niks krijgen vn je vriend/man met moederdag..

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik doe lekker wel aan al die commerciele dagen hihih
    met valentijn gewoon een lief kaartje met tekst.
    ik heb met moederdag we wat gehad van mijn vriend en dochter.
    ik heb alleen mijn eigen moeder niks gegeven, maar mijn vriend mijn moeder wel hahahaha, hij had doosje chocola gekocht voor haar.
    maar als we iets kopen voor moeder of vaderdag dan geen dure kado`s, gewoon kleinigheidje.
    ik had doosje chocola gehad(die hij voor de helf al op heeft) en solarlampions voor in de tuin.
    en met dierendag worden de hondjes nog meer verwend dan normaal

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er vrouwen zijn die het belachelijk vinden en zelfs beledigend als ze wel wat leuks krijgen of een ontbijtje!welke moeder wil nu niet lekker in het zonnetje gezet worden op een speciale dag daarvoor??? en daarbij is het voor de kinderen ook hartstikke leuk! mijn buurkindjes leven daar echt weken vantevoren naartoe! maken iets leuks, gaan samen met papa n kleinigheidje halen en mama moet s'morgens langer in bed blijven liggen zodat ze n ontbijtje voor haar kunnen maken hartstikke schattig en leuk toch! en ik vind het ook nog eens n stukje opvoeding.. kinderen leren op die manier toch hun vader en moeder te waarderen want er is tenslotte zelfs een speciale dag voor vader en moeder! hoe dan ook het is gewoon leuk voor alle partijen vind ik :D en ik zou het dan ook dieptriest vinden als zulke dagen vergeten zouden worden...

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    gaat mij niet op ontbijt op bed of dat soort dingen.
    Ik heb van mijn dochter een zelf gemaakte vaas gekregen met voetafdrukjes.
    Daar draait het toch om.....dat je vanje kind iets krijgt

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat een vreemde reacties staan er tussen, hoe kan je het nou beledigend vinden als je een kadootje krijgt op moederdag? Ben je dan de hele dag boos op je man omdat die zn best heeft gedaan om samen met jullie kindje een leuk kadootje te knutselen of kopen??
    Ik snap er niks van. Mn man ook niet, die vond het hardstikke leuk om samen met Sterre op stap te gaan voor oorbellen en om er een leuke verpakking omheen te freubelen met Sterre.
    En ik was helemaal ontroerd, echt zo lief was het :)
    Maar als ik een paar mensen goed begrijp hier, had ik het kadootje uit Sterre's hand moeten pakken, door de kamer moeten gooien en met harde stem tegen mn man moeten zeggen, IK BEN JOUW MOEDER NIET!

Uhhhh, juist ja...

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn vader koopt ook nog steeds n cadeau voor me moeder op moederdag :D gewoon n blijk van waardering dat zij , zijn kinderen groot heeft gebracht!

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    :D:D

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.992
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kijk, en dat zou mij (als moeder) dus wel beledigen... dat niet m'n eigen kind maar de partner met een cadeautje zou komen aanzetten. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het heel lief van jou hoor. Maar draaide deze dag niet om aan je moeder laten zien dat je haar waardeert? Als het 'kind' (volwassen kind in dit geval) dat niet zelf doet, dan hoeft het dus niet.

Wat me verder opvalt in deze discussie: ik krijg bij een aantal dames echt het gevoel dat ze proberen de andere partij te overtuigen om het wel / niet te vieren. Dat hoeft toch niet?
    Ik vind het leuk om te lezen waarom sommigen ervoor kiezen het wel te vieren en anderen niet. Altijd interessant om de standpunten en redenatie van een ander te lezen. Maar waarom zou je een ander proberen 'over te halen' om een feest voortaan wel / niet te vieren?

Iedereen kiest toch zelf aan welke feestdagen hij wel of niet meedoet? En om daar nu termen als 'jaloezie', 'kinderachtig' etc aan te hangen... Beetje vreemd. Maak je eigen keus op basis van je eigen gevoel. En veroordeel een ander niet omdat die het toevallig anders voelt.

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vind het persoonlijk belachelijk om op zo'n dag speciaal dure dingen te kopen, ik vind moederdag juist alleen leuk als die kleine met een zelf inelkaar geflanst knutselwerkje aan komt zetten ... Beledigend vind ik het niet want heb nu ook een bos bloemen gehad van mijn vriend uit naam van die kleine maar ik wil er alleen mee zeggen dat dit niet speciaal voor mij hoeft, ik hecht meer waarde aan het knutselwerkje dan aan een dure parfum ofzo ...

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik hoef zelf geen dure cadeaus, maar als er bijvoorbeeld toch al iets duurs aangeschaft moest worden wat is er dan leuker om dat voor moederdag te krijgen? Zo is een moederfiets een duur cadeau, maar ik vind dat echt wel iets passends.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat laatste vind ik dus ook... Aangezien ik er 1 gekregen heb. Mijn man was heel handig ;) de afspraak "vergeten" dat we geen dure cadeau's zouden doen. (ok, het is geen merkfiets, maar toch een smak geld) En daar komt bij dat ik toch aan een nieuwe fiets toe was omdat mijn oude niet stevig genoeg is voor twee kindjes, dus we slaan 2 vliegen in 1 klap. Of ik hem nou volgende week zelf koop, of ik krijg hem voor moederdag, uiteindelijk maakt het niks uit. Behalve dan dat manlief de moeite heeft genomen om aan moederdag te denken... En ik heb hem gehad van de kindjes, Jelle heeft maar net zijn mond kunnen houden... ;)

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Commercieel of niet, welke moeder vind het nou niet heerlijk om een dagje in het zonnetje gezet te worden? Ik vond het zo ontroerend om een mokje met haar handafdrukjes, een lieve kaart en een mooie ketting te krijgen. Het gaat toch om het idee? Dan kunnen we net zo goed Sinterklaas ook afschaffen. Snap de hele heisa niet hoor.

12. tulip

tulip Niet meer actief

hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten, en degenen die wel een cadeau hebben gehad terwijl ze het niet hoeven die moeten dat ook maar doen met hun grote mond.:xWat een belachelijke reacties staan er tussen zeg!!! Meer mensen zouden eens wat minder moeten denken wat zij willen en denken hoe leuk het voor de kinderen is, ik weet wel dat ik al weken uit keek naar vaderdag en moederdag om iets te maken en een cadeautje te kopen. Voor kinderen zegt zo'n speciale dag namelijk wel wat en niet zomaar een zondag in juli. Dat ontneem je je kinderen dan mooi!!!;)

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb van mn man ook niks gekregen... Dat hoeft ook helemaal niet.. Vind zelfgemaakte cadeautjes veel leuker.. Gister mn allereerste gekregen...

Mijn moeder zei ook wel eens.. Je hoeft niet speciaal voor moederdag wat te kopen.. laat op andere dagen maar blijken dat je me waarderd.. Eigenlijk heeft ze daar ook wel gelijk in...

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja dat is vanzelfsprekend als je goed opgevoed bent en staat los van een moederdag ja of nee naar mijn mening..

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Inderdaad, waarom maar 1 dag waardering zeg maar.

En sja dat je niks krijgt van je man/vriend, ik vind het zelf niet zo'n probleem hoor, maar als hij wel wat geeft al is het een bosje bloemen of kaartje waarop staat dattie me waardeerd, dat vindt ik meer waard dan een duur kado.
    Maar als hij niks geeft ben ik nog even blij met hem.

16. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Annemarie: Tuurlijk hoef je niet speciaal iets op moederdag te kopen om te laten weten dat je waardering hebt voor je moeder en op alle andere dagen van het jaar niet.

Ik zie moederdag meer als een dag waarop ik mijn moeder NOG eens (naast alle andere keren per jaar) kan laten weten dat ik enorm blij ben met haar. Gewoon even een dag voor haar, waarop zij even in de watten gelegd wordt ipv dat ze ons altijd in de watten legt. Ik vind het juist wel leuk dat deze speciale dag er is.

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nou eh uit de naam van de kinderen koop je wel een kado aan waardering dat je toch het hele jaar voor ook zijn kindjes zorgt:)

mijn vriend koopt elke jaar samen met mijn kinderen een mooi kadotje
    maakt een lekker ontbijtje en laat de kinderen een mooi tekening maken
    dan komen ze samen naar boven toe en geven mij die leuke kadotjes en dat ene heerlijke ontbijte rauw ei en boterham met kaas en suiker mijn zoon heerlijk zelf gemaakt en zijn eigen gemaakt koffie meer drap dan een lekker bakkie koffie
    maar ach mijn zoon heeft zijn best gedaan mijn dochter kan volgend jaar mee doen met mijn zoon
    ik sta nu al te popelen wat er uitkomt :D:D
    o ja en mijn kadotje was een erg mooi tekening van zoon lief en dochter lief en een heerlijk geurtje van hugo boss

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou na de reacties gelezen te hebben ook even mijn mening...
    ik vind het juist heel attent en lief als mijn man aan de moederdag denkt... heb dan ook lekker mogen uitslapen, koffie op bed gekregen van mn man en mijn dochters en een dikke bos bloemen gekregen... nou als je zoiets krijgt dan straal je toch!!! ontzettend lief hoor... nee ik ben zn moeder niet maar wel de moeder van zijn kinderen! wij doen wel aan al die heerlijke dagen hoor!! en het gaat me er niet om wat ik krijg.... maar wel dat eraan gedacht wordt... doen jullie met vaderdag dan ook niks voor je man??? ik wel hoor!!!

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

daar ben ik het ook nog eens geheel mee eens:D
    wij doen er ook aan en wij vinden het ook echt super leuk:)

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    wij hebben ook aan moederdag gedaan. De kindjes konden zelf niks kopen of maken, maar mijn man heeft dat dus wel gedaan. Ik heb cadeautjes gehad, ontbijt op bed en hij had ze aangekleed en lekker bij mij neegelegd zodat ik met ze kon kroelen, lekker lang! Verder heeft ie nog van alles voor me gedaan, zodat ik eens lekker mocht chillen. En met vaderdag doen we het andersom. En zal ik uit naam van de kinderen een cadeautje kopen, ontbijt voor hem maken. En hem een dag in de watten leggen. Gewoon omdat hij een fantastische vader is voor mijn kinderen!

Deel Deze Pagina