melk smaakt naar plastic?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb moedermelk ingevroren in van die ijsblokjeszakjes van de blokker.
    Nu heb ik vandaag om te oefenen met ontdooide melk een portie ontdooid ... maar de melk smaakt heel muf en plastic-achtig. Ik vind het smerig smaken en mijn kindje vindt dat ook; hij wil het niet drinken. Maar het smaakt niet zuur, dus het is waarschijnlijk nog wel goed...

Volgens mij zijn er meer mensen die melk in ijsblokjeszakjes invriezen.... is dit normaal? Is het eigenlijk wel veilig om je melk in dit soort zakjes te bewaren, zouden er geen gevaarlijke stoffen in komen?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Nee, ben laatst naar een bijeenkomst van de vbn geweest en daar werd ook aangegeven dat het niet veilig is en dat bij het opwarmen/ontdooien plastic mee kan gaan in de melk.

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Wat Suus zegt. Zou echte moedermelk bewaarzakjes gebruiken.

Lansinoh heeft wel hele goede en ook niet zo heel duur.

Mocht hij het dan nog niet willen drinken, dan kan het ook zijn dat hij ingevroren melk niet lekker vind. Dan kun je het beste de afgekolfde melk tot aan het kookpunt brengen en dan invriezen.

Liefs

4. fafje

fafje Niet meer actief

weet niet welke kolf je hebt, ik heb Avent en die Viabekers zijn echt heeel fijn...handig systeem..wel als je een ruime vriezer hebt!...

Deel Deze Pagina