Hallo allemaal! ik zit met het volgende, mijn kleine wil niks anders drinken dan melk. geen diksap,geen thee,geen water, heb al verschillende smaken gegeven maar hij spuugt het net zo hard weer uit. hij zou met 3 voedingen toe kunnen,maar ik geef eingelijk altijd 4 omdat hij niks anders wil drinken. denk dat hij anders te weinig vocht binnenkrijgt,of zie ik dat verkeerd? liefs angela
Als je bang bent dat hij te veel zuivel binnenkrijgt, dan zou je in een fles wat meer water, of een schepje minder poeder kunnen doen. Via fruit en groente krijgt je kind ook vocht binnen. Hij is nog vrij jong, kijk het nog wat aan, op een gegeven moment komt het allemaal wel.
Met 8 maanden is het maximum aan zuivel 800cc, minimum 450cc. Ander vocht is aanvullend, probeer een beetje rond de liter in totaal te blijven.
Heb je het al eens geprobeerd uit een andere fles/(tuit)beker? Sommige kindjes zijn daar best koppig in.. C drinkt eigenlijk alleen verdunde perendiksap naast zijn melk. En soms een paar slokjes thee. Het CB had het hier over zo'n 400-500 ml opvolgmelk (max 700). En daarnaast nog vocht, zoveel als het kindje aangeeft. Hier is dat in ieder geval 125 ml verdunde diksap. De max qua vocht is 1 liter, minimum 500 ml..
hi deepfreeze,heb de gewone fles geprobeert,en een tuitbeker,maar beide keren weigert hij. ik heb nu 3 aangebroken flessen in de koelkast staan,dus weet echt niet wat ik nog moet gaan proberen. geef s'morgens nog bv,en hij krijgt dus daarnaast nog 3 flesjes k.v. 180+6 soms doe ik er iets meer water in. het cb heeft niet zoveel over de 4 voedingen gezegd,alleen maar dat hij het wel kon hebben omdat hij vrij licht is.maar als ik het bij jou zo lees krijgt hij teveel melk.
Wij mochten van ons CB pas over naar nr2 voeding als C max 3 flessen kreeg. nutrilon zelf houd 800ml als max aan trouwens. Dus zelfs daarover verschillen de meningen. BV telt niet mee geloof ik, want dat is wat beter verteerbaar. Hoe eet Jay trouwens? die poedermelk vult ook best wel, dus eet hij dan wel zijn boterham/fruit/groente netjes?
Als je bv geeft heeft je kind geen ander drinken nodig. De meeste kinderen die bv krijgen gaan pas na een jaar een beetje interesse krijgen in iets anders dan melk. Je geeft elke ochtend nog bv, dus je zit wel goed. Eventueel kun je tussentijdse dorst ook gewoon aan de borst laten lessen. Dan kan je kind met minder kv toe en heb je minder last van 'teveel' melk drinken.
deepfreeze: ik heb jay 6 maanden alleen bv gegeven,en daarna gecombineerd met friso nr 2,dus nr 1 heb ik nooit gebruikt. en jay eet verder wel goed.zn boterhammetje gaat er goed in en ook zn fruit en avondeten. hij is een klein vreetzakje denk ik dirksmama: ben benieuwd wanneer hij zin heeft in ander drinken,maar er is nog hoop dus en over tussentijds weer aan de borst,zie ik niet zo zitten. ben vaak s'middags(soms s'morgens) aan het werk,behalve in het weekend,dus dan kan het al niet en heb de laatste tijd het idee dat ik s'morgens bijna geen melk meer heb. hij is nog wel tevreden,maar denk eingelijk dat de bv s'morgens geen volledige voeding meer is,eerder een halve. kan ik anders ipv 6 schepjes,3 ofzo erin doen,zodat er toch een beetje melksmaak aan zit? en mag ik ook thee proberen met een schepje melk?
Thee met melk is prima. Als je die ochtendvoedingen graag langer wilt volhouden is het misschien aan te raden om een poosje in de avond ook aan te leggen, tot je in de ochtend weer wat voller bent. En op dagen dat je niet werkt kan er natuurlijk van alles.
ja dat kan ik inderdaad wel gaan overwegen. vind de ochtendvoeding erg gezellig dus daar wil ik nog wel een poosje mee doorgaan. en ff een ander vraagje, op het cb zeiden ze dat jay smeerkaas,leverpastei e.d op brood mag. maar mag hij ook de light varant daarvan? en wat kan ik nog meer op brood doen.wil liever geen zoete dingen. en mag hij ook magere yoghurt of magere kwark? en hoe zit het met smaakjes yoghurt(zonder suiker) goh,echt niet veel vragen
Light varianten zijn niet geschikt voor kindjes. Ik geef jesper af en toe een stukje brood met gewoon roomboter of margarine, vind hij prima te eten. Je hoeft natuurlijk niet perse dat soort broodbeleg te geven hoor. Wat ik vroeger altijd kreeg was een geprakte banaan of iets van fruit op brood. ik wil Jesper eigenlijk zolang mogelijk straks gewoon brood met boter blijven geven, naar mijn idee voegt iets van leverpastei of smeerkaas niets toe.
maar heb ff op de verpakking gekeken van light leverpastei en kaas, en vergeleken met de gewone variant, maar zag alleen maar dezelfde ingredienten eingelijk. maar wat zit er dan in light? zit toch geen zoetstoffen in light smeerkaas of leverpastei? dacht dat het net zoals met halvarine was,dat er dan meer water in zat en minder vet. gebruik je dan "volle" boter,cb bij ons zei dat ik wel halvarine mocht gebruiken geef ook weleens alleen boter op brood of inderdaad banaan
Misschien valt het light ook wel mee in dit soort producten, maar ik zou er wel mee uitkijken. Er wordt vaak toch iets toegevoegd om de smaak te behouden. Ik gebruik gewoon volle boter hoor, dat werd hier juist aangeraden. Ach, ze geven allemaal ook zoveel verschillende advieze en je wilt het zo graag goed doen, maar wat is dan het juiste he.
Lightproducten zijn niet geschikt voor kinderen onder de 2 a 3 jaar. Smeerworst en smeerkaas zijn trouwens ook niet zo geslaagd voor kleine kinderen. Smeerworst bevat lever: de opslagplaats van afval in een lichaam en in smeerkaas zitten smeltzouten, die een kind beter ook niet binnen kan krijgen. Ik verbaas me altijd over het gemak waarmee CB's toch steeds weer zeggen dat je dit kunt geven. En dat terwijl er zoveel ander beleg is! Monchou of Philadelphia smeert ook lekker uit, en heeft niet die nadelen van smeerkaas. Een plakje jonge kaas is ook prima, net als plakjes gekookte kipfilet bijvoorbeeld. En natuurlijk appelstroop, en ook fruithap of kwark.
ja las ook dat er smeltzouten in zat,vond het ook al vreemd. en ja leverpastei vond ik al niet echt geslaag maar wist niet wat ik dan kon geven, maar in appelstroop zit toch suiker? en kan ik dan de gewone philadelphia halen? en mag ik magere kwark halen,of moet dat volle kwark zijn. en doe je dan de fruithap op brood? sorry voor de vele vragen.maar het is allemaal zo tegenstrijdig en ik wil gewoon een gezond maaltje voorzetten
Appelstroop bevat ook ijzer. En suiker op zich is niet slecht, als je kind er maar niet teveel van krijgt en als je maar goed de tanden poetst. Volle zuivel (dus ook kwark) is het beste. Ik deed er soms wat verse kruiden uit de tuin bij. Fruithap kun je ook op brood smeren als een soort milde jam.
dan zeg ik de leverpastei en smeerkaas lekker vaarwel.(vond het toch al niet zo) en dan ga ik mooi beginnen met plakjes kaas,appelstroop en zelfgemaakte "jam" dank je wel!