Wij hebben al verschillende opties voor namen voor ons kindje. Ik kwam zo ook de naam Febe (op z'n hollands uitspreken) tegen op internet. Nu mijn vraag aan jullie: vinden jullie het een leuke naam voor een meisje? Of vinden jullie het meer een jongensnaam? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over deze naam!
Er hebben 12 meisjes en 3 jongens deze naam gekregen het afgelopen jaar volgens de site van de Aegon. Dus de meeste mensen vinden het blijkbaar een meisjesnaam. Persoonlijk vind ik het totaal geen mooie naam.
ik vind de naam Febe wel leuk. Stond ook op mijn lijstje voor onze dochter. Maar toen ik en mijn vriend dezelfde naam op ons lijstje staan hadden werd het dus die naam... nl Julie
Ik kom op een forum waar iemand haar dochter ook Febe heeft genoemd, ik vind het persoonlijk niet mooi geschreven, mijn voorkeur gaat dan uit naar Phoebe
Hier stond hij ook op het lijstje als meisjesnaam maar is het net niet geworden... ik vind het een hele leuke naam!
bedankt voor jullie reacties De Febo kennen we hier niet. Ik heb gegoogled en het is een snackbar zo te zien? haha. Geen asociaties mee dus. Febe is een engelse naam, maar dan spreek je het uit als fiebie. En ik zou het als feebu uitgesproken willen hebben. Het meerendeel vindt het geen leuke naam dus. Jammer!
Het is echt moeilijk uit te spreken! Ik dacht gewoon Febe, dus zoals je het schrijft. Feebu vind ik niks...
Nouja, wel uitspreken zoals het er staat. En de laatste "e" als een stomme "e" En niet direct als een u of uu haha, wat moeilijk uit te leggen! Maar gewoon op zn hollands uitspreken dus! niet feebee, ook niet fiebie, maar gewoon febe met een stomme e
Zo wou ze het ook niet schrijven hoor. Het ging volgens mij alleen om de uitspraak. Maar nog even on-topic. Volgens mij kan Febe zowel voor een jongen als voor een meisje. Op deze schrijfwijze vind ik het voor een jongen mooier, voor een meisje zou ik Phoebe doen.
Mijn nichtje heeft een beste vriendinnetje dat Febe heet. Ook zoals jij het schrijft en uitspreekt dus. Moest er eerst aan wennen, maar eigenlijk vind ik het wel een leuke naam!
Maar het gaat er toch om wat jullie zelf leuk vinden? Als je afgaat op wat iedereen vindt, blijven er heeeel weinig namen over (misschien wel geen). Het is een kwestie van smaak, ook niet iedereen houdt van frambozen ijsjes. Gelukkig maar, anders werd het allemaal wel heel erg saai.