Van alles gezocht voor zwangere vriendin

Discussie in 'Te koop gevraagd' gestart door Nikita23, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hoi Allemaal!

Ik heb een alleenstaande, ongepland zwangere vriendin. Ze is half November uitgerekend van een jongetje. Ze heeft het erg krap. Veel vrienden van haar, inclusief wijzelf, kopen veel voor haar, veelal tweedehands. Zo heeft iedereen al veel voor haar aangeschaft, en zijn we bijvoorbeeld nog op zoek naar een tweedehands box voor niet al te veel geld.

Ons zoontje is in April geboren, en hoewel we wel veel kleertjes daarvan aan haar gegeven hebben en geven past natuurlijk niet alles bij het seizoen. Mijn vraag is: Wie heeft er nog van alles en nogwat over voor haar, waar je niks of weinig voor wil hebben? Wij zijn uiteraard bereid om de verzendkosten op ons te nemen. Denk aan speentjes, winterkleertjes in vooral de echte babymaatjes (50/56 - 62) dekentjes knuffeltjes flesjes jasjes en ga zo maar door. Eigenlijk alles wat een mama en baby nodig heeft.

Groetjes Nicky

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb tegen die tijd wel een box, mag je gratis ophalen. Het is een mooie ruime, koloniaal kleurige box. Er mankeert niets aan, hij kan alleen wel een verfbeurtje gebruiken. Er zit ook nog een speelgoedlade onder.

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Loetje: Dat zou geweldig zijn!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Is het wel te doen voor jullie, om naar Assendelft te komen? Ik denk dat de box er bij mij rond begin november uitkan, dan hebben jullie nog even de tijd om hem eventueel op te knappen. Het is geen mùst, je kan hem ook zo gebruiken, dat doe ik tenslotte ook, maar voor het zicht is het wel mooier..

Ik kom hier dagelijks, als je me tegen die tijd even laat weten of je nog interesse hebt, stuur me dan even een pb'tje :D

5. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    maar ze is toch nov uitgrekend?
    ik gebruikte de box vanaf dag 1

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Half november staat er toch? En een box kan je best een weekje zonder, ik had mijn kleintjes de eerste week/2 weken beneden in de kinderwagenbak, niet in de box..

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb ook nog 2 metalen kruiken+kruikenzakken eventueel. Zijn nog in perfecte staat! Mag ook voor niks..

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Loetje: Je bent geweldig! Ik denk dat mijn vriendinnetje allang blij is! Die kan vast een weekje zonder. Ze heeft echt geen cent te makken.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben blij dat ik er iemand blij mee kan maken die het zo ontzettend nodig heeft. Dat doe ik veel liever dan dat ik het op MP ga verkopen voor een habbekrats aan iemand die het makkelijk kan betalen.

Ik heb ook nog wel kleertjes. Wat pakjes en pyamaatjes, zitten ook merkjes bij zoals Noppies en Ducky Beau. En speelgoedjes. Deze spulletjes kunnen al eerder opgehaald worden natuurlijk. Kleertjes zijn gebruikt voor 1 jongetje en zijn nog hartstikke mooi..

10. kaykekay

kaykekay Actief lid

6 mei 2007
    126
    0
    0
    huisvrouw
    roosendaal
    ik zal ook eens kijken wat ik nog heb mijn zoon is in novermber geboren.
    maar ik heb meiden die er met veel vandoor zijn maar ik ga kijken.

11. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    ik heb 2 nieuwe speentjes hier liggen en een nieuwe matrasje als je die nog nodig hebt.
    o ja en een badje.

jennefer

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier ook nog een magnetron sterilisator...

Wil je me even laten weten of je alles op wilt komen halen. De box kan er hier al eerder uit, zal ongeveer half oktober worden.

Als jij me het even laat weten, zal ik alle spulletjes die je vriendin mag hebben even bij elkaar zoeken en dan stuur ik je een lijstje per pb..

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Echt super om te lezen dat mensen zo vrijgevig zijn. Ik zal ook eens kijken of ik wat heb, al zal het niet veel zijn aangezien ik een klein lentedametje heb en veel is uitgeleend aan mijn hoogzwangere schoonzus ;)

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Inderdaad, echt super! Badje had ik nog voor haar eventueel, maar die heeft ze al van een andere vriendin gekregen. Matrasje is geloof ik ook niet nodig, maar zal ik voor de zekerheid nog bij haar checken.

Speentjes etc zijn altijd goed, en warme kleertjes in kleine maatjes ook. Neutraal of jongenskleertjes: Het mag allebei uiteraard.

Loetje: Wij komen het graaaaaaag ophalen. Half oktober is helemaal mooi, maar je hoeft voor haar echt niet te haasten hoor! Zij is dankbaar voor alles wat ze krijgt.

Echt bedankt voor het meedenken meiden! Ze heeft een jaar geleden haar mama verloren (haar vader was ze al kwijt) en heeft met heel veel pijn en moeite kunnen zorgen dat ze haar moeders huis kon houden (emotionele waarde voor haar). Dat betekent een grote hypotheek met een klein salarisje. En dan ook nog als alleenstaande zwangere. Ik heb al eerder via zp een pakketje bij haar laten bezorgen als verassing, daar was ze zoooooo blij mee. Jullie zijn top!

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Oh en sterillisator heeft ze ook al van een vriendin gehad.

16. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    o ja
    heb ook een quinny reis/luiertas
    die mag je ook hebben
    hoor het wel

jennefer

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Heeft ze ook nog niet Jennefer! Bedankt! pb me even je rekeningnummer voor de verzendkosten!

18. Waar woon jij?
    ik heb wel wat flessen, kan een nieuwe speen in en sokjes
    Misschien nog wel meer, kijk maar eers of dit interessant is voor de verzendkosten

19. wat heeft zij zoals nog nodig,misschien handig om een lijstje bij te houden hier.Kan iederen ff kijken wat we nog hebben liggen.

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hey, ja tot nu toe weet ik eigenlijk wat ze niet meer nodig heeft. Wat ze ook nog wel te kort komt is beddengoed (voor de kleine). Daar heb ik misschien zelf ook nog wel het één en ander van, ik moet het even uitzoeken. Slaapzakjes in kleine maat heb ik zelf wel voor haar. Verder vooral warme kleding nodig voor de baby. Ik heb alleen maar lentespulletjes voor haar (waarvan een heleboel dingetjes wel bruikbaar zijn, maar er moeten toch wel iets van dikkere broekjes en truitjes/vestjes bij). Vooral in de echte kleinere maatjes. Box etc. hebben we dus geritseld via Loetje (waarvoor mijn grote dank!) en een luiertas via Jennefer. Speelgoedjes zoals rammelaars etc. heeft ze ook nog niet. Uiteraard zullen veel dingen van mijn zoontje ook wel van pas komen, maar met veel dingen speelt hij nog volop. Dus wat ik daarvan al kwijt kan weet ik nog niet. Heb wel al een paar dingetjes verzameld. Kolf heb ik zelf ook al voor haar.

Dus nodig zijn in ieder geval nog:

- Warme kleding
    - beddegoed (lakentjes dekentjes etc.)
    - babyspeelgoed (mobiels voor in de box etc. heeft ze dus ook helemaal niet, dus als iemand nog een oude heeft liggen...
    - olie babyshampoo etc. zijn natuurlijk ook welkom, als je bijvoorbeeld nog iets hebt staan wat je zelf niet gebruikt. Dat had ik met een volle fles Natrusan olie, ik ben namelijk toch overgestapt op Neutral olie.
    - speentjes
    - newborn luiers zijn ook heel hard welkom wanneer iemand nog een pakje over heeft.
    - hydrofiele luiers, washandjes etc. etc.

Kijk maar, ze is tot nu toe in ieder geval al een heel eind geholpen!

Deel Deze Pagina