Dekens van prenatal?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marijntje28, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Vraagje: wie heeft er ervaring met de dekens van prenatal (wieg en/of ledikant)?
    Ben vooral benieuwd naar ervaringen met het wassen ervan. Op de verpakking staat dat uiterlijk kan veranderen, vandaar dat ik er benieuwd naar ben.

    Alvast dank!
     
  2. Kiwi80

    Kiwi80 Bekend lid

    24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik heb 2 dekens van prenatal. Ze bevallen prima, ik heb ze al wel gewassen en dan zien ze er iets stugger uit en er komen wat van die bolletjes op (geen idee hoe ik dat moet omschrijven :oops: ). Ik heb ook een 'duurdere' deken van een andere babyzaak, maar daarbij is het hetzelfde. Het is toch allemaal een beetje hetzelfde materiaal.
    Ik heb ook een deken van Hema voor in het campingbedje, deze zijn kleiner.

    Tip bij het kopen van een deken, koop een beetje een grote, wanneer het koud is en je kindje is nog klein kan je hem dubbel vouwen, lekker warm!
     
  3. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    klopt idd... hij is dan niet meer zo harig zeg maar...En ook niet meer zo zacht.... Aan de kleur o.i.d. verand er niet veel...
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hij is niet meer zo heel zacht, maar ze worden er niet lelijker op ofzo. Als je ze daarna even in de droger doet worden ze ook weer wat zachter. Verder bevallen die dekentjes hier heel goed.
     
  5. polleke2210

    polleke2210 Actief lid

    3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Komt omdat het toch katoen is. Met fleece zou je dit niet, maar dat is dan weer niet zo heel erg aan te raden bij baby's..
    Niks aan te doen dus!
     
  6. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Ik heb ze ook en na het wassen zijn ze nog steeds heel zacht bij mij. komt denk ik ook omdat ik gewoon met wasverzachter heb gewassen.
     
  7. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ze zijn iets stugger, maar ik was ze idd ook gewoon met wasverzachter en daarna gaan ze de droger in. Zijn ze toch nog redelijk zacht. Ik heb inderdaad gewoon die grote ledikantdekens die ik dubbelvouw.
     
  8. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier zijn ze ook wel zacht hoor!... maar de deken zelf word idd iets stugger... en he haartjes worden meer bolletjes ofzo... moeilijk uit te leggen..
     
  9. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Het wordt inderdaad wat stugger, ziet er minder knuffelig uit. Maar dit gebeurt ook met de dekens van bijvoorbeeld Hema. En volgens mij staat het er daar ook op dat het uiterlijk kan veranderen, dus het maakt niet zoveel uit waar je ze koopt.
     
  10. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik ben het met bovenstaande eens ;) Ze zien er nog steeds prima uit hoor.
     
  11. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik dacht dat ze niet in de droger mogen?
    Doen jullie dat dan wel?

    Heb het dekentje (prenatal) nu 2x gewassen en is verder prima gebleven, maar wel gewoon aan de lucht laten drogen.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik weet niet of ze wel of niet in de droger mogen, maar ik heb het wel gedaan en ze zijn lekker zacht en goed eruit gekomen. Gewoon proberen joh, zoveel kan er niet misgaan hoor.
     
  13. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Volgens mij staat er inderdaad op dat ze niet in de droger mogen, maar ik doe het gewoon en dan zijn ze zachter als wanneer je ze gewoon te drogen hangt.
     
  14. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb ook dekens van Prenatal, en bevalt goed hoor, zie niet echt verschil met wassen,maar moet zeggen dat ik ze niet heel vaak gebruik dus worden ook niet zo vaak gewassen.
     
  15. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
     

Deel Deze Pagina