zo graag blij zijn

Discussion in 'De lounge' started by andavi, Jul 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. andavi

andavi Nieuw lid

Jul 20, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze wil zo graag blij zijn,maar haar baas vind het maar niks dat ze zwanger is,ze kan niet blij zijn,elke dag maakt hij wel opmerkingen over haar zwanger zijn,terwijl ze elke dag werkt,nooit de mentaliteit van negen tot vijf heeft gekend,ook nu niet.
    maar blij zoals ik was,is ze niet,het beinvloed haar
    in haar zijn haar doen haar kunnen,terwijl ik weet hoe leuk het was al die maanden dat ik zwanger was,het waren de jaren tachtig,maar toch....ik was zo trots op mijn buik......
    hij laat haar weten dat ze gaat uitdijen en noemt haar BIG
    terwijl de klanten in de zaak zijn,onder het noem,dat het grapjes zijn is hij daar nu al een ruime maand mee bezig........
    wat kan ik als moeder/oma in spe doen.........???????????

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik zou die vent eens even goed de waarheid zeggen, hoe kan je iemand naar beneden halen zeg.

Wat een ontzettende eikel!!!

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Nou idd, wat een eikel zeg:$ Zoiets zeg je niet..

Misschien een goed gesprek met haar aangaan? Want wat hij allemaal zegt is grote onzin..

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nooohhhh :$ Ik zou hem ook even goed duidelijk maken wat een eikel het is dat ie haar zwangerschap durft te verpesten zeg! :x maar eigenlijk is dat de taak van je dochter.. het is misschien moeilijk om tegen je baas in te gaan maar op zon moment verdient ie niet anders..

Misschien kan ze s een buikband dragen en ff lekker in zn gezicht ermee pronken? "I'm not fat, i'm pregnant!" is een buikband die t misschien meteen even duidelijk maakt..

Iig heel veel sterkte toegewenst en ik zou het niet zo door laten gaan want deze weken van deze zwangerschap krijgt ze nooit meer terug en daar moet ze van kunnen genieten!

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Misschien werkt t trouwens ook wel als je als oma s langsgaat op de zaak en even goed en dik erbovenop legt hoe trots jullie zijn op haar buikie en wat erin zit! en werp m dan maar even een vernietigende blik toe.. :x

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Als eerste gefeliciteerd met de zwangerschap van je dochter.

Wat een enorme eikel die baas. Kan je dochter heb niet eens flink de waarheid vertellen? Ik had dat niet geaccepteerd. Een grapje op zijn tijd moet kunnen maar zo te lezen gaat haar baas een stap te ver. Ik zou dit duidelijk aangeven

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Wat herkenbaar! Wat ben je dik, jij telt niet meer mee want jij wordt moeder, zwangere vrouwen zijn ontoerekeningsvatbaar en ik kan maar beter niet meer naar jou luisteren etc. etc. Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik geen boodschap heb aan zijn gelul. Ik zeg elke keer weer, jaaa nou weten we het wel dat je het jammer vindt dat ik eruit ga en dat je me gaat missen. Wat een idioot. Ik hoop dat ze toch nog een manier vindt om ermee om te gaan.

8. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

is degene die de opmerkingen maakt haar directe baas?
    staat er nog iemand boven deze persoon?
    zijn ze aangesloten bij een vakbond?

Ik zou dit niet voor lief nemen. Dit is pure pesterij, en volgens mij kun je hier toch zeker een klacht tegen indienen. Op deze manier kun je toch niet werken? Misschien vind je hier wat meer informatie wat eventueel te doen is.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat je dochter niet helemaal lekker in d'r vel zit, als ze haar humeur zo laat beïnvloeden door zo'n nitwit van een baas. Ik denk niet dat je haar helpt door hem eens goed de waarheid te zeggen; ik neem tenminste aan dat ze een volwassen vrouw is en die moeten hun eigen boontjes kunnen doppen. Ik zou het nogal bizar vinden om de moeder van een collega langs te zien komen die de baas even aanspreekt op zijn gedrag en uitspraken.
    Dat zal je dochter dus zelf moeten doen, als zij zich er zo aan stoort. (en iemand die het woord big gebruikt, spoort natuurlijk niet. daar moet ze zélf iets van zeggen, anders ziet niemand haar nog voor vol aan...)

En nogmaals: ik vind het niet helemaal normaal als je je humeur zo laat beïnvloeden door uitspraken van je baas. Dat is toch niet de belangrijkste persoon in je leven?
    Als moeder en oma van spé kun je er zijn voor je dochter. Met haar baas heb je niks te maken.

10. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Dit is persterij op de werkvloer. Ik zou me ziek melden als ik je dochter was, en de vakbond bellen voor steun

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    In wat voor bedrijf werkt ze?

Ik zou haar aanraden een 1 op 1 gesprek met haar baas aan te gaan waarin ze aangeeft dat ze deze pesterijen vervelend vind en er last van heeft. Gaat hij hiermee door dan de vakbond inschakelen.

Haar niet ziek laten melden hoor! Ook al voel je je niet prettig op je werk, eerst de verschillende mogelijkheden uitproberen. Levert dat geen resultaat op dan pas ziekmelden.

Maar wat Bri zegt zit ook wat in, alleen is dat niet zo makkelijk als je daar dagelijks mee geconfronteerd wordt terwijl je zelf zo blij bent met je kindje...

12. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    precies stress is slecht voor de baby dus lekker de ziektewet in kan die baas gelijk voelen hoe het is zonder haar

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mee eens..

Dit soort praktijken kunnen niet.. het is een leidinggevende die hoort professioneel met zijn mensen om te gaan en zoals ik het lees is hij dat zeker weten niet.
    Is er misschien een vertrouwenspersoon op haar werk waar ze haar verhaal kwijt kan en ook advies kan vragen?

Sterkte want dit is ook niet leuk voor jou.

14. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

Nov 9, 2010
    2,441
    0
    0
    limburg
    idd ik wilde net typen dat ze een dikke vette klacht moest indienen wegens pesterijen op het werk.....maar lees dat me voorgangster dit ook al getypt heeft!
    ik zou het iig niet pikken en hier verder mee gaan!!!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ziekmelden lijkt mij heel onverstandig, het draagt in elk geval niet bij aan een oplossing.
    Je dochter zal zich wat assertiever moeten opstellen en haar grenzen moeten aangeven. Lukt dat niet, kan ze er de ARBO-dienst bijvragen of de vakbond. Levert dat ook niks op, zou ik op termijn uitkijken naar ander werk. Tijdens de zwangerschap is dat niet zo heel handig, maar dan heeft ze in elk geval iets om naar uit te kijken.

En mams/oma, niet alle vrouwen lopen op wolken in hun zwangerschap. Mijn 2e zwangerschap heb ik niet als leuk ervaren, was continu moe en een beetje neerslachtig, maar daar had m'n moeder niks aan kunnen doen. Vertroetel haar lekker, geef haar desnoods advies over de situatie op haar werk, maar laat haar dat zelf oplossen.

Share This Page