ineens slecht drinktechniek, wat te doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by loes80, Apr 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loes80

loes80 Lid

Apr 29, 2011
    92
    0
    6
    Mijn zoontje is 3 maanden en krijgt borstvoeding. In de eerste week had ik door spruw veel pijn met voeden en heb toen een aantal dagen gekolfd. Hij dronk toen goed uit de fles. We zijn regelmatig (een paar keer per week) een flesje blijven geven zodat hij het drinken uit de fles niet zou verleren.
    Sinds vorige week drinkt hij ineens heel slecht uit de fles. Zijn drinktechniek is ineens slecht. Hij sabbelt op de speen ipv dat hij zuigt. Hij moet nu 2 keer per week naar het kinderdagverblijf, maar daar drinkt hij maar maximaal 80cc uit een flesje en doet er een uur over. We zijn thuis weer iedere dag een fles gaan geven, maar ook hier drinkt hij slecht uit de fles. We gebruiken vanaf het begin avent flessen. We zijn overgestapt van een 1 speen naar een 2 en hebben nu ook een 3 geprobeerd. Omdat hij zo slecht drinkt hebben we nu ook weer een 1 speen geprobeerd, maar het gaat dan niet veel beter.
    Hoe kan het dat hij ineens niet goed meer uit een fles kan drinken en wat kunnen we er aan doen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat vervelend!
    Je ziet wel vaker dat kinderen het ineens wat lastiger vinden om uit de fles te drinken. Het kan te maken hebben met het wennen op het kdv. Ik snap dat het niet fijn is om hem zo weg te brengen, maar ik weet niet of je nu thuis ook steeds moet proberen te oefenen met de fles. Ik zou hem thuis lekker uit de borst laten drinken, dan krijgt hij genoeg en komt hij tot rust bij jou. De "schade"van zo'n opvangdagje haalt hij die avond en nacht waarschijnlijk zo weer in bij jou ( niet fijn voor jou, maar het is wrs van tijdelijke aard!) Ze kunnen op het kdv ook proberen hem met een bekertje te voeden of evt met een lepeltje. Succes en bij vragen hoor ik het wel weer!

Mirjam

Share This Page