Berg!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miireii, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Zoonlief, 7 maand heeft last van berg, en hoe! :$

Nouja, het valt niet op omdat hij lang haar heeft. Maar ik was door zn haar aan het wrijven en toen zag ik het opeens..

Maar nu heb ik een probleem; Ik kan er niet vanaf blijven! ;)

Hebben jullie tips om het z.s.m weg te krijgen, voordat ik langzaam gek word? :)

2. Que

Que Niet meer actief

Babyolie erop smeren. Dit 10 min laten intrekken en dan met een zacht borsteltje uitborstelen.

Ze zeggen ook wel eens met een kaart van een kaartspel erover schrapen, maar dat vond ik niks. Te bang voor een papiersnee.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Tja, toch vanaf blijven ;). Hier ook aardig wat berg, ik pulk er soms een beetje aan, maar ze zit haast nooit stil bij me dus het lukt meestal niet echt. Na het badderen zit het soms wat los en borstel ik het er een klein beetje uit. Bij Eva heb ik altijd Zarqa haarlotion gebruikt en de berg ging toen goed weg. Bij Lisa gebruik ik ik ook de haarlotion, maar wat minder dan bij Eva en bij Lisa is het ook erger.

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Oke thanks meiden!

@Snoopy: haha tjah die van mij zit ook niet stil, maar hij was op schoot in slaap gevallen dus toen zag ik mijn kans :p Maar ik ga maar opzoek naar die haarlotion dan, misschien dat dat helpt.

@Que: ja die tip kende ik idd van de babyolie.. maar vind het zo vies en vettig worden dan! Nouja, als het helpt, dan moet het maar toch?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Met dat vele haar vind ik olie en wegkrabben echt geen optie, echt zo vies ;)

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Ja vind ik ook! Ik ga die haarlotion wel kopen....

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje had het tot voor kort nog steeds... Ik had niet zo'n zin om allerlei dingen in zijn haar te smeren. Ik ben de berg toen na iedere badbeurt los gaan kammen (met een baby kammetje). Dat heeft me een maand gekost, maar nu is alles weg. De berg bleef gewoon in het kammetje achter dus zo vies was het niet :)

8. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen ruim voor het douchen babyolie in het haar en dan met douchen goed met shampo uitwassen en daarna borstelen.
    Als het heel erg is dan kan je ook voor het slapen olie erin doen en dan de volgende ochtend er goed uitborstelen.

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Echt proberen af te blijven hoor! Wij zijn uiteindelijk naar de dokter gaan, toen het er zo uit zag...

Wij hebben toen een shampoo gekregen en dat heeft goed geholpen. Het heeft toen wel flink wat tijd gekost, maar uiteindelijk schiet je er toch het meeste mee op om er vanaf te blijven. Anders beschadig je de hoofdhuid toch steeds. Zeker als je eraan gaat zitten pulken.

Succes!

10. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    mijn dochtertje heeft het ook af en toe! vooral bovenop waar de dikste inplant (schrijf je dat zo?) zit. wat hier goed helpt is idd ook gewoon goed los proberen te weken tijdens het badje en daarna voorzichtig met het babykammetje er overheen kammen!

succes.. gelukkig hebben de kleintjes er geen last van hihi alleen de mama's

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Thanks meiden!

@Josien: das idd wel erg ja.. Het is bij mijn zoontje niet zichtbaar hoor, maar ik weet gewoon dat het er zit. Naja, ik zal er niet meer aanzitten..

Ik vind de babyolie optie echt vies hoor meiden, sorry! Hij heeft zulk lang haar en die olie gaat er gewoon slecht uit dan..
    Gister is hij onder de douche geweest en ik kon er daarna al weer iets uitkammen. Blijf het maar zo doen denk ik.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ josien; haha er vanaf blijven deed ik dus... En toen had ie het na 1,5 jaar nog steeds ;) Het waren inmiddels hele dikke gele schilfers geworden, vreselijk :$ Toen dus toch maar gaan kammen en sindsdien is het over :)

Share This Page