Hoe kan ik dit subtiel brengen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loezzz, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Hallo dames,

Vorig jaar had ik een stagiaire onder mijn hoede. Een redelijk onzeker meisje die na een jaar stage toch uitgegroeid was tot een goede groepsleidster. Ik was megatrots op haar (en nog steeds:D)
    Bij haar afscheid spraken we af nog een keer een bakkie te doen en dat hebben we inmiddels gedaan. Er was niet veel meer te vertellen van beide kanten en het liep eigenlijk niet echt gesmeerd. Toen ze weg ging heb ik wel gezegd 'we spreken nog wel een keer af', maar meer om vriendelijk te zijn als dat ik daar echt behoefte aan heb.
    Een week later had ik al een berichtje wanneer we weer gingen afspreken, daar heb ik niet op gereageerd. Toen nog wat berichtjes of ik haar berichtjes wel had gehad:) En toen uiteindelijk heb ik eerlijk teruggesmst dat het op dit moment niet echt uitkomt om wat af te spreken omdat ik het druk heb en 's avonds moe ben van een dag werken. Dat is 2 weken geleden.
    Ondertussen heb ik alweer ik weet niet hoeveel krabbeltjes op hyves (hoe het nu met me gaat) en wattsupjes en smsjes van haar gehad, waar ik meestal helemaal niet eens op reageer (weet dat dat niet netjes is:))
    Eerlijk gezegd heb ik er gewoon geen belang bij. Ik gewoon geen tijd en geen zin en vind het nu wel prima geweest. Vanavond kreeg ik weer een wattsupje met alleen maar; Hallooooo????!!!! Dus ik vind dat ik nu eigenlijk eerlijk tegen haar moet zijn.
    Maar ik vind het zo sneu omdat ik haar goed ken en ze hier weer heel erg onzeker van gaat worden. Hoe kan ik dit nou subtiel (maar wel duidelijk) naar haar brengen?

Beetje lang verhaal geworden sorry;)

2. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Oohh, lastig lastig. Het beste is idd om het eerlijk te zeggen, maar ik ben daar zelf ook heel slecht in. Persoonlijk zou ik het dood laten bloeden; uit hyves ed gooien en niet meer reageren. Maar dat is niet de netste manier. Mss iets zeggen van dat je geen behoefte hebt om je sociale netwerk uit tebreiden?

3. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Oef,lastig is dat he!
    Ik heb het ooit eens gehad,aantal jaar terug met iemand die erg claimerig was en ik er zo knettergek van werd dat ik gewoon na steeds gezegd te hebben hoe en wat en dat het wel ietsjes minder kon aangezien ik het ook druk heb.
    Uiteindelijk werd het zo erg dat ik gewoon heel eerlijk en recht voor zijn raap ben geweest.
    Ze vond dit zeker niet leuk en maakte me gewoon zelfs overal en vbij iedereen zwart.
    Mja waarheid kwam boven tafel en was voor haar de lol er vanaf. Maar bij jou is het niet zo erg denk ik,HOOP ik.
    Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn,met eerlijkheid is niks mis.
    Snap je gevoel dat je haar niet wil kwetsen maar goed,ze moet ergens wel weten waar ze aan toe is qua vriendschap e.d.
    En als ze boos zou worden dan is ze het ook niet waard om haar als vriendin te hebben.
    Als je gewoon het beste met je voorheeft dan zal ze zich er vanzelf wel bij neer leggen.
    Succes,tis een lastige situatie maar als je eerlijk bent dan zal je ook niet steeds meer smsjes en krabbels enzo krijgen.

4. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Misschien toch nog even een keer koffiedrinken...je hebt dit per slot van rekening toch afgesproken min of meer. Ze zal zelf dan toch ook wel merken dat het gesprek stroef verloopt? Als ze dan een vervolg wil afspreken kun je iets zeggen van: voorlopig komt het niet uit, we zien in de toekomst nog wel even of het van een afspraak komt.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat zou ik gewoon zeggen zonder eerst nog een keer af te spreken. Waarom moet je je kostbare tijd daaraan besteden terwijl het je tegenstaat?
    Gewoon dit zinnetje blijven herhalen totdat ze de boodschap snapt. Sommige mensen hebben een beetje een bord voor hun kop wat dat betreft, ik zou zelf de hint allang begrepen hebben. Ik moest ook wel een beetje lachen om dat 'halloooo??' :D:D:D Dat komt zó wanhopig over, ik snap dat je er nu helemáál geen zin meer in hebt.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, omdat ze het afgesproken heeft bij haar vorige afspraak... En tja, rot maar waar, als de boodschap niet overkomt, dan zou ik het toch aangeven in een volgende afspraak. Of aan het eind van een volgende afspraak. Het was leuk en gezellig op het werk- maar je hebt gewoon geen tijd voor nieuwe vrienden/contacten.

7. Lisa1

Lisa1 Actief lid

15 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook persoonlijk zeggen. Dan heb je je aan je 'afspraak' gehouden van 'we doen nog een keer een bakkie' en face-to-face komt altijd beter over dan via een sms of via hyves oid. Via internet kan er zoveel verkeerd worden opgevat en als zij al onzeker is, zal ze er nog meer onzeker van worden. Succes ermee.

8. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze juist door zal gaan met contact zoeken, juist omdat je niet reageert. Ze wordt er waarsch onzeker door en daardoor zoekt ze constant die bevestiging bij jou. Ik zou haar denk ik nog 1 keer uitnodigen en dan face to face eerlijk zijn.

9. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ga mee met eerdere adviezen: Toch afspreken en dan op een vriendelijke manier zeggen dat je geen intesse meer hebt in het contact. Geef er dan ook een reden bij zodat ze weet dat het niet haar 'schuld' is maar dat het contact nu gewoon niet in jouw leven past.

Zelf heb ik in de puberteit ook een enorm onzekere periode gehad en van dit claimende gedrag vertoond :) Als je zo onzeker bent is het ergste wat een ander kan doen een contact laten doodbloeden en je negeren zonder reden op te geven. Dan krijgt zo iemand het gevoel enorm te falen. Bij mij is er zoiets gebeurd met iemand waarvan ik echt dacht dat we vrienden waren en dat hakte er enorm in, ik voel me daar na meer dan 10 jaar nog rot over! Ik zou het dus zeker geen stille dood laten sterven, maar gewoon eerlijk zijn.

10. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Gewoon eerlijk zijn, heeft ze zelf ook het meeste aan

11. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    tjah, ik had eigenlijk ook wel gedacht dat ze de hints wel zou doorhebben, maar waarschijnlijk niet. Het voelt wel een beetje alsof ik het goede voorbeeld moet geven aangezien ik haar stagebegeleidster was op het werk. Ik denk dat ik inderdaad nog maar een keer wat afspreek en dan niet aan het eind van de middag (uit beleefdheid) zeg dat we nog wel een keer een bakkie doen;)
    Thx voor de tips meiden!

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou niet nog een keer met haar afspreken maar gewoon via hyves of sms of mail laten weten dat je het erg leuk vond om haar begeleidster te zijn, dat ze het supergoed gedaan heeft maar dat je het eerlijk gezegd niet zo nodig vindt om contact te houden.

Liever eerlijk dan smoesjes over -te druk- of het helemaal laten doodbloeden.

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik zou zeggen tegen der dat ivm met prive omstandigheden je het ontzettend druk hebt en je hoofd er niet naar staat om even gezellig af te spreken en je zelf aangeeft wanneer het wat "beter" gaat en dan gewoon niks meer laten horen

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    of net zoals daro zegt eerlijk zijn, maar dat vind ik zelf moeilijk
    dat zou ik dus zeggen dat je het druk hebt enz enz en dat je niet zoveel behoefte hebt om nog iets te gaan doen met een ex-stagiare

of dat je werk en prive toch gescheiden wilt houden

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het dus gewoon zeggen, gewoon dat je het een leuke meid vind en dat het leuk was om haar begeleidster te zijn, maar dat je prive gewoon geen behoefte hebt aan contact.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

En volgende keer als je afscheid neemt van een stagiaire niet zeggen dat je nog wel eens een bakkie zult doen, maar een hand geven en zeggen dat je haar in de toekomst veel succes wenst met de rest van haar opleiding/carrière :D

(Want hoewel het apart is dat ze de hint tot nu toe niet heeft begrepen, is het niet helemaal haar fout dat ze je als meer dan een stagebegeleidster is gaan zien. Doordat jij zelf hebt voorgesteld om nog eens een bakkie te doen, buiten het werk om, is er een grijs gebied ontstaan tussen werk en privé.)

Deel Deze Pagina