Was jullie kindje ook kleiner als gedacht? Wij dachten dat we vast een groter kindje zouden krijgen ik was namelijk 8 pond en mijn man was 7 pond. Ons kindje daarin tegen 5 pond. Wie nog meer?
Mijn dochtertje werd geschat op zo'n 2000 gram en was uiteindelijk 1550 gram. Bij mijn zoontje heb ik niet eens meer gevraagd naar geschatte gewichten, maar bij de groeiecho's alleen de curves in de gaten gehouden. Het blijft echt heel erg giswerk.
Manlief en ik zijn beiden geboren 8-ponders. Ons mannetje wordt daarentegen geschat op 6/7 pond. Ben benieuwd of het klopt...
Onze dochter zou een kleintje zijn en de gyn. schatte precies goed, tussen 2500 en 2700 gr. en ze was 2680 gr. Echter bij onze zoon zei hij rond de 3000-3200 gr. Was 3750 gr. en hij zij zelf dat hij dat zeker niet verwacht had.
Onze dochter werd geschat op 7,5 pond en blijk uiteindelijk maar 5,5 pond te zijn. Toen ze na de geboorte gewogen werd, heb ik gevraagd om haar opnieuw te wegen omdat ik ervan overtuigd was dat de weegschaal kapot was,
Ons ventje werd geschat op 5,5 pond maar was uiteindelijk maar 4,5 pond bij zn geboorte. Mn dochtertje werd op 7 pond geschat en de klopte precies ze was 3565 gram! Van mn eerste dochtertje weet ik het niet meer...maar zij was 5,5 pond bij dr geboorte.
De oudste werd door de verloskundige op 3,5 kilo geschat maar was maar net 2 kilo. De jongste werd bij de laatste groeiecho op 2,5 kilo geschat en was 2,3 kilo dus dat was al iets secuurder
Wij allebei lichtgewichtjes (2500 gram), dochters daarentegen 4000 gram. Maar werd ook wel zo ongeveer geschat richting die zwaarte. Blijkbaar hebben ze het goed..
Mijn gyn heeft hier ook een goeie schatting gedaan. Hij vermoede dat mn zoontje zo'n 3500 gram zou zijn. Uiteindelijk bleek hij 3430 gram bij geboorte!
ja hier ook,mijn oudste werd 7 pond op 40 weken geschat,geboren met 36 weken:10 pond bij 56 cm. nr 2: geschat op 12 pond en woog geboren met 37 weken 8 pond bij 53 cm. baby nr 3: werd 10 pond geschat en werd met 37,2 weken geboren met een gewicht van 3900 gram en +- 51,5 cm. Hier zaten ze bij alle 3 de kids ernaast
Jens werd al die tijd met 40 rond de 6,5 á 7 pond geschat. Hij zou met ks gehaald worden met 38w3d en dan werd hij 3kg geschat.. Bij geboorte, met 41,3, woog hij 2960 gram en was 48 cm. Iedereen stond ervan te kijken haha
dochter werd 3500 gram geschat met 40 wk (Ze had dus nog zwaarder moeten zijn volgens de schattingen/metingen) en was uiteindelijk maar 2890 gram met 42.1 wk. zoon werd 3250 gram geschat en was 3190 gram, dus dat was wel een goede schatting.