Vanavond wil ik vegetarische tapas hapjes maken, want dochterlief is vegetarisch. Ik wil graag mijn lijstje mogelijkheden uitbereiden, maar het moeten wel simpele, toegankelijke hapjes zijn. We zijn niet zulke culinaire wonderen Wie weet er nog iets lekkers? Ik maak normaal altijd al het onderstaande maar wil iets anders. - tomaatjes met mozzarella - brie op vijgenbrood - bruschetta - minipizza - gevuld eitje
Zoon (11) hier ook vegetarisch en wij hebben bijv ook; Vegetarische knakworstjes Vegetarische gehakt balletjes Vegetarische salades voor op toast Vegetarische kipfilet met kruidenzuivel spread erin gerold. Olijven Eigenlijk is voor alles wel een vervanger tegenwoordig.
Tappanades, pesto met stokbrood Worteltartaar (als je de spullen hebt) Iets in bladerdeeg (weet niet of worteltartaar in bladerdeeg kan)
Wel mega zout die vervangers dus hier komt het niet in huis. OT: ik maak christmas crackers van filodeeg gevuld met champignon, ui en fetakaas. En dochter maakt nog wat sterren van bladerdeeg met geraspte kaas erover.
Dat mega zout valt wel mee hoor als je gewoon even goed kijkt op het etiket wat je koopt. Dat is met niet vegetarisch eten niet anders. Een zak chips opentrekken is slechter.
Wraps met sla, paturain (ofzoiets), peper, zout en kleine stukjes paprika Pasteibakjes met champignonragout Rauwkost met dip Stokbrood met smeersels (kruidenboter, tapenade etc) Patatas bravas Nacho's uit de oven met kaas/creme fraiche/tomaat/ui/chilisaus Danerolles mini croissants gevuld met kaas (dus mini kaas croissants) Mini sandwich Kaasplankje met vijgencompote en mosterd-dille
Fricassé, maar dan zonder tonijn: https://www.196flavors.com/tunisia-fricasse/ Ik maak ze trouwens met een gewoon standaard brooddeeg, dus zonder ei ofzo. Oliebollenmix kan je ook gebruiken.
Bladerdeeg insmeren met pesto, oprollen, plakjes ervan snijden en dan afbakken. Krijg je leuke lekkere spiraaltjes.
- Wrap met roomkaas en vega plakjes (de Terra groente beleg tomaat basilicum van de Appie zijn hier populair) - Cherrytomaatjes met balsamico uit de oven - Champignons in roomsaus (champignons bakken, beetje knoflook toevoegen, bakje roomkaas en een beetje bouillon) - rolletjes van courgette of aubergine met roomkaas, pesto of iets anders lekkers - plakjes komkommer met daarop geitenkaas en walnoot - burrata met flatbread, pesto en wat granaatappelpitjes - gevulde champignons met geitenkaas
Zak chips is ook vegetarisch Wel met je eens overigens. Bij alle kant en klaar 's het opletten en ingrediënten lezen als je 't gezond wil houden. Ot: hartige muffins zijn geloof ik nog niet genoemd?
Ik heb spinazie met feta kaas in bladerdeeg gemaakt, kaasstengels, rauwkost met heks'nkaas, stokbrood met kruidenboter, gevuld eitje, tomaat met mozzarella, kerstbrood en fruit