Welke auto??

Discussie in 'De lounge' gestart door Puck1, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hoi dames,

Ik had even een vraagje. Wij moeten een nieuwe auto omdat onze huidige niet meer klaar kan voor wat hij nog waard is. Nu zijn we al druk aan het zoeken geweest, maar we weten eigenlijk niet zo goed wat we nu moeten kiezen. We zouden graag een wat hogere auto willen ivm kindje in de autostoel zetten en er moet genoeg ruimte in zitten voor de wandelwagen (mutsy 4 rider, het liefst halen we hem niet helemaal uit elkaar) en onze hond (Golden Retriever) gaat graag mee. Als het kan moet het ook allemaal gelijktijdig passen. Wat zijn jullie ervaringen, wat is een goede keus? Laat het ons even weten, alvast bedankt.

Liefs Puck.

2. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Wat is je budget??
    Volkswagen passat station of sedan,(ik weet nog een mooie sedan tekoop!)
    Peugot 307 SW
    Peugot 407
    AUDI A4 station!
    SKoda SuperB

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    wij hebben net een dacia logan cmv gekocht, een budget auto met niet veel super luxe, maar wel met alles wat het aangenaam maakt, airco.... etc.... hij is wat gehorig.... wij hebben 3 meiden en ook een goldy, het is een enorm praktische auto.... wij hebben de 7 persoons versie, de 2 extra stoelen kun je er zo uit hale als je het een keer niet handig vind.....dacia is van renault.... gebruikt onderdelen van renault waar renault goede ervaring mee heeft maar niet de nieuwste snufjes..... maar dat maakt ons niet uit, wij hebben nu een 3jaar oude grote auto voor 8000 euro...... hij heeft 700 liter bageruimte, dat is meer dan de berlingo of kangoo.....

hier een link naar een dacia logan:

Maximale ruimte voor de beste prijs

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    een sedan is onmogelijk met kinderwagen en hond......

5. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ons budget is zo'n 8.500euro max. Een sedan gaat het idd niet worden.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij hebben een renault megane station. Hij is niet hoog maar wel groot en rijd hartstikke fijn. De achterbak is behoorlijk ruim. Bij ons past de wagen (joolz) er goed in en dan hebben we ernaast nog zat ruimte voor de weekboodschappen (en wij zijn niet zuinig daarin :)) of het campingbedje bijvoorbeeld. 1 x per jaar hebben wij de hond van m'n schoonouders een week te logeren en die past er ook goed naast.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dan zou ik voor een dacia logan gaan...... hij komt ook goed uit de testen.... niks mis mee...

8. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een kia carens gekocht, 2e hands.
    Is een fijne auto. Goeie hoogte, goeie ruimte, mooie bagageruimte..
    Wij wilden ook een auto op hoogte ivm maxicose etc.. en genoeg ruimte voor kinderwagen en 3 kinderen..

We zijn er superblij mee..

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    een dacia weegt 1300 euro, een kia carens 2000..... zit je veel hoger in de wegenbelasting.....

ik heb even gekeken, voor een carens betaal je 1200 euro perjaar en voor een logan 650 euro wegenbelasting ( ervan uitgaande dat je in brabant woont hihi)

10. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    @Sterre82, een Renault gaat het niet meer worden. We hebben nu een laguna sw, maar een bevriende automonteur heeft ons gewaarschuwd dit merk niet meer te nemen omdat we dan grote kans lopen dezelfde defecten te krijgen dan die we nu ook hebben. Het is dus een Renault kwaal. Helaas want ik ben gek op renault rijdt zalig.
    Ik heb eens even gekeken naar die Dacia Logan MCV, dat is wel een lekkere grote auto alleen die naam. Daar horen we vaak slechte dingen over. Is dat gegrond of valt het mee.
    Een Toyota Verso leek ons ook wel wat, maar die zijn alweer aan de prijzige kant. Moeilijk, moeilijk.

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    wij hebben op internet gegoogled en zijn niet veel klagers tegen gekomen, over het algemeen is men erg tevreden, je hebt zelfs een fanclub.... en ind de dacia is geen stoere auto..... het heeft niet de naam, maar als je een toyota van 8000 euro koopt is ie al heel wat jaartjes oud en heeft al heel wat op de km teller..... voor dat zelfde geld koop je een 3 jaar oude logan..... en men is ook lovend over de onderdelen, die zijn nl niet duur, dus heb je een keertje wat dan is de reaparatie een stuk goedkoper dan bij andere merken.....

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Puck: Oh oke, nee dan houdt het op :) We hebben allebei volkwagen en opel gehad en nu allebei een renault en gelukkig *klopt ook even snel af natuurlijk :p* geen problemen gehad. Over de laguna heb ik inderdaad ook veel slechte dingen gehoord.
    Over volkswagen en opel zijn wij trouwens ook altijd erg tevreden geweest. Tja duitsers he, altijd goed spul :) Volkswagen is wel duur in onderhoud maar rijdt als een tiet :)

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.838
    9.341
    113
    Gelderland
    Wij willen gaan voor een Renault scenic ( schrijf je dat zo? )
    Je leest wisselende dingen over Renault maar iedere auto heeft wel problemen en moeten er dingen veranderd worden. We hebben dit ruim in ons budget meegenomen en zetten maandelijks geld weg voor gebreken. We willen hem wel bij een dealer kopen zodat je evntueel met de eerste kwaaltjes op garantie terug kan komen.
    Mijn vriend rijd nu een Volvo v50 en dit is ook een fijne ruime auto.
    Suc6 met de zoektocht!

14. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die Kia carens die wij hebben weegt 1362, valt dus mee ;)

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn renault 1190 :p
    Enne 1200 euro wegenbelasting p.j vind ik wel erg veul hoor, das E100,- per maand... op basis van een diesel gerekend ofzo?

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nee had op de site van de motorrijtuigen belasting gekeken.... zal dan net een ander type zijn.... of zo of heb nie goed gekeken:) maar dat valt mee dan ind:p

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wij gaan voor volkswagen passat, is geen hogere auto zoals je graag zou willen maar lijkt mij genoeg ruimte.. Ook zweer ik gewoon bij volkswagen, ze zijn wat duurder in aanschaf e.d. maar het is het geld gewoon zeker waard!

18. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    wij hebben een zafira dat is een mpv dus kan ook met evt 7 stoelen of een megakoffer bak en bij de achterstoelen heb je genoeg ruimte om je hond te doen of naast d ewagen in de kofferruimte maar dan moet je de wagen wel vastleggen.

19. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik heb al even weer flink geneusd op het internet en de Zafira lijkt ons ook wel wat. Wie weet hoe die rijden? We gaan waarschijnlijk zaterdag even kijken, maar ik was gewoon alvast benieuwd.

Deel Deze Pagina