Moeite met lichaamsverandering...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anoniem1211, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al... Ondanks dat ik helemaal in de wolken ben met de komst van ons eerste kindje, moet ik echt zo wennen aan mijn lichaamsverandering. Ik heb er zelfs een beetje moeite mee en voel me daardoor een beetje schuldig.

Ik ben nog niet zo lang opweg, maar mijn buik komt nu al wel een beetje naar voren en heb ineens "spekkies" op mijn heupen (ben normaal slank).

Hebben jullie dat ook?

2. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Het is je eerste?

Ik had dit bij de eerste ook. Vond mezelf op een gegeven moment zo vreselijk dik dat ik ook niet goed meer kon genieten.
    Bij de tweede was dit al wat minder, gezien ik wist dat ik m'n slanke figuur geheel terug had gekregen na de 1e (dat stemt hoopvol) en nu maak ik me niet zo druk. Ook na de 2e kwam ik zonder moeite weer goed in shape en hoop dat dit nu weer zo is.

Maar snap je wel, en dit staat los van het blij zijn met je zwangerschap hoor.

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik schrik als ik een foto van mijzelf zie. Ik ben dik 20 kilo gegroeid en heb lekkere spekarmen en een beste buik. Ik had altijd 38/m en nu voel ik me net zo´n olifant.. Ik heb het er echt voorover hoor, en ik weet wel dat het er straks weer af is, maar ik moet als ik in de spiegel kijk wel wennen aan mijn nieuwe ik.

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb het ook hoor, vind mijn spiegelbeeld echt niet leuk nu...maar troost je dat het tijdelijk is en dat anderen het vaak heel mooi vinden!

Probeer je mooi aan te kleden, op zo'n manier dat je buikje mooi opvalt. Dan is in ieder geval duidelijk dat jij zelf niet schuldig bent aan die spekkies ;)

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Herken het wel hoor! Heeft niks te maken met je blijdschap over je zwangerschap, geen zorgen. Ben trots op m'n buik, maar een uitdijend achterwerk vind ik ook niet charmant.

Een troost, ik weet dat ik m'n oude figuur (zo goed als) kan terugkrijgen, zelfs slanker dan voor de zwangerschap. Dus dat geeft moed ;). De schopjes in mijn buik nu, daar kan niets tegenop, dus ik geniet er maar van in de wetenschap dat het echt wel weer goed komt.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Herkenbaar!! En ben zelfs uiteindelijk iets van 25 kilo aangekomen (alweer 13,5 kwijt) kreeg cellulitus en enorme straie op bovenbenen,buik en borsten....
    Was een maatje 34 en droeg alleen maar strakke dingen en liep snel in bikini
    zo zal ik nooit meer worden

natuurlijk heb ik er wat moois voor terug maar eenmaal bevallen moet je dus opnieuw wennen aan je lichaam want dan is t weer heel anders

7. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik had hier een tijdje geleden ook een topic over geopend ;)
    Maar ik moet zeggen dat dit bij mij nu helemaal weg is. Heb nu ook echt een buik en mensen zien dat ik zwanger ben, dus ben er nu juist trots op! Misschien dat dit bij jou ook nog wel komt wanneer je echt een buik begint te krijgen :) Tenminste, neem aan dat je met 12 weken nog niet echt een buik hebt?

8. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook heel herkenbaar. Ben altijd slank geweest en had nu al heel snel dat kleding niet meer over m'n heupen paste enzo.
    Ik ben al zo'n 13 kilo aangekomen. Gelukkig is dat niet echt zichtbaar, want eigenlijk lijkt alleen m'n gezicht wat voller te zijn geworden dus zit verder echt allemaal op m'n buik denk ik.
    Iedereen zegt steeds dat ik zo mooi zwanger ben. Nou, zo voel ik dat zelf helemaal niet! Ja met kleren aan misschien, maar als ik mezelf naakt in de spiegel zie kijk ik gauw weer weg. Ik heb door de zwangerschap best wel pukkels op m'n rug gekregen en ook wat op mijn buik. Daarbij vind ik mijn buik niet zo'n mooi bolletje als je bij sommige vrouwen ziet, maar meer echt een pens haha. Weet niet hoe ik het moet uitleggen. Begrijp dus heel goed wat je bedoelt.
    Neemt niet weg dat ik ontzettend blij ben met m'n zwangerschap! Heb het er "graag" voor over :)

9. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Het is fijn te lezen dat er meer vrouwen zich zo voelen/voelden. In mijn omgeving zegt iedereen: "Je moet juist blij zijn dat je lichaam verandert", dus zeg er maar niet al te veel over!

Heb idd nog geen buik! Je ziet wel een bolling die er hiervoor niet zat, maar als je me niet heel goed kent, zie je niet dat ik zwanger ben. En misschien wordt het heel anders als mijn buik straks echt een zwangerschapsbuik wordt! Dan kan je er idd goed mee showen zonder dat mensen zich afvragen of je aangekomen bent of wellicht zwanger bent!

10. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Ik herken het ook.
    Normaal ook een slank figuur (34/36). Op me buik ben ik wel trots en dat ik nu een vollere cup maat heb ook. Maar mijn benen en achterwerk, nee dankje. Voel me soms ook een reuze olifant. Voel me dan ook schuldig en zeg er dan ook meteen achteraan, alles voor de baby :) Vriendinnen zeggen ook, je moet er juist van genieten. Zo makkelijk ligt het alleen niet. Ik kan er ook nog niet aan wennen. Hopelijk heb ik gauw me figuurtje weer terug na de bevalling. En voor nu, het is niet anders... En ik heb het er voor over (ook al baal ik wel eens)...

11. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik wil niet heel vervelend zijn maar... Na de zwangerschap is je lichaam niet meteen weer in model en als je 'gezegend' wordt met een tijgerprint op je buik zul je je misschien wel nooit meer zo goed voelen over je lijf.

Ik ben na mijn vorige zwangerschap nooit meer in model gekomen en de striemen op mijn buik zijn ook echt niet mooi. Ja, ik ben ontzettend blij met mijn dochter maar om er zo 'gehavend' uit te zien op mijn 24ste had ik niet helemaal voorzien.

Nu met deze zwangerschap heb ik niet veel te vrezen. Veel erger kan het niet meer worden en hierna ga ik hard trainen om weer een strakker buikje te krijgen! Maar die striemen gaan nooit echt weg.

Ik hoop voor iedereen dat het straks weer helemaal goed voelt. Helaas ben ik nooit meer echt blij geweest met mijn lichaam.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, hier ook hoor! Ondanks dat ik geregeld hoor dat ik er goed uit zie, tot voor kort weinig klachten had en tot nog toe "maar" 5 kilo ben aangekomen, kan ik me ook echt een enorme walvis voelen. Het hoort er een beetje bij ben ik bang. Lekker je 40 weken uitzitten, niet teveel snoepen en gezond eten, dan komt het na de bevalling vast allemaal weer goed.

13. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!
    Ik ben van mij zelf ook slank, doe daar ook alles voor, en sport me een ongeluk. Nu bleef/blijf ik daar wel mee door gaan, maar toch merk ik dat minder resultaten zie. Mijn billen zijn wat flinker, en ik krijg ineens borsten! Eerder was ik gewoon bijna plat, dat vond ik juist fijn, nu heb ik gewoon echt van die vrouwelijke borsten. Kan er nog niet heel blij mee zijn. Maar het accepteren komt nu wel een beetje hoor. Had er ook de meeste moeite mee rond de 12 weken. Ik zorg in ieder geval dat ik gezond blijf eten en niet te veel in vet aan kom, en lekker blijven sporten. Hopelijk kan ik na de zwangerschap mijn lichaam dan weer opnieuw in shape brengen, iig valt er dan weer aan te werken :p

14. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0

Wauw bij 5 kilo al een walvis voelen? Ben ik benieuwd hoe jij je straks zult voelen als je echt een soort van walvis bent :$. Als ik me nu om moet draaien voel ik me net een zeekoe maar ja dikke buik en 20 kilo rijker :D

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Maar het is precies zoals je zegt: een gevoel! Ik weet wel dat het niet zo erg is, want ik kan bijv. ook nog prima op m'n buik slapen. Maar het voelt anders. En nu met wat bekkenklachten voel ik me ook net een waggelende eend ;)!

16. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Tja en het fijne van de zwangerschapshormonen is dat het "gevoel" ineens de hele andere kant op kan gaan :)!

Deel Deze Pagina