Ja, als het 'alarm' afgaat, dan wel. Maar als het nou midden in de nacht is... moet je dan eerst het lampje aanzetten om te kunnen zien of het aapje nog slaapt of al wakker is? Want als het aapje al wel wakker is, dan gaat dat lampje toch ook na 30 seconden al weer uit? 's Ochtends is het namelijk ook nog pikdonker in zijn slaapkamertje.
Hier werkt de sleeptrainer goed! Horen amper geluid van boven, en zodra hij hier aan springt roept ons zoontje ons. Moest bij eerste gebruik wel lachen; het wat erg vroeg nog en we hoorde hem heel hard roepen; Momo!! Wakker worden!!! (Sleeptrainer heet Momo) Hij maakte zijn eigen wekker dus wakker...
Nou, vandaag het aapje van babyzoo geprobeerd. Gisteren ontvangen en uitgelegd hoe het werkte. mn zoontje vond de wekker er in ieder geval heel leuk uitzien en ook het verhaal erachter ( aapje gaat slapen, oogjes dicht, en je mag pas uit bed als het aapje zn oogjes open doet) snapte hij en vond hij luk, hij vertelde het zelf al toen hij ging slapen! We hadden goede hoop. Maar vanmorgen was het 6:45 toen hij bij ons op de kamer stond met aapje en al. Uitgelegd dat het aapje zn oogjes open moest hebben, dat leek hij wel te snappen dus weer terug naar bed. vervolgens ging de wekker van mn man om 7 uur, dus mn zoontje er weer uit. Weer terug gestuurd en opnieuw het verhaal van de aap uitgelegd. Ik had m alleen om 7:30 uur gezet en denk achteraf dat dat iets te enthousiast geprobeerd was, dus heb hem snel terug gezet naar 7:15. Dat hield ie wel vol en toen kwam hij vrolijk met de wekker naar ons toe dat het aapje wakker was!! ik denk dat hij het concept nu wel snapt en dat je niet meteen te enthousiast moet beginnen met meer dan een half uur later dan normaal, want mijn zoontje valt toch niet in slaap en dan duurt het wachten wel erg lang.... Wel is het klokje al een paar keer gevallen omdat hij hem steeds overal mee naar toe wil nemen en heb ik de instelling van de klok al 2x moeten instellen en het hoofd van het aapje moeten repareren... das het enige nadeel en hopelijk gaat hij nu echt in bed blijven. Hij mag wel even oefenen, ik geef het een week de tijd...
@ Druif: jullie ook een Momo dus! Je moet het ding eigenlijk eerst instellen op de tijd dat hij normaal wakker wordt, behoorlijk vroeg dus. En dan elke dag met 5 of 10 minuten verstellen, zo kan hij het makkelijker volhouden tot de 'gewenste tijd'. Wij hebben het ding nu op 8:30 uur staan, en hij houd zich echt stil, en weet toch zeker dat hij best vaak al ruim tevoren wakker is. Wij hadden de insteek dat 7 uur prima is, is wel vroeg maar ok. Maar 6 uur kan niet. (gebruiken trouwens zonder het geluid, van het gezoom als de oogjes open gaan wordt hij ook al wakker) Vind het trouwens ook een leuk ding om klok te leren lezen als ze ouder worden! Suc6!
Normaal wordt ie 6:15 uur wakker, en we hadden hem nu op 7:30 uur staan.... Afgelopen 2 dagen was hij om 7:30 uur wakker dus ik dacht; i probeer het gewoon. Nu dus 6:45 uur maar dan is 3 kwartier wachten wel erg lang... Denk dat we het morgen om 7 uur of 7:15 uur gaan proberen. Het geluid heb ik niet uit staan, maar wel heel zacht dat hij er niet van schrikt. Ik vind het wel een leuk ding om te zien en inderdaad ook om straks klok te leren lezen! En het tikken vind ik reuze meevallen!
En 8:30??!! Echt? Geen spelfout?? Zo hee... dat is wel heel lekker! Mijn insteek is: eerst maar eens leren hoe het ding werkt en dan evt voor een weekend wat later zetten
Heel verstandig. Ja, moet toegeven dat ik die 8:30 uur een keer in het weekend zo gezet heb. Maar vergeten te veranderen en hij houd zich dus echt stil, dus waarom verzetten Maar we maken hem nu dus vaker zelf wakker omdat ik mijn dochter borstvoeding geef en hem dan niet kan gaan halen op zolder als hij wakker wordt. En dan zegt hij vaak: "maar momo is nog niet wakker!" (zag dat onze kindjes ongeveer van dezelfde leeftijd zijn!)
Hier leek het wel dat onze zoon een beetje bang(?), nou ja, onder de indruk is beter gezegd van het aapje was. Ik vertelde dat Aapje Momo ook ging slapen. "Niet... aapje momo niet slapen..!", zei D. Dus ik: "JAwel, hoor, kijk maar" en hup de ogen dicht van het aapje. "Zeg maar welterusten tegen het aapje." D. zwaaide een beetje aarzelend. De hele nacht is ie er niet uit geweest. We hadden de wekker om 07:25 uur staan. Toen ik hem 10 minuten later ophaalde vertelde hij als eerste dat het aapje ook wakker was. Misschien durfde hij niet uit bed, want dan moet hij langs het aapje lopen...
Hahaha hanna76: wat schattig! ( of moet ik zeggen: zielig?!). Mijn zoontje deed juist heel bazig naar het aapje: Nee! Ogen open, je mag niet slapen!! ( was vanmorgen toen hij wakker werd). QmerelQ: ja, beide kindjes schelen niet veel in leeftijd!! Mn zoontje is niet zo geduldig dus 8:30 is denk ik echt niet haalbaar. Tegen die tijd heeft hij hem allang gebracht bij ons, was vanmorgen dus ook al. Vanavond nog maar wat extra uitleg geven, al heeft het verhaal an sich wel indruk gemaakt. Hij snapt het goed! Nu nog het geduld hebben. Vannacht de wekker maar niet TE laat zetten...en flink belonen als het is gelukt! We moeten alleen de klep aan de achterkant echt heel goed vastzetten, want anders gaat ie zelf met de knoppen rommelen!!
Hier ook de Nijn! Ipv 5.30u wakker zit ze nu op 7.45 en dan slaapt ze ook nog s middags. Ze is 2,5jr. Wij zijn echt gelukkig met Nijntje!
Vanavond bracht ik ons zoontje naar bed. Dus ik weer het Aapje erbij pakken. D. zat op een afstandje in z'n bed mee te kijken en mompelde wat. Ik verstond hem eerst niet. "Wat zeg je?" D. zei het nu iets duidelijker: "Doet het aapje niks?" "Nee hoor! Hij gaat alleen maar slapen, kijk maar!" En hup de ogen van de aap weer dicht. D. lijkt er dus nog wel van onder de indruk te zijn... Maar wat ik niet logisch vind aan het aap-klokje is dat als je het lampje in het pikdonker aandoet, dat je dan nog bijna niet goed kunt zien of de ogen van het aapje open of dicht zijn. En zeker dus niet als je dat lampje helemaal niet aan doet. Als D. nu midden in de nacht wakker wordt en denkt bijv. dat het ochtend is (want dan is het ook nog pikdonker), dan kan hij dus niet vanuit zijn bed zien of de ogen van het aapje open/dicht zijn. Nou ja.. we zien wel hoe het verder gaat... Morgen gaan we naar mijn ouders + nachtje slapen daaro. Dus Aapje Momo moet maar mee, denk ik. Weet nog niet.
Mijn zoontje heeft ook nog een klein nachtlampje die chronisch brandt dus hier geen last dat je de ogen niet kan zien. Misschien zo'n klein lampje voor in het stopcontact erbij? En het aapje zou ik gewoon meenemen hoor! Hier is mn zoontje ronduit bazig tegen het aapje! "Commandeert" of de oogjes dicht of open moeten,.. hopelijk laat hij zich wel "vertellen" dat ie in bed moet blijven morgen ochtend. Heb m op 7:15 uur gezet...
ik moet eigenlijk wel lachen om mijn dochtertje... wij hebben dus die nijntje slaaptrainer, en elke morgen vind ze het weer een hele eer dat nijntje speciaal voor haar "zingt" (het alarm wat afgaat als nijntje oogjes opendoet en het dus tijd is om op te staan!) ze vliegt dan ook gelijk naar onze slaapkamer en springt dan wilt in het rond :"nijntje is wakkeeerrrrrr, nijntje lief klein konijntje " hahaha
Mmmm, een beetje blij met de babyzoo wekker! Het werkt nog niet naar behoren, maar heb wel goeie hoop. Buiten dat t ook gewoon een leuk ding is om te zien (vinden ik en mn zoontje). Ik heb hem nu om 7:30 uur staan en hij is nu 2 dagen om 7:10/15 wakker geworden, komt dan dus wel uit bed! Ik vrag hem dan of Momo zn oogjes al open heeft en moet hem dan weer naar bed brengen maar dan blijft hij vervolgens wel liggen tot de oogjes open gaan! Voorheen probeerde hij het dan nog 3/4 keer. Dus wat dat betreft al wel winst. Maar ik hoop natuurlijk dat hij het op een gegeven moment ook niet meer probeert "voordat de oogjes open zijn"!
Ik had ook zo'n nijntje wekker besteld, maar die bleek bij Bol.com ineens niet meer leverbaar te zijn. Achteraf ben ik wel blij, want onze dochter slaapt nu sinds 3 weken in een peuterbed, maar als ze 's ochtends wakker is, blijft ze gewoon op bed liggen tot ik haar kom halen. Ik had verwacht dat ze haar bed wel uit zou komen, maar dat komt niet eens in haar hoofd op.
Ha ha, er zit schot in de zaak dus! Komt goed hoor, heeft even tijd nodig! En voor je het weet is hij 18 en denk je om 12 uur 's middags: mijn god, lig je nu NOG in je nest???
Hou op schei uit! Wij beseften ons net dat we onze dochter nu al klein proberen te houden........wachten met fruithapje, nog steeds op onze kamer in de wieg slapen.....gaat zo snel...snif snif...