Ik hoop dat ik het duidelijk uit kan leggen. Een paar maanden geleden gingen mijn vriend en ik bij vrienden eten. Zij is een nicht van mij maar een paar jaar niet gezien en sinds een jaar hebben we weer contact. we gingen gourmetten en ons zoontje was mee en sliep tot we naar huis gingen in het campingbedje. We gingen om een uur of 12 snachts naar huis (lopend,we wonen praktisch om de hoek) en mijn vriend stootte toen perongeluk met het bedje tegen hum auto. hij keek gelijk of hij wat zag maar het was donker en de vriend van mijn nicht zei "ah joh laat maar,tis niets joh" . De volgende dag belde hij op om te zeggen dat hij toch een kras/deukje had gezien en of we dat wilde regelen met de verzekering. We zijn toen langs geweest om te kijken en er zit een piepklein putje voor op het midden van de motorkap. volgens mijn vriend had hij de auto aan de zijkant geraakt,maar goed dat weten we niet zeker heb ik al gezegd. nou geen probleem dat regelen we wel. Ze krijgen nu 580 euro van de verzekering. de auto is nog niet gemaakt,en ik heb sterk het idee dat hij hem niet laat repareren. ik begon er laatst over en mn nicht zei dat ze dat wel bij een "turkse"garage zouden laten doen voor 100 euro. Ze deden allebei ook gelijks heel zenuwachtig. Het zit me gewoon niet lekker,vooral omdat hij nogal veel fraudeerd,hij steelt in winkels,wisselt stickertjes,en hij heeft helemaal geen vrienden en mijn nicht haar ouders hebben geen contact met hun omdat zij ook weten dat hij deze dingen doet. dus nu denk ik dus dat we gewoon genaaid zijn en hij dat geld in zn zak steekt. wat moet ik nou doen,moet ik daar wat van zeggen? ik zie het al voor me dat ik dat bij vrienden zou doen.... wat vinden jullie?
wij hebben ook een keer iemand op de auto gehad en 2000 gulden toen schade we hebben ook de auto niet gerepareerd maar het geld gehouden. uiteindelijk verkoop ik mijn auto voor minder door die schade. en in sommige gevallen keert een verzekering alleen uit bij herstel. hun eigen pakkie aan dus. alleen jammer dat t nu voor je gevoel over jullie rug heen is.
lastig....echt zo'n situatie waarbij je aan het twijfelen raakt he?.. achteraf zou je zeggen, had het direct goed gechecked met een zaklamp, of beide even helder kijken, waar ben je gebotst etc... moterkap is wel iets heel anders dan de zijkant... maargoed aan de andere kant, je bent er voor verzekerd en hoe rot het ook voelt,...het is nu eenmaal gebeurt.. je kunt er niet veel meer aan doen ben ik bang...
Wat een vervelende situatie zeg! Ik zou er de volgende keer iets over zeggen maar dan in een grapje. Bijvoorbeeld: En..? Is de vakantie al geboekt van de verzekeringscenten? Kijk even hoe ze reageren. Als ze stom reageren is het voor jullie misschien makkelijker om dan te zeggen hoe je er over denkt. Succes!
mmm klinkt niet echt lekker moet ik zeggen. Ja ik zou het zeker te sprake stellen. Het is niet raar dat je hem verdenkt omdat je zegt dat hij dit vaker doet dit soort dingen. Je zegt zelf al dat je het zelf ook niet normaal vind dus ik zou het aankaarten. succes
lees dit en vind dit wel een goede manier om het aan te pakken (ik ben zelf namelijk geen held die er zo over durft te beginnen) maar misschien jij wel hoor!!!
nou het maakt me verder niets uit of die kras nou wel of niet door ons gekomen is,maar laat dan wel je auto repareren als het zo belangrijk voor je is. het is trouwens een auto van 10 jaar oud met nog veel meer deuken en krassen,dus die ene van ons valt niet echt op zeg maar.
die laat hem echt niet maken dat is wel duidelijk. Ze hebben lekker dat geld in eigen zak gestoken want een auto van 10 jaar oud met meerdere deuken en krassen laat je echt niet op dat ene plekje fiksen. Vond die opmerking over de vakantie wel een hele goede trouwens
Hubbie heeft dit ook gehad, bij laag staande zon bij een rotonde per ongeluk een stilstaande auto aangetikt met trekhaak.(En dat terwijl rotonde vrij was van verkeer dus wij dachten dus dat ze door reed, en dachten toen al aan opzet) Direct foto's gemaakt voor de verzekering en toegestuurd naar de verzekeraar. Echt het was een auto van 13 jaar oud, vol met deuken en krassen! De schade die vriend had gemaakt, was een deukje te grote van een steenslag met 1 puntje lak eraf op de achterbumper. Gevolg, ze heeft gezegd dat ze geen kleur verschil wou, dus de hele auto over wou laten spuiten schade volgens schade bedrijf 2000 euro! Toevallig ook nog eens een vriend van haar die daar werkte! (kwamen we achteraf achter) Wij 20 euro per maand premie omhoog, zij 2 weken later een nieuwe goede 2de hands auto onder haar reet! Nou ik kan om zulk soort dingen zo kwaad worden! Laat het dan repareren! Want daar betaal je toch die meer premie voor?! In jouw geval zal ik toch proberen recht voor je raap te zijn, want met familie moet je toch alles kunnen bespreken
Tja, maar het heeft jullie toch niks gekost???? Het is toch vergoed door de verzekering? Ik zou me er niet te druk om maken!!! Ik denk dat 90% van de mensen het geld zou vangen en de schade niet of goedkoop laten repareren. Als dit jullie bijvoorbeeld je no-claim zou kosten (jullie betalen dus wel).......tja dan zou bij mij de hel losbarsten, als dat deukje over een paar maanden nog niet gerepareerd is!!! Want zoiets doe je niet bij vrienden! Maar zolang het mij niks kost, zou ik er ook niet wakker van liggen!
Ik weet niet of dit helemaal waar is. In sommige gevallen gaat het namelijk wel ten koste van je no-claim. En ik las net bij iemand anders dat van diegene de maandpremie zelfs omhoog ging!
nee het heeft ons niets gekost,maar het gaat om het principe. ik zou het i.i.g nooit doen bij vrienden of het i.i.g laten maken! het zit me gewoon niet lekker dat zei lekker luxe uit eten gaan van dat geld. nee ik ben er al over uit,ik ga ze ermee confronteren.
Ik vind het maar meer als normaal dat als je schade maakt bij iemand dat je het vergoed, oftewel financieel of een nieuwe aanschaffen...iig. de schade herstellen. Wat hun met die centen doen is toch hun pakkie an, jij hebt het netjes geregeld en wat hun er mee doen moeten hun weten. Vind het wel raar dat je vrienden hebt die stelen enzo....zouden in mijn vriendenkring allang gewipt zijn van de lijst.
Ik kan me voorstellen dat je je er naar onder voelt, maar ik zou me er persoonlijk niet al te druk om maken. Jullie hebben het gewoon netjes afgehandeld en daar gaat het toch uiteindelijk om? Ik zou dan zo denken, als ze het vaker doen gaat het vanzelf een keer mis en dan zijn zij het bokje.... En kan jij achteraf er mooi om lachen.
Het zou mij toch ook niet lekker zitten hoor,maar goed.. Ik ben zelf ook altijd heel erg eerlijk met dat soort dingen.
Ik vind het niet netjes.. helemaal omdat je dus zei: dat ze het wel vaker zo doen! Als ze nou bijvoorbaad al hadden gezegd maar dit is volgens mij gewoon later uitgekiend.. Dat grapje over de vakantie i.d. eens laten vallen!!
Ik vind het niet zo netjes van die vrienden. Zelf zou ik niet zo moeilijk over doen over een klein deukje door vrienden gemaakt bij een 10 jaar oude auto. Als het al geregeld is kun je niet veel meer doen. Wij hebben het zelf ook eens meegemaakt met buren. Als het je nog eens gebeurd zou je kunnen afspreken dat ze het bij een bepaalde garage laten maken die door de verzekering is aangewezen. Weet je zeker dat het eerlijk gaat. Bij ons heeft het een paar honderd euro gekost aan no claim.
Ik snap het probleem niet zo. Jullie zijn er voor verzekerd en bovendien is dat het risico als je schade maakt (ook al is het per ongeluk en bij vrienden). En meestal heb je geen verplichting om het te laten maken als je schade krijgt vergoed. Misschien sparen ze ook het geld wel voor een andere auto in plaats van dat ze deze laten maken.