Overstap van flesvoeding naar gewone melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Judith01, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Onze zoon is nu 11 maanden en wil straks rond een jaar gewone melk/karnemelk gaan geven.
    Hebben jullie dit in 1 keer gedaan, of langzaam geïntroduceerd?
    En wanneer zijn jullie ermee begonnen?

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij waren op vakantie toen zoon 11 maanden was bij thuis komst begonnen met gewone half volle melk. Gewoon in 1 keer. Hij vind en vond melk alleen warm lekker ;)
    Wel had hij in begin veel volle dunne poepluiers , heb het hier wel vaker gelezen. Veder ging het prima.

3. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Niets gemengd en ook niet geleidelijk. Gewoon in 1 x. Net pas hoor, sinds 3 weken. Beetje laat.
    Ze lust echter alleen warme melk.. geen koude.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Hier ook in 1x koemelk gegeven niet mengen oid. Maar ze krijgt t nauwelijks, over t algemeen gewoon opvolgmelk voor peuters

O en begonnen met 1 jaar, gezien daarvoor wordt afgeraden

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Vanaf 10 maanden denk? Op t buro zeiden ze dat hij volle melk mocht. Heb de poedervoeding leeggemaakt en toen over op volle melk

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik denk vanaf 1 jaar, dat zeiden ze ook bij hey consultatie bureau bij mij.
    Ze lust gewone melk, maar ik geef dreumes melk 1+ ze drinkt het wel graag warm, of lauw

7. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Bedankt!
    Gewoon in 1 keer over dus..

8. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik heb toen het pak bijna op was (en zoon 1 werd) hem een flesje gewone melk, wel warm gegeven. Dit dronk hij net zo gulzig :)
    Dus ook in 1x over.
    Hij drinkt het nog steeds warm.
    En sinds kort accepteerd hij het eindelijk in de tuitbeker! :p

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

hier kreeg dochter ook ontzettende diarree van de normale melk, dus uiteindelijk de eerste weken gemengd gegeven. We zijn rond 11 maanden begonnen

10. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik heb mijn dochtertje een paar keer tussendoor laten proeven wat ze ervan vond. En vervolgens 1 fles waarbij ze normaal nutrilon kreeg vervangen. En sinds kort pas de papfles met gewone melk gaan maken.

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik mag van het CB ook normale melk gaan geven, maar zit er in poedermelk niet meer bouwstoffen voor ze?

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Fv of groeimelk bevat meer vitamines en mineralen, en minder eiwitten dan gewone melk. Daarom wordt in België bijvoorbeeld aangeraden dit tot drie jaar te geven. Ik vind het altijd gek dat in Nederland liever z.s.m. overgegaan wordt op gewone koemelk.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    In Nederland zijn ze voor mijn gevoel sowieso anti poedermelk (nee ik wil ajb geen discussie aanzwengelen). En we hebben in NL een melkoverschot dus dat moet toch gepromoot worden? Ik zie idd op het pak poedermelk 1,9 eiwit staan vs 3,5 voor gewone melk.

Eiwit nog niet goed voor zo'n kleintje? Mijn zoontje krijgt kwark als toetje (met flink wat eiwit dus), maar die misschien dan ook ombuigen naar yoghurt?

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er is niks mis met eiwitten, maar met mate.

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb ff gegoogled. De baby moet verder goed uitgebalanceerd eten, dan schijnt het te kunnen. Maar die van mij krijgt idd nog een nachtfles soms, dus dat zijn wel heel veel eiwitten meer dan opeens.

Wellicht dat ik 1 flesje vervang om te kijken hoe het gaat, maar die extra voedingsstoffen zijn voorlopig hartstikke welkom

16. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Overal staan zoveel verschillende berichten!
    Ik las ergens (weet niet of het hier was of ergens anders op internet) dat, mits ze geen allergieën hebben e.d. vanaf 9 maanden al gewone melk zouden mogen.. maar dat de flesvoeding zo gepromoot wordt om meer geld te verdien..tjah ik weet het ook allemaal niet!

Heb in ieder geval tussen de middag een bekertje melk gegeven. Even kijken hoe het gaat en of hij het lekker vindt! Hij keek even raar, maar dronk gewoon verder. Heb het een paar seconden in de magnetron gedaan zodat het hele koude eraf is.

@1981Mama, ik zie dat onze zoontjes even oud zijn! De mijne is van 5-8 :)

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier in 1 x ging prima

18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het kwam vanmiddag wel goed uit op een onverwacht terrasje :)
    Leuk :) en, wat ga jij doen met de melk nu?
    Was het CB tevreden? Hier deden ze moeilijk omdat ik hem niet wilde uitkleden voor het wegen

19. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Ik ga hem nu tussen de middag een bekertje gewone melk geven, omdat hij nog geen jaar is begin ik eerst maar met 1 beker. Wij hoeven volgende week pas naar het cb, dus dan zal ik het verder wel horen!
    Ik had ergens in een ander topic iets gelezen over het kind niet uitkleden, dat was jij dan denk ik.. waarom was dat ook alweer?
    Waren ze verder wel tevreden?

20. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Raar he!

Hier bij zoontje gestopt op (dringend) advies van cb bij 1 jaar.
    Vervolgens een afbuigende curve met zijn gewicht daarna dus weer gestart met opvolgmelk. Mijn zoontje was al erg licht.

(Was ook advies kinderarts bij een vriendin van mij).

Deel Deze Pagina