Nikkie in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nikkie80, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Scat, ja ik hoop ook dat ik woensdag wat gerustgesteld wordt!
    Ennuh....tis alweer bijna januari! Nog eventjes en dan krijg jij je volgende icsi poging, spannend! Ik zal voor je duimen!

P.S. hoeveel uur moet je vrijen voor je samenlevingstest?

2. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik neem aan dat je bedoelt hoelang vantevoren je moet vrijen voordat je de samenlevingstest hebt... ;)

Ik gewoon de avond ervoor....

En natuurlijk heeeeeel veeeel succes!

xxxx

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Nikkie, jij krijgt dus een samenlevingstest? heb je daar zelf om gevraagd? Ik wil dat namelijk ook graag....

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Oh hihi! Ik bedoel inderdaad hoeveel uur voor de test je moet vrijen :)

Had jij het de avond ervoor gedaan? Ik heb om 9.10 uur de afspraak met de FA. Misschien maar mijn wekkertje zetten?
    Staat er iets van 10 uur voor (vantevoren)?
    Toen de FA me vertelde dat ik de volgende keer een samenlevingstest kreeg, zei ik :"dat kan ook nu hoor. We hebben het gisteravond nog gedaan :oops:

Maar dat kon niet mijn ei was daarvoor nog wat te klein en ze krijgen beter resultaat als mijn ei op "springen' staat.

Ik heb niet om de samenlevingstest hoeven te vragen. Daar kwam ze zelf mee. Maar wellicht dat je er zelf ook om kunt vragen!

5. @ Nikkie, ik ga weer duimen meis! Veel plezier met klussen voor je samenlevingstest. Ik hoop voor jullie dat je er wat wijzer van wordt.

Ik heb heel veel geluk gehad met de Clomid. Het deed zn werk en ik had niet de nadelen ervan. Volgens mijn gyn kan je baarmoederslijmvlies ook dunner zijn onder invloed van juist de Clomid, heeft je FA daar niks van gezegd?
    Ennuh... niet te druk maken meid... laat het over je heen komen!

6. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ha die zwangere Jelske! Hoe voel je je? Heb je al last van kwaaltjes?
    Wanneer ga je het tegen de "buitenwereld" vertellen? Leuk nieuws, voor onder de kerstboom!

Nee daar heeft mijn FA niets van gezegd. Maar je hebt inderdaad gelijk. Het staat in de brochure over ovulatie inductie! Ik zie erg tegen de samenlevingstest op. Ik heb van iemand gelezen dat zij veel pijn had toen ze een kapje op haar bmm plaatsten. Dat lijkt mij ook erg pijnlijk....
    Maar alles voor het goede doel!

Geniet van je zwangerschap en ik hoop nog veel te mogen lezen en schrijven met je!

Dikke knuf Nikkie

7. kapje op de bmm? Ik heb alleen de eendebek gehad en van het weghalen van wat slijmvlies merk je echt niks hoor... valt reuze mee allemaal... Het ergste vond ik dat je daar moet liggen zeg maar...

@ Nikkie: tegen mijn ouders en zusjes hebben we het gisteren meteen verteld. Die wisten al dat we in de mmm zaten en wisten ook ongeveer wanneer het weer spannend zou worden, dus ach... maar meteen het goede nieuws gebracht.
    Denk dat ik het tegen iedereen ga vertellen als we de eerste echo hebben gehad en weten dat het hartje klopt.

Succes vanavond en morgen!

8. charlie01

charlie01 Bekend lid

22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    Nikkie80: volgens mij is dat kapje op de baarmoedermond voor de HSG. dat kan wel enigzins pijnlijk zijn.

de samenlevingstest was niet pijnlijk bij mij.

pelske: jij lekker genieten en de 28ste mooi de eerste foto's bekijken!

groetjes,
    charlie

9. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ow oke, dus dat kapje op je BMM is alleen bij een HSG?
    Nou ik kan je vertellen: DAT LUCHT AARDIG OP!
    Weten jullie het wel echt heel erg zeker? Ik hoop het zo!
    Dus een samenlevingstest is eigenlijk hetzelfde gevoel als bij een uitstrijkje?

Jelke: en waren ze bij jullie thuis dolblij? Dat zal wel! Leuk hoor! Ik kan me voorstellen dat je het tegen de anderen pas verteld na je eerste echo! Ben je bij je eerste echo precies 7 weken?

10. Ik heb bij de samenlevingstest geen kapje ofzo gehad... echt alleen zo'n eendenbek en dan haalt ie zo wat weg, daar voel je echt niks van en het is ook zo gepiept!

@ Nikkie, bij de echo zit ik op vrijdag en dan zou ik 6 weken en 6 dagen zijn... dus dat moet wel goedkomen! Mijn ouders waren echt superblij!

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nou ben net terug van het ziekenhuis en ik heb al een flink potje gejankt! De test was negatief, geen enkel levend zaadje in mijn slijm! De FA zegt dat het waarschijnlijk komt omdat mijn slijm te zuur is (hoog zuurgehalte). Dat kan komen door de Clomid of ik heb een hoog zuurgehalte van mezelf, of pas op de dag van mijn eisprong dat het zuur minder wordt.....
    Ik kon kiezen of vrijdag nog een samenlevingstest en kijken of het dan minder zuur is of beginnen met spoelingen. Deze spoelingen moet ik dan gebruiken rond mijn vruchtbare dagen. Dan heeft het zaad meer kans om te overleven. Ik heb gekozen om toch nog een samenlevingstest te ondergaan. Is deze ook negatief, dan kan ik altijd nog gaan spoelen. Het valt me allemaal erg zwaar!
    Ik kon gistere tijdens het vrijen ook totaal niet ontspannen! Want het MOEST nu gebeuren. Ook had mijn mannetje hier last van. Nu moeten we morgenavond weer! Zucht, ik baal flink zeg!
    Mijn ei aan de linkerkant was wel goed gegroeid. Vorige keer was 'ie 17 mm en nu 22 mm. Dus dat is wel positief! Sorry voor mijn depri verhaaltje

12. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Jeetje, wat balen zeg! Wat ongelooflijk balen, kan me voorstellen dat je hier verdrietig van bent. Ik hoop echt dat de volgende test wel lukt! Laat je anders eerst even lekker masseren, wie weet ontspan je dan iets meer...

13. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hey Nikkie,

Wel heel vervelend, maar je moet er ook niet teveel waarde aan hechten aan die samenlevingstest. Na wat naslagwerk erover op internet, blijkt dat ook veel gyneacologen er geen gebruik van maken omdat het op zich niet veel wil zeggen. Je moet die test namelijk wel echt precies op het juiste moment doen, anders is de uitslag niet juist.

Tegen ons zeiden ze ook dat de sterkste zaadcellen ook allang doorgezwommen zijn en niet meer daar rondhangen..

Bij ons was het zaadonderzoek van mijn man dan uiteindelijk wel niet zo goed uitgevallen, maar die samenlevingstest zei toch niet zoveel hebben ze ons op het hart gedrukt...

Dus... wie weet valt het uiteindelijk allemaal mee!

En tsja op commando presteren dat is nooit echt heel prettig!

Succes

xxx

14. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Nikkie,

Wat vervelend meis. Tja dat klussen op commando, dat werkt nou ook niet echt mee.
    Ik hoop dat de samenlevingstest er goed uit zal zien voor jullie.

Ik duim heel hard.

Liefs,
    Elvira

15. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Thankx meiden!

16. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Hoi Nikkie,

Niet wanhopen hoor! Ik gebruik ook die spoelingen ivm te lage zuurgraad (te lage zuurgraad = te zuur) en ik ben er met de vierde maand spoelen gewoon zwanger mee geraakt. het kan dus wel!

Succes!

Joyce

17. He meid! had het ook al in je andere topic geschreven, maar koppie op hoor! Lees zo vaak dat die samenlevingstest niet betrouwbaar is! De sterke zwemmertjes zijn allang onderweg naar jullie eitje!

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden, bedankt voor jullie mailtjes, dat doet me echt goed! Ik moet dus niet teveel waarde hechten aan die samenlevingstesten, begrijp ik.
    Ik heb er geen vertrouwen in dat de test vrijdag positief zal zijn.....

Joyce: jij hebt dus ook spoelingen gebruikt? Hoe werkt dat precies? Moet je dat diep inbrengen? Ik ben er wel benieuwd naar! Dus jij had ook negatieve samenlevingstesten?

19. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Nee, ik heb geen samenlevingstest gehad. Ik was bij de gyn voor buikpijnklachten (was beetje bang dat dat het zwanger worden in de weg stond). Toevallig was dat de dag voor de eisprong en heeft ze met een lakmoespapiertje de zuurgraad opgemeten. En die was dus niet goed....die behoort rond de eisprong hoog te zijn (= basisch) en was bij mij veel te laag (=te zuur). Je kunt bij de drogist een vaginale douche kopen (ik geloof van Biocyclin). Door doe je het poeder in en vult hem verder met lauw water. De dagen dat je vruchtbaar bent (vruchtbaar slijm, zachte BMM) spoel je 1 a 1,5 uur voordat je gemeenschap hebt. Het BMM-slijm wordt dan alsnog basisch waardoor de zwemmers er wel door kunnen.

Bij mij is het helaas uitgemondt in een MK, maar ik wet nu wel dat ik ondanks dit probleempje wel zwanger KAN worden!

Succes!

20. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Nikkie, ik heb nooit een samenlevingstest gehad dus daar kan ik niet over
    meepraten. Ik lees hier wel positieve geluiden over spoelingen. Heb ik nooit geweten en dat zou dus wel wat uit kunnen halen. Zo leer ik ook nog wat!
    Ik hoop dat het met behulp van goede tips en het ziekenhuis er ook
    voor jou een heel mooi resultaat volgt :) ;) Hou vol Nikkie ;)
    Groetjes Scat ;) ;)

Deel Deze Pagina