Traphekjes, hoeveel?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Ladylittleangel, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Nou, de verhuis stress begint nú al, en we hebben nog niet eens de sleutel:D (datum horen we morgen)

Mijn vriend wil alleen traphekjes boven, dus bovenaan de 1e trap en onderaan de trap naar de zolder.
    Maar ik wil ook graag een traphekje bij de 1e trap beneden, is dat zo gek? nee toch?
    Er zit een deur van de woonkamer naar de gang waar de trap begint.
    Mijn vriend zegt dat ik die deur maar gewoon dicht moet doen! en maar niet vergeten! zucht...
    En volgens hem is het minder erg als een kindje omhoog klimt dan omlaag valt, en ik ben er dan toch snel bij.....dus; overbodig zegt hij.

Ben d'r echt boos om hoor, is toch niet zo gek als ik dat wil?

Mannen:x

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik vind van niet! Maar ik ken de discussie. Ik zeg altijd: Dat het niet gaat om de keren dat het goed gaat, maar om die ene keer dat je het vergeet en je kind halverwege de trap zit, voor je het door hebt. Ik was het ook een keer vergeten en schrok me en ongeluk! Ook een keer da tik erbij was en luca op de trap stond, de onderste tree. Ik pakte een koekje en dat zag hij en hij besefte niet dat hij op de tree stond dus valt hij zo om, de trap af. Dit was maar een tree, maar ze beseffen neit dat ze op een trap staan en kunnen vallen.
    Niet iedereen zal het ermee eens zijn en zeggen dat ze het moeten leren enzo, maar ja, ik loop liever dat risico niet!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, en dan komt er een moment dat ze de deur zelf open doet... En dan ineens is ze boven.

Wij zijn net verhuisd en de eerste tijd maand hadden we alleen een hekje boven, die was het meest noodzakelijk. Maar nu we sinds een week het hekje ook beneden hebben, is dat toch wel een stúk fijner.
    Het hekje beneden staat wel wat vaker open. Boven sluiten we hem altijd eigenlijk. Maar snachts staat het hekje beneden gewoon open.
    Maar oke, je kan heel gemakkelijk iets vergeten en waarom zou je dat risico nemen?

Maar ze zijn op een bepaald moment gewoon in 10 tellen boven...

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind dat je moet doen wat jullie zelf willen, en er dus vooral even rustig (zonder boos worden) over praten, waarom wel, waarom niet, tegen elkaar afwegen.

Wij zelf zijn niet zo van het 'beveiligen'. Ik vind namelijk dat je er gewoon altijd bij bent of in de buurt bent en weet wat ze doen. Zo hebben wij dus geen stopkontacten beveiligd, geen haakjes op de keukenkastjes, de schoonmaakmiddelen gewoon in een onder kastje, etc ;)!

Wij hebben dus 1 traphekje, die zit boven en voor de trap die naar beneden gaat. De trap die naar de zolder gaat hebben wij er geen voor zitten, mi niet nodig omdat ze daar niet naar beneden kunnen vallen, en als ze omhoog klimmen ben je er al snel genoeg bij om ze of te helpen of eraf te nemen. Bij de trap naar beneden, hoeven ze maar langs te lopen, het evenwicht te verliezen en ze liggen beneden aan de trap. Das onze visie erop ;)!

Succes in ieder geval!

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben ook maar 1 traphekje, bovenaan de trap die van de 1e verdieping naar beneden gaat.
    De deur van de hal hielden wij gewoon dicht, klink omhoog en ze kunnen hem niet opendoen.
    De zoldertrap is hier niet beveiligd, boven waren we altijd dicht in de buurt om te voorkomen dat hij de trap opklom.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben in de gang ook geen traphekje, ik ben ook nog gastouder en het is door verschillende gastouderbureaus goed gekeurd. Omdat het een aparte hal is en met een deur is afgesloten. De voordeur zit bij ons in de andere hal, de deur is altijd dicht. Boven heb ik er wel eentje om dezelfde reden als Hanneke.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nog even een aanvulling, waarom ik nu ook heel blij ben met ons hekje beneden: Ik ben nogal vergeetachtig... Dus soms moet ik héél even snel naar boven hollen (soms ook 2x ;) ) om nog wat te halen en dan blijft m'n dochter even in de gang. Ik vind haar te zwaar om op en neer mee te nemen voor een kleinigheidje, en van de zomer, als de was weer buiten hangt, kan ik dus ook even de wasmand halen, zonder dat ze naar boven kruipt.
    Zonder zal het ook vást gaan hoor ;) maar ik vind het toch wel erg prettig nu.

8. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Wij hebben alleen boven een trap hekje, maar voor de trap zit ook nog een deur (met de klink naar boven) dus is ook wat overbodig.

Gewoon doen, waar je je zelf het beste bij voelt!

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    wij hebben alleen een hekje voor haar slaapkamer.
    Zo kan ze veilig op de 1e etage in haar kamer spelen zonder dat ze bij de trap kan. Ook natuurlijk ivm slapen.
    Beneden hebben wij idd altijd de deur dicht anar de trap toe, ben je zo aan gewent hoor. Wij zijn het nog nooit vergeten iig.
    Maar praat er over met je vriend en weeg alle voors en tegens af.
    (ik vind het argument van je vriend overigens wel echt raar, van boven naar beneden valt ze niet zo hard?!?!)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ook geen traphekje beneden. Alleen bovenaan de trap.

Hier hebben we eerst de deurkrukken omhoog gezet van de deur naar de gang (die zit normaal dicht, vanwege de tocht/warmteverlies). Toen hij eenmaal de kruk ook open kon doen met die kruk omhoog was hij ook oud genoeg om te leren dat hij niet zelf de trap op mocht. Dat was voor zijn 2e verjaardag ergens.

Maar ik hield hem ook wel in de gaten. Het scheelt misschien wel iets dat ons jochie niet superondernemend is. Dus als ik hem alleen in de woonkamer liet als ik naar boven moest, dan zat hij daar 5 min later nog met zijn speelgoed.
    Hij is inmiddels 2-3 keer zelf naar boven geklommen, maar hij kan dat ook wel zelf, dus maak me er niet zo druk meer om.. Toch doet hij het dus amper.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier ook 3 stuks nodig..
    1 beneden aan de trap, 1 boven aan dezelfde trap en nog 1 voor naar de zoldertrap..

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier nog steeds geen.... (kind is 19 maanden). Voor ons zoontje is het ook niet echt nodig zolang hij in zijn ledikant ligt maar we gaan ze wel aanschaffen nu.
    In principe voor valincidenten dus 'naar beneden' en om te voorkomen dat hij bij ons op de slaapkamer staat. In het totaal dus twee (beide op de overloop 1e etage. Trap naar zolder en trap naar beneden)

13. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Hier ook 3 traphekjes. Liever eentje teveel dan eentje te weinig. Deur dichtdoen klinkt leuk, maar in de praktijk vergeet je het toch een keertje. En klink omhoog klinkt ook leuk, maar mijn jongste heeft nu door dat als je een krukje of zoiets naar de deur sleept, je de deur toch zelf open kunt doen :D.

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier 3 hekjes. 2 op de 1e etage. voor de zoldertrap en de beneden trap. en 1 tussen de woon kamer en de keuken. onze benedentrap kan onderaan geen hekje geplaatst worden. en ik wil niet dat ze zomaar in de keuken hobbelen. dus op deze manier zien ze mij wel en kan ik ook rustig koken.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben er ook nog geen, en ik mis hem ook nog niet. Beneden zit de trap in de gang, en de deur naar de gang toe zit altijd dicht.
    Boven loopt Robyn nooit alleen rond, en voor de trap naar zolder zit een deur.

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben er 1tje boven. Finn kruipt al een gek nu en was al een paar keer naar de trap gekropen dus schoonpapa heeft gelijk wat geregeld.
    Als ik bij. de was aan het doen ben (op de overloop boven) kruipt hij lekker rond en nu is het hekje dicht.
    Beneden doen ik niets...aar zit een deur die altijd op zo'n haakje zit (zodat er een kier is. Katten kunnen naar boven maar hond en kind niet ;))

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben bij elke trap zowel boven als onder een traphekje, vind ik wel zo veilig. Anders kunnen ze ook de trap OPkruipen en alsnog naar beneden vallen en dat is natuurlijk net zo gevaarlijk als van boven naar beneden vallen! :$:(

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daar zijn wij al lang en breed bij als ze hoger zouden gaan dan 1 stapje ;) dus voor ons niet net zo gevaarlijk ;)!

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat hoop je dan maar! ;) Door ons huis vind ik het wel fijn hoor, kan ik bijvoorbeeld ook gewoon naar het toilet zonder haar steeds in de box te moeten zetten. :)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    In ruim 2.5 jaar nog nooit gebeurd, dus denk (geloof) niet dat het ooit gaat gebeuren idd en dat is niet iets dat ik maar hoop.

En ik kan gewoon naar het toilet hoor als de kinderen beneden los lopen, ga ze daarvoor echt niet in de box zetten. Ik zie gewoon niet in waarom ze ineens dingen gaan doen die ze prima weten dat het niet de bedoeling is wanneer ik even op het toilet ben. En toen ze nog niet zo goed wisten dat het niet mocht, konden ze de deur naar de gang (en dus de trap) zelf nog niet open doen, dus was er al helemaal geen gevaar.

Deel Deze Pagina