Is een box in de woonkamer echt noodzakelijk? Ik weet dat het iets typisch Nederlands is en dat er mensen zijn die 'm niet of nauwelijks gebruiken. Het is ook afhankelijk van hoe je woonkamer er uit ziet of je er één nodig hebt misschien. Keukenkastjes op grijphoogte, brandende houtkachels of losse kabels. En wat voor kind je hebt. Ik weet dat mijn moeder 'm voor mij wel in de woonkamer had staan maar dat ik toch wel op m'n kleed op de grond bleef omdat ie lekker zacht was en de vloer hard. Hij werd enkel als speelgoedverzamelplaats gebruikt. Ervaringen?
Ik heb 'm wel in de woonkamer staan. Maar dat is ook omdat mijn man nachtdiensten draait en ik haar dan in de woonkamer in de box wil leggen als hij op de slaapkamer nog moet slapen overdag. Verder vind ik het gewoon heel fijn dat ze in de box kan liggen als ik moet afwassen ofzo, dan kan ik haar goed in de gaten houden Lijkt me nou niet echt wat om haar op de bank te leggen of op de grond haha
Ik ben er persoonlijk erg blij mee. Zoontje kan op een veilige plek spelen Hij speelt er heel wat in overdag. Hij slaapt er niet in. Ik vind het echt een speelplek en te druk om in te slapen...
Hier wel een box; oudste kroop met 5,5 mnd overal naartoe ook over de koude vloer, met 7mnd ging ze overal staan en langs hobbelen, waardoor ze dus soms ook hard viel. In de box was echt heeel fijn; kon zij veilig spelen en hoefde ik haar niet telkens bij dingen weg te halen of te troosten omdat ze gevallen was. Nu met de jongste ook heel fijn, ze heeft haar eigen plekje in de woonkamer, geen last van zus die haar wil optillen etc.
Hier wel een box. Lijkt me heel fijn voor mij en voor de baby om te kunnen gebruiken. Box is ook lekker afgeschermd en kan ook veilig voelen. Daarbij wonen wij in een dijkwoning. Huiskamer en keuken zitten niet op dezelfde verdieping dus dan is het wel fijn als ik de beeb ook veilig in de box kan leggen als ik even naar boven moet. Ik denk dat het heel persoonlijk is of je het fijn vind of niet en natuurlijk afhankelijk van je kindje.
Jazeker. We hebben m gebruikt tot ze kon kruipen, dat was met een maand of 12-13. Ik vind het ideaal om een kindje even in weg te leggen bijv om te slapen of dat ze even zichzelf moeten zien te vermaken terwijl jij ff thee drinkt of stofzuigt Een veilige plek voor je baby Hoor ook wel eens dat ouders hun kindje dan op de grond leggen maar dat vind ik persoonlijk echt helemaal niets...
Zeker wel! Veilige plek voor de baby, slaapplekje in de woonkamer zodat je de baby veilig op de buik kan laten slapen waar je bij bent. Wij hebben m nog steeds staan van dochter, alleen zij is nu bijna 2.5, zit er vrijwel nooit in. Is nu meer speelgoeddumpplek . Maar nu komt de nieuwe baby bijna en gaat ie weer omhoog, fijn kussen erin, etc. Kan de baby rustig liggen, ook als mijn dochter in de woonkamer aan het spelen is. Kan ze tenminste niet per ongeluk op hem gaan staan ofzo!
Jahoor, hier komt ie weer gezellig te staan Bij dochter heeft ie tot net voor haar 2e verjaardag gestaan! Nu wil ik ook weer proberen om er zo lang mogelijk gebruik van te maken. Ik zou iig echt niet zonder kunnen en het is voor zo'n kleintje natuurlijk ook veel fijner om hoog in de box te liggen dan op de vloer. Daar tocht het namelijk heel erg.
Yep - hier staat hij ook nog. Ik weet niet hoelang, ik vind het zelf een enorme sta-in-de-weg (ik heb niet zo'n brede woonkamer), maar het is wel enorm handig als ik even mijn handen vrij moet hebben, als ik even aan het stofzuigen ben o.i.d. En het is een plek waar ze even tot rust kan komen. Dus vooralsnog wint het handige het nog van de ruimte
Hier staat hij ook, maar eigenlijk gebruiken we hem niet. Weer ligt alleen maar aan hoop speelgoed in. Mn zoontje speelt een stuk liever op de grond en gaat gillen als hij even in de box zit.
Hier komt hij straks weer, bij de eerste 2 ook gebruikt. Zeker als er andere kinderen rond lopen fijn om een veilig rustig plekje te hebben. Wij laten hem meestal vrij lang staan (geen idee hoelang dat is) maar op een gegeven moment wordt het alleen speelgoed opslag. Maar toch fijn om een plekje te hebben om de kleine even veilig weg te leggen, al is het maar voor de tijd dat het duurt om een wasje op te hangen.
hier net weggehaald. voor de volgende komt ie weer in de woonkamer. handig met koken, wc bezoeken en even op de bank rusten
Het is niet noodzakelijk maar het kan wel erg handig zijn voor jezelf. Wij hebben er ook een gekocht omdat ik graag, wanneer de baby wat groter is, wel even rustig in de keuken wat eten wil kunnen maken zonder continue in de gaten te moeten houden of de baby niet ergens rondkruipt etc. Ook lijkt het me handig wanneer ie zo geboren is, om m overdag af en toe in de box te leggen (voor slaapje tussendoor etc) zodat ie het verschil tussen dag en nacht kent en niet steeds in zn kamertje hoeft te liggen.
Ik heb er ook eentje, terwijl we er eigenlijk niet echt plek voor hebben. (En ons appartement is redelijk klein, dus hij was eigenlijk misschien niet eens nodig geweest.) Maar ik vind ook het een fijn idee dat ik de baby even op een veilig plekje (in het zicht!) kan leggen, zodat ik mijn handen vrij heb. Ik denk dat het ook heel erg verschilt van kind tot kind. Sommige baby's willen echt niet in een box en dan gebruik je hem natuurlijk vrijwel niet. We gaan het meemaken...
Hier ook een box in de woonkamer, tussen onze 2 zetels in Lijkt me inderdaad handig om haar veilig in te laten liggen als ik in de keuken iets moet doen of moet stofzuigen of dergelijke En daar kan ze ook haar dutjes in doen
Ja, altijd veelvuldig gebruik van gemaakt. Nu gaan we hem ook weer in de woonkamer zetten. Sowieso handig met de andere kinderen en de hond.
Hier komt absoluut een box! Voor onze oudste is hij destijds weinig gebruikt, die stopte nooit iets in haar mond, kwam juist alle stofjes brengen naar me en zei dan: bah! Maar onze dochter is nu 8, en om te voorkomen dat onze kleine op een Playmobildieet gaat en de oudste continue met hem rond zeult, komt er toch mooi weer een nieuwe box! Ook om hem in het begin even weg te kunnen leggen, en later om veilig in te kunnen spelen. Tot wanneer hij blijft staan zullen we meemaken, maar ik denk wel langer dan bij onze oudste (net iets langer dan een jaar).