niks krijgen vn je vriend/man met moederdag..

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Zo komt het hier ook over op mij .. Vind het echt nog steeds vreemd dat mensen hier van hun vriend bijna eisen iets te kopen voor moederdag ... Het is al honderd keer gezegd maar zeg het nog een keer jullie zijn hun moeder niet dus waarom zou hij wat moeten kopen ? ;) ... En moederdag is voor mij dus echt dat jij JOU moeder in het zonnetje zet, en niet dat jij door je vriend word verwend ...

En wat ik nog vreemder vind is mensen die nog zwanger zijn en dan vinden dat ze ook een kado moeten krijgen van hun vriend, dan denk ik je bent toch nog geen mama ? ... Of zie ik het nou verkeerd ;)

2. tulip

tulip Niet meer actief

nou veel mensen die zwanger zijn die voelen zich wel mama hoor. En zeg jij dat ook tegen iemand waarvan het kindje de zwangerschap niet gehaald heeft: "jij bent toch geen mama";) Zodra het kindje in je buik groeit ben je mama hoor. Misschien een beetje beter nadenken voor je zoiets plaatst.

3. chantal1984

Vind je het heel erg als ik er verder niet te diep op in ga, weet namelijk zelf dat ik het zo niet bedoel zoals jij het beschrijft maar heb geen zin om me telkens te moeten verdedigen ... ;)

Mijn vriendin die dus een vlindertje heeft viert echt geen moederdag hoor ondanks dat ze wel moeder is, zoals zij zelf altijd zegt '' Ik kan moeilijk een kado van mijn vlindertje krijgen terwijl ze er niet meer is '' .. Dus vind dat een beetje een rare opmerking van je want zo zeg ik het helemaal niet dat ze dan geen moeder zijn ., je begrijpt het gewoon verkeerd..

En ik denk heel goed na over wat ik typ, ik zeg ook niets verkeerds, we kunnen het niet altijd eens zijn ;)

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet natuurlijk niet hoe jij het bedoelt maar ik kan mij voorstellen dat het op sommigen rot overkomt. En dat jouw vriendin er anders verdenkt is ook goed, maar dat zal niet voor iedereen gelden denk ik.
    O, en je hoeft het zeker niet eens te zijn hoor, maar dat wilde ik even zeggen.;)

5. chantal1984

Ok Duidelijk ...

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    raar hoor dat er zo moeilijk word gedaan hierover... ik vind het niet meer dan normaal dat je eigen man waarvan je kinderen hebt denkt aan moederdag.. vooral als je kindjes het zelf nog niet kunnen... ik doe dat ook voor hem met vaderdag... het gaat er toch niet om WAT je krijgt? maar dat er aan je gedacht word als moeder... ik krijg van mijn moeder altijd een lieve kaart waarin staat dat ze mij en mijn gezin een fijne moederdag wenst... is dat dan ook raar??

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Maar als er aan je gedacht wordt, gaat het er toch niet om DAT je wat krijgt?

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb zelf sowieso niet echt iets met moederdag (of vaderdag). Vind het toch vooral commerciële onzin eigenlijk...
    Ik vind het wel hartstikke leuk als m'n dochter wat meeneemt van het KDV, maar meer hoeft voor mij echt niet. Ok, als man-lief uit zichzelf een ontbijtje zou maken ofzo, zou ik daar zeker geen nee tegen zeggen ;) maar ik ga echt niks van hem verlangen en ook niet van m'n dochter als ze over een tijdje oud genoeg is om zulke dingen zelf te doen.
    Doe zelf trouwens ook niets aan moederdag voor m'n eigen moeder, dus zou vreemd zijn als ik dan wel van m'n man/dochter zou gaan eisen dat zij er wél wat mee doen...

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik vind het zelf veel meer waarde hebben als er op een willekeurig moment iets leuks gedaan wordt als blijk van waardering, dan wanneer dat op zo'n "verplicht" moment als moederdag gebeurt... (dat geldt dan niet alleen voor moederdag, maar voor al dat soort dagen, dus ook vaderdag, valentijnsdag en weet ik welke je nog meer hebt tegenwoordig)

10. chantal1984

Vind ik dus ook ...

En mensen die Sinterklaas, Kerst en verjaardagen vergelijken met moederdag vind ik vreemd want vind dat dat totaal niets met moederdag te maken heeft, moederdag is echt zou out of the blue verzonnen door een vrouw en Sinterklaas en Kerst zijn echt al eeuwe oude christelijke ( toch ? ) feesten ...

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Maar ook verzonnen ;)

12. chantal1984

Ja maar is niet te vergelijken met moederdag .. maar goed ;)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik dacht dat het ging over mijn reactie dus vandaar dat ik reageerde (aangezien je net na mijn reactie een reactie plaatst)

Ik vind sommige mensen soms zo "verbitterd" overkomen alleen omdat hun geen kadootjes (willen) krijgen is het een "stom" iets en is het opeens raar.. alleen dat onze mannen. kinderen wel zo attent zijn om er wat aan te doen maakt het niet "raar"

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vind ik ook :) Omdat zij het onzin vinden is het stom en zelfs beledigend dat anderen het wel doen :)

Ik zeg, JALOERS :D

15. chantal1984

Nou ik vind het idd onzin moederdag maar krijg wel kado'tjes dus jaloers ben ik al helemaal niet ...

Ik vind moederdag onzin om dure kado's te gaan kopen, ik vind moederdag leuk als die kleine met een zelfgemaakte kleurplaat aankomt of een ander leuk frutseltje wat hij heeft gemaakt op de peuterspeelzaal ... Een duur luchtje of een dure armband oid vind ik idd onzin ...

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik krijg, op een tekening van m'n dochter na, geen cadeautjes met moederdag en vind dat ook helemaal niet erg. Vind het zelf ook onzin om (dure) cadeau's te kopen ervoor.

Maar ik ben zeker niet jaloers op anderen hoor :) Ik ben dan weliswaar zo iemand die moederdag onzin vindt, ik ben ook van mening dat iedereen die dag lekker voorbij moet laten gaan op haar eigen manier :) Dus als het voor jou wél belangrijk is, prima toch? Ieder z'n ding :)

17. chantal1984

zo grappig dat sommige denken dat wij dan jaloers zouden zijn ;)

zoals jij al eerder zei, het is leuker als je onverwachts een keer word verrast en niet verplicht op een dag zoals moederdag ;)

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jaloers? Waarop in vredesnaam?

Sommige mensen hechten veel waarde aan vader/moederdag en anderen niet.

Ikzelf heb dat dus niet. Ik weet dat mijn man mij echt wel waardeerd en heb daar moederdag niet voor nodig. Ik krijg die bevestiging elke dag omdat ik zijn liefde zie en voel. dat is voor mij voldoende. Daar kan geen kadeautje oid tegenop.
    Maar ik ben ook niet opgegroeid met moederdag. Tuurlijk ik wist wat het was maar thuis deden we er weinig aan. Misschien dat ik er daarom minder waarde aan hecht als iemand anders.

Wat ik al eerder schreef: ik vind het oprecht sneu voor alle meiden die meer verwachten dan ze hebben gekregen.
    Misschien is het handig om met je partner je verwachtingen te bespreken. Mannen zijn nou eenmaal erg anders dan vrouwen met dit soort dingen.

En wbtde opmerking dat zwangeren nog geen moeder zijn. In mijn ogen zijn die vrouwen toch echt wel al moeder. Net als de meiden die een vlindertje hebben. Hun kindje heeft hun mama gemaakt. Helaas mocht het kindje niet bij hun blijven maar mama zijn ze.

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Eens:D
    Hij wil nu eerst een soortgelijk cadeautje van mij terug voordat hij weer moeite doet hihi.. Ik heb wel 100x sorry gezegd maar daar neemt hij natuurlijk geen genoegen mee.. Sneu he? Voel me er ook best schuldig over dus toch maar eens wat leuks voor hem verzinnen.. (ben al druk bezig met een tof cadeau voor als hij straks 30 wordt.. denk dat hij het me daarna wel vergeeft:D)

20. adi

adi Niet meer actief

Heel mooi gezegd.

Ik heb overigens in deze hele topic nergens gelezen dat vrouwen niet tevreden zijn met WAT ze hebben gekregen, maar sommige zijn teleurgesteld dat er helemaal geen aandacht aan besteed is door hun man. En met aandacht wordt vaak een gewone 'Bedankt' of een ontbijtje met een kus bedoeld. Zo duur en commercieel hoeft het voor de meeste vrouwen niet hoor.
    Dus snap ik die hele onzin over 'commerciele gedoe' niet.

En dat sommige mensen totaal niks hebben met de viering van bijzondere dagen, tja dat kan. Andere hechten daar wel betekenis aan.

Ik kan me ook niet voorstellen dat veel vrouwen het normaal vinden om (lekker commercieel) geld uit te geven aan de viering van iemand anders zijn verjaardag (biv die van Jezus of de koningin Juliana), maar het onzin vinden om een dag te bestempelen voor de feit dat ze moeder zijn (geworden).

Ik geef mijn secretaresse ook een kado voor secretaressendag, waarom zou ik mijn moeder dan geen kado geven voor moederdag?

Deel Deze Pagina