Erg weinig slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn is nu bijna 5 maanden en slaapt erg weinig. Hij heeft nooit veel geslapen maar nu ga ik me toch afvragen of het wel 'normaal' is. Heb al van alles geprobeerd (regelmaat etc etc) maar niets werkt.

Hij gaat 's avonds rond 20.30 slapen en is om 6.00 weer wakker. Gedurende de dag slaapt hij 1 uur (soms anderhalf). Maar dat is het wel.

Meer baby's hier die zo weinig slaap nodig hebben? En zou dat ooit nog veranderen? Want mama is af en toe best een beetje boel moe :(

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Eve,

Wat ik zo (in mijn vriendenkring) hoor, is Fynn geen uitzondering.
    Iedereen is altijd erg verbaasd als ze horen dat Jikke van 20.00u tot 8.00u slaapt.
    Ik denk dat van 20.30 tot 6.00 (9 uur!) op zich heel netjes is voor de nacht. Ik ken veel baby's van de leeftijd die 's nachts nog regelmatig wakker worden.
    Overdag heeft Jikke ook niet zoveel slaap nodig. Dat verschilt denk ik gewoon erg per baby.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het zwaar voor je is, vooral omdat je de zorg voor Fynn niet eens even kan delen.
    Ik hoop voor je da Fynn binnenkort wat langer gaat slapen, zodat jij ook weer een beetje aan je rust toekomt.

3. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Finn heeft vooral overdag ook niet zo heel veel slaap nodig. Dan ben ik al blij als hij 1 1/2 - 2 uurtjes slaapt.
    's Avonds gaat hij rond 20.00 uur naar bed. Hij krijgt dan om 23.00 uur en 6.00 uur een flesje en slaapt verder tot 8.00 uur. Tussendoor moet ik hem 's nachts wel een aantal keer nog sussen met z'n speentje.

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Gaby: Zou het aan de naam liggen :D

Vergeet nog te vertellen dat Fynn om 22.30 nog een fles krijgt. Als ie van 20.30 tot 6.00 zou slapen zonder onderbreking zou ik nml niet klagen hoor.

5. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    @eve: Haha! Ik denk het inderdaad! Balen wij even! :)

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Sara slaapt overdag nog geen uur lang , alleen als ik ga wandelen met de wagen en savonds sliep ze ook niet lang maar toen ik twee eetlepeltjes nutrix door de laatste twee voedingen ben gaan doen is ze veel beter gaan slapen , nu slaapt ze ongeveer van 21.00 tot 7 / 8 uur ..

7. Hoi Hoi

Ik vind het juist best veel van half 9 tot 6 hoor..Als ik Mali om half 9 naar bed doe dan wordt ze zowieso nog om 1 uur wakker snachts..
    En overdag slaapt ze ook weinig..
    Ik snap dat vermoeiend is maar het is wel normaal hoor..
    Je kindje heeft gewoon energie genoeg;)

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Eline: Krijgt Mali de laatste fles ook rond 23.00? Of om 20.30? Als Fynn de laatste fles niet meer nodig heeft en dan van 20.30 tot 6.00 slaapt zou ik dat ook best veel vinden. En dan kan ik tenminste wat vroeger naar bed :D Maar omdat ik alleen ben denk ik dat alles bij mij sowieso wat zwaarder voelt dan dat het eigenlijk is.

9. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Eve,

ik heb dit nog niet eerder gezegd, maar ik had Thijs ook graag Finn willen noemen (wel met een i, dus). Maar wat het slapen betreft was dit dus geen goede keuze geweest! ;)
    Hier kan je natuurlijk helemaal niks mee, maar ik wilde het steeds al eens zeggen, van die naam.
    Veel sterkte met je wakkere baby...
    Thijs slaapt best goed, maar ik merk ook dat hij zich, als hij wakker is, al wel veel beter zelf bezig kan houden dan een paar weken geleden. Kan Fynn dat al wel een beetje of ben je steeds met hem bezig?

Lies

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ha Lies,

Wat leuk dat je Thijs eigenlijk Finn wilde noemen :D Waarom is dat uiteindelijk niet doorgegaan? Vond je vriend het geen mooie naam?

Fynn kan zich al goed bezighouden. Maar 4 uur tussen de voedingen is toch wel lang als je niet slaapt dus zolang kan ie zich niet vermaken en dan moet ik dus wel van alles met hem doen.

p.s. A'dam en Den Haag is eigenlijk niet zo heel ver bij elkaar vandaan. Misschien kunnen we ook es wat afspreken?

Deel Deze Pagina