niks anders willen drinken dan melk

Discussie in 'Voeding' gestart door dolfijntje1985, 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    lucas wil niks anders drinken dan alleen zijn melk.
    maar met dit warme weer wil ik hem toch wat extra geven, maar hij wil echt niks.
    heb al diksap geprobeert, fruitsap, thee, thee met wat melk en suiker.
    en gewoon water.
    maar hij ziet het verschil al en als hij dan een minie slokje drinkt trekt hij een heel vies gezicht en wil niks meer drinken.
    dus nou deed ik 100 ml water met 1 schepje voeding en liet hem dat zien dus hij dacht heee melk en deed zijn mond open maar toen hij een slok nam en proefde dat het meer water was trok hij weer een heel vies gezicht en drinkt het echt niet.
    hebben jullie nog tips en zijn er meer babytjes die niks anders drinken en wat doen jullie dan met dit warme weer.
    alvast bedankt voor de adviezen, tips.

liefs diane

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou anders morgen het cb bellen kijken wat hun adviseren want te veel melk is niet zo goed voor ze.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika wil ook liever niets anders dan melk (en chocomel en Yogi, enz) wij verdunnen alles met zo''n 50% water, gaat er net zo goed in en dan krijgt ze niet te veel zuivel.

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen als je de diksap (of iets anders) warm maakt. Of had je dat al geprobeerd?

5. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    nee dat heb ik nog niet geprobeert dat zou ik idd ook nog eens kunnen proberen.
    badankt voor de tip.
    ga het vammidag gelijk ff proberen.

6. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    wat hij wel lekker vond was: gekookt water met een ijs raketje erin opgelost toen was het water gelijk lauw geworden en dat vond hij wel lekker maar ja daar mag hij ook niet te veel van natuurlijk.

7. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Sara wilde ook eerst niet gewoon drinken. Ik heb toen elke keer wat vruchtensap/thee in haar melkfles gedaan en zo is wende ze al snel aan de andere smaken. Ze drinkt nu 2 á 3 flesjes van 200 cl leeg zonder melk. Alles sterk verdunt met water.

Succes ermee,
    Aisca!

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook een mannetje die weigert om iets anders te drinken, warme, lauw en koude dranken wijgert hij.
    Fles, tuitbeker rietje, beker, helemaal niks.
    Ik blijf het wel aan bieden maar tot nu toe geen succes dus ik lees hier even mee

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier hetzelfde. Lees ook even mee.

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse wou ook niks anders, maar zomaar vandaag dronk hij ranja!
    Daarvoor had ik diksap en vruchtensap (Fruit & Co) enzo, geprobeerd, omdat ik dacht dat dat gezonder was.
    Maar gewone ranja wil hij wel drinken.
    Ik heb ook wel het idee dat de andere sapjes te koud waren, die kwamen zo uit de koelkast, en de ranja niet.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat je kan doen is hem foppen en de schepjes poeder die je nu geeft verdelen over ene paar per dag maar wel extra water :) en niet zo dun dat hij er niet in trapt. bijvoorbeeld 180 water met 5 schepjes. bij 4 flesjes heb je dan 4 schepjes verdient en doe jeeen extra fles van 150/4 of 180/4 :). het is het proberen waard.

andere optie maar weet niet of je dat al doet is andere drinken dan melk aanbieden in een tuitbeker of rietjes beker. hie rkon mijn dochter prima uit drinken met 6 maande en wist zo als snel dat de fles voor melk is en andere bekrs zit wat anders in. Als jij iets anders drinkt dan verwacht sta je ook raar te kijken :)

ook mee laten drinken uit de beker van mama of papa kan er leuk zijn :D

12. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    en wist zo als snel dat de fles voor melk is en andere bekrs zit wat anders in.

dat is juist ook een beetje een probleem als hij een andere beken of fles ziet trekt hij bij voorbaat al zijn gezicht weg hihihi.
    dan weet hij al dat hij geen melk krijgt maar iets anders.
    zelfs gister met dat hele hete weer heeft hij niks anders gedronken.
    ik blijf het proberen.
    ik heb nou roosvicee gekocht ipv diksap kijken hoe dat gaat.

13. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier hetzelfde probleem... water laat Elian gewoon uit zijn mond lopen. Ik heb nog geen vruchtensapjes enz. geprobeert omdat ik liever niet heb dat hij teveel zoetigheid binnenkrijgt maar vandaag wilde hij wel wat water met een schepje melkpoeder drinken en zijn melkflessen hoog ik nu ook met 10 a 20 cc extra op zodat hij toch wat extra water binnenkrijgt (zijn flessen gaan altijd schoon op).

Deel Deze Pagina