Mijn man heeft aangegeven mij een Nikon D3100 als "perscadeau" te willen geven. Mede omdat ik al tijden aan het rondkijken ben naar zo'n camera. Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring met deze camera heeft. Ik wil dan de 18-55 en de 55-200 lens erbij nemen... Thanks!
Wij hebben hem sinds 3 weken in huis, met de 18-55 lens. En wij zijn er heel erg blij mee, maakt erg mooie foto's, en zowel alles kan je automatisch door de camera zelf laten instellen, als handmatig (net wat je zelf wil)
Wij hebben ook deze camera al een aantal maanden! mijn man is gek op fotograferen maar heeft er nog niet heel veel verstand van. toen is ons deze camera aangeraden. hij is zo simpel in gebruik en maakt echt hele erge mooie fotos! zelfs ik kan er nu mooie fotos mee maken terwijl ik normaal gesproken dat soort dingen altijd te ingewikkeld vind en er echt helemaal niks van snap! wij hebben echt absoluut geen spijt van deze aankoop en willen nu ook allemaal verschillende lenzen voor erbij kopen zodat we nog meer mooie foto's kunnen maken.. ik ben alleen maar heel positief over de camera haha
Vergis je niet in het gewicht van de grotere lens. Wellicht is het handig om eerst eens met de standaardlens te fotograveren en zo de camera onder controle te krijgen (dus de kitlens 18-55) en daarna pas een extra lens erbij te kopen.
Mij gaat het vooral om de kwaliteit en dat het iets zwaarder is maakt me niet zo uit. Ik fotografeerde vroeger met van die ouwe spiegelreflexcamera's en die waren ook echt heel zwaar. Maar ik ga het wel even testen! THANKS
Ik heb de D5100 met dezelfde lenzen. Ik ben er erg tevreden over! Zou niet graag 1 grote lens hebben die ze tegenwoordig ook graag verkopen, want die is best zwaar. De 18-55 lens heb ik er standaard op en als ik echt wat verder weg wil of close ups dan doe ik de 55-200 erop.
Ik vond die ene grote lens inderdaad ook zwaar. Die had een vriendin van mij erop zitten. Dan heb ik liever 2 lenzen. Helemaal als je hem even meeneemt naar de kinderboederij oid. Hoe ervaren julllie dat trouwens? Iedereen om me heen zegt dat het zo lastig is om heel de tijd zo'n camera mee te nemen en dat een digitale dat echt makkelijker is. Is het echt zo lastig? Of gewoon een kwestie van wennen en aanpassen?
Ik ga 'm straks kopen van mijn verjaardagsgeld... Ik heb nu de D50, met een 70-200 lens erop (of is het 300...zoooo lekker professioneel). Maar het is voor mij een kwestie van gewend zijn. 't Weegt wel wat, maar ik hoef niet steeds te wisselen van lens. Want bedenk dan wel, dat er even contact is met de buitenlucht en dus stof...wat in je camera komt. Het is maar net, denk ik, wat je wilt. Ik sleep het gevaarte overal mee naar toe; ik houd er rekening mee. Veel fotografie-plezier!