Onze dochter heeft al een tijdje last van doorkomende van tandjes. Ik kan onderin al 2 weken duidelijk 2 witte puntjes zien en nu zal ik van de week ook bovenin al een wit puntje (wel ja alles tegelijk ). Maar hoe lang kan het duren voordat ze echt doorkomen? Kan dat weken duren?
bij jamie wel. die witte puntjes zag ik ook al een paar weken zijn onderste en bovenste zijn ook heel snel achter elkaar gekomen. rond de 8 maanden. nu heeft hij er nog steeds maar 4.
Sharon20. Staan ze bij je kindje ook op springen maar niet door willen komen? Mijn dochter van dezelfde leeftijd heeft er ook nog maar 4 en de eerste was bij 10 maanden. Vraag me af of dit niet zorgelijk is dat het zo lang duurt?
Ik zag vanochtend dat het 1e tandje in haar onderkaak nu door is! Heeft in totaal 4 weken geduurd vanaf het moment dat ik die witte puntjes zag zitten. Bovenin kan het ook niet meer lang duren, daar zit al een duidelijke "bobbel". Wat worden ze toch snel groot.... zo vinden ze het heerlijk om tegen je aan te liggen... en zo zitten ze op je schoot en kijken ze de kamer door met 1 tand! (sorry, maar soms moetje gewoon even de sentimentele mama uithangen )
Ik was daar ook wel benieuwd naar hoe lang het duurt. Mijn zoontje is bijna 8 weken en is al meer dan een week aan het kwijlen en met vuistje in zijn mond aan het stoppen. Ik kan de puntjes wel voelen en hij vind het heerlijk als wij er over heen wrijven. Ik weet dat het best wel vroeg is maar ik had zelf na een week al een tand en mijn broertje is er met een geboren. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat alles voor de tandjes vaak voor 3m+ is en ja dat is ie nog niet. Dus ik weet niet precies wat ik voor hem kan doen zodat het minder pijnlijk is.
als het echt tandjes zijn kan je natuurlijk altijd een bijtring oid geven (jij zal m dan misschien nog vast moeten houden) en dentinox en chamodent weet ik niet zeker maar daar zit volgens mij ook geen leeftijd aan ff de bijsluiter lezen.
volgensmij is dat vanaf 3 maanden. wat wel heel fijn kan zijn is een stuk koude komkommer, dan kunnen ze daar mooi op sabbelen, verlicht de pijn, vinden het vaak wel interessant en het kan geen kwaad. is gewoon water wat ze binnen krijgen. (weet alleen niet of je kindje met 8 weken al dingen vasthoudt?)