Ik ken deze naam als Colin. Is niet een naam waar ik voor zou kiezen. Een beetje hetzelfde idee als Jeffrey/Wesley zoals die in de jaren '90 veel werd gegeven. Jack vind ik wel een stoere Engelse naam zonder die associatie.
Onze zoon heet Colin. Ik vind met dubbel l niet zo mooi maar komt omdat ik de naam al jaren ken met 1 l. Ik vind het helemaal geen jeffry/Wesley gehalte hebben, die namen vind ik niet mooi. Colin vind ik veel klassieker maar toch stoer.
Colin is de oorspronkelijke schrijfwijze en wordt ook vaker zo aan jongens in Nederland gegeven, maar ik vind Collin mooier staan en in het Nederlands logischer zodat het niet KOO-lin wordt, maar KOL-lin blijft. En dit, inderdaad. Kevin, Melvin, Brian, Mitchel/Mitchell, Tristan, Ryan, Kelvin, Devin, Jason etc. Vind het niet mooi en ik vind Colin/Collin ook erg hard klinken, het 'kol' klinkt mij niet fijn in oren, hard en 'bol' tegelijk. Wat vind je anders nog van Owen? Of Dave, Logan, Avery, Neil/Niel, Glen/Glenn, Stan, Liam, Kian, Kai, Quin, Quint, Quinten, Kayden, Nevan, Nolan, Morris, Fender, Torin, Tobin, Finn/Fynn, Flynn, Finley, Lenn, Lennon, Dylan, Ronan, Rowan, Oscar, Brennan, Mellan, Kiran/Kyran/Kieran..?
NVB : voornaam Collin NVB : voornaam Colin Je kunt hier boven lezen dat Colin behoorlijk wat vaker wordt gegeven, maar Collin komt ook nog verrassend vaak voor! Het kan dus allebei. Als het verschil extreem groot was, zou ik de meest voorkomende spelling kiezen.
waarom allemaal alternatieve geven voor namen? ts vraagt alleen maar welke schrijfwijze. Naam hebben ze al gekozen. Ik zou voor collin gaan. dit omdat de uitspraak dan ook echt Kol-lin is ipv Koo-lin.
Colin natuurlijk, gewoon de normale spelling. Vind het een beetje idioot om bij deze naam opeens wel de spelling aan te gaan passen aan de uitspraak. Moeten we ook maar Djeedun gaan spellen en Mettjieuw ofzo.
Super bedankt allemaal voor de reacties Nogmaals met mijn vriend besproken en het word toch colin met 1 L Vinden dit toch net iets mooier
Collin al vind ik met 1l mooier .. Ik ben toch bang dat het dan coooolin word genoemd. Eigenlijk moet je daar maling aan hebben.