Elke dag twee kopjes thee drinken, kan de kans op een zwangerschap vergroten. Frisdrank heeft juist een averechts effect. Dit blijkt uit onderzoek van Boston University. De onderzoekers keken een jaar lang naar 3600 vrouwen van gemiddeld 28 jaar die probeerden zwanger te raken. Theeliefhebbers bleken een 27 procent grotere kans te hebben op een zwangerschap dan vrouwen die geen thee dronken. Vrouwen die dagelijks twee glazen frisdrank dronken, zoals cola met of zonder suiker, verkleinden daarmee hun kans op een zwangerschap met 20 procent. Koffie bleek geen effect te hebben. Cafeïne De auteur van deze studie, Elizabeth Hatch van Boston University, wilde erachter komen of cafeïne invloed heeft op de kans op een zwangerschap. "Het kan aan de cafeïne liggen, maar ook aan andere factoren, zoals de leefstijl van de vrouwen of heilzame eigenschappen van de thee zelf. Ik zou graag willen zeggen dat thee een wondermiddel is om zwanger te worden, maar dat is niet realistisch", aldus Hatch. Reacties Volgens Maha Ragunath van het Care Fertility Centre in Nottingham bevat thee speciale eigenschappen die de vruchtbaarheid bevordere. "Thee bevat veel anti-oxidanten, die goed zijn voor zowel de mannelijke als de vrouwelijke vruchtbaarheid. Maar vrouwen die zwanger willen worden moeten geen grote hoeveelheden thee gaan drinken alles met mate". Laurence Shaw van het Bridge Fertility Centre in London voegt daaraan toe: "Elke vrouw ouder dan 35 die zwanger wil worden zou ik adviseren deskundig advies in te winnen en niet tien kopjes thee per dag te drinken". http://www.nu.nl/gezondheid/2773409/thee-vergroot-kans-zwangerschap.html
Drink haast geen thee [ zins ik weer werk wel] komt het daar van dat wij niet zwanger kunnen worden ? gauw maar elke dag thee drinken dan.
Ik heb van 1997-2011 in Engeland gewoond, en drink mijn thee als de Engelsen (m.a.w. extreem sterk, knijp het zakje 2 x uit, met een scheut melk erin. Dit doe ik al jaren. Ik heb qua zwangerschapsperikelen het één en ander meegemaakt, als gevolg waarvan ik gewoon écht niet geloof dat het drinken van thee ook maar één Iota uitmaakt...
Ik denk persoonlijk dat het meer aan de levensstijl zou liggen (dus gezonder als elke keer frisdrank dus maken misschien ook betere andere keuzes?) ik drink minimaal 1 liter thee op 1 dag en was allebei de eerste ronde zwanger maar ik denk dat het echt meer eraan ligt of je verder zo gezond mogelijk bezig bent zeg maar.. Ik bedoel roken, drinken, teveel, te vet en te veel suiker maakt je ongezonder en dus minder kans op een gezonde zwangerschap (in normale situaties waarbij er geen lichamelijke dingen zijn gevonden die een zwangerschap tegenhoud)
ben een theeleut en drink nooit iets met koolzuur alleen sapjes en icetea. maar of dat nou geholpen heeft?
Ik drink veel koffie en kan makkelijk zwanger worden ( tenminste deze 2 keren direct) Dus ik denk dat je beter wel koffie kunt drinken Volgens mij is het echt puur toeval dat ze net mensen hebben onderzocht die snel zwanger konden worden en die dan de thee dronken.
ik drink ook thee!! 2 a 3 koppen per dag... en ben beide keren binnen 4 maanden zwanger geworden zou een poll voor moeten zijn ben wel benieuwd!!
Hmmm ik drink elke dag ongeveer 2 koppen thee én ik drink frisdrank. Dus dat betekend dat ik weer 'gewoon gemiddeld' snel zwanger raak? Ha
Ach vandaar!!! Mij werd gezegd dat zwanger raken moeilijk zou worden ivm dat ik een behoorlijke poos chlamidiya heb gehad(dankzij een eigenwijze HA die me niet wou doorsturen). Maar ben alle 3 de keren binnen 3 maand zwanger geraakt. HULDE AAN DE THEE! hahahha
Geloof er ook geen zak van.. het zal ook wel afhankelijk zijn van het soort thee en het soort frisdrank.
Drink veel thee en nauwelijks frisdrank. Als ik dit zo lees dan verbaasd het me dat ik geen elftal heb haha!
Wat een vaag onderzoek. Als gesteld wordt dat vrouwen die geen thee drinken iets anders -en dus misschien wel iets ongezonders- drinken, tsja... Maar dan nog ben je als je twee keer per dag frisdrank drinkt ook niet verminderd vruchtbaar ofzo. Dat kan je zo niet stellen. Misschien leven de frisdrankdrinkers wel heel gezond verder en de theedrinkers heel ongezond, maar volgens mij gaan deze onderzoekers uit van het tegenovergestelde en staat het onderzoek dus bol van de aannames. Twee kopjes zwarte thee bevatten slechts een heel klein beetje anti-oxidanten (groene thee 10x zoveel) en van anti-oxidanten is niet bekend dat het een positief effect heeft op je vruchtbaarheid.
Raar onderzoek! Ik drink vaak thee en water en lust geen eens koffie. Frisdrank drink ik amper en moet helaas lang wachten op een tweede wonder! Bij mijn dochter dronk ik veel minder thee en water en toen was ik na twee maanden al zwanger!
Ik zal dan wel een uitzondering zijn dan... Ben een ware theeleut. Drink dagelijks bijna alleen maar thee. Maar gemakkelijk zwanger worden? Nee hoor.
In begin dat ik bij marnat man was dronk ik veel thee , had ik daar mee door moeten gaan? Nu meer koffie en nog steeds lege hadden . Geloof er ook niet in , nergens meer in eigenlijk.
Nou hier nog een Ok heb inmiddels wel 3 kindjes hoor, maar heb daar wel zo'n 19 jaar in totaal over gedaan......Onzin dus!