tegen je buikwand kan aanschoppen......... Liefs Carmen
Hallo allemaal, Afgelopen weekend heb ik voor het eerst een harde buik gehad. Het is een vreemde gewaarwording vind ik zo'n soort voetbalbuik. Ik zat lekker in de zon. Met mijn rug naar de zon toe, boekje op een krukje voor me. Valt er een druppel op mn buik. Ik was wat verbaasd want zo warm had ik het nou ook weer niet dus zweet vond ik wat raar.. Komt die druppel uit mn tepel! En gelijktijdig had ik een harde buik. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik vond het een bijzondere ervaring Narcissen
Hoi Narcissen, Wat een grappige ervaring! Ik herken dit niet. Met mijn borsten gebeurt eigenlijk niet zoveel. Ze zijn niet echt gegroeid en hebben zeer zeker nog geen vocht afgegeven. Lijkt me in ieder geval een goed teken dat je borsten zich aan het ontwikkelen en voorbereiden zijn........ Gr. Carmen