niks krijgen vn je vriend/man met moederdag..

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, verder vind ik moederdag dus eigenlijk ook een beetje onzin.. Leuk als je wat van je kindje krijgt, een knutselwerkje ofzo.
    Maar ik verwacht echt niks van mijn partner, ik ben zijn moeder niet;) Dat besteedt ie maar aan z'n eigen moeder.
    Moet ook zeggen dat ik opgegroeid ben met de gedachte dat moederdag onzin is. We maakten toen we klein waren wel wat voor moederdag maar later deden we er niks meer aan. Mocht niet eens van mijn moeder..: 'die commerciele onzin! Ik wil niks op die dag, dan maar een keer wat leuks op een andere dag, niet onder het mom van moederdag' Dus tja, ik weet niet beter.
    Deze keer heb ik samen met mijn dochter een taart gemaakt voor mijn moeder. Toen ik het gaf zei ik dat het ab-so-luut niet voor moederdag was, dat ik en mijn dochter haar gewoon heel lief vinden:D

2. tulip

tulip Niet meer actief

hier sluit ik mij volledig bij aan.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

dus jij zou het niet leuk vinden als jij een kado krijgt van je man? bv een welness bon voor een lekker saunaatje of een lekker geurtje, of een etentje samen met je man?? raar hoor....

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat krijgen hoeft niet materialistisch te zijn hoor! een dikke kus en een knuffel en koffie op bed is net zo fijn!!;)

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Op moederdag hoeft hij zulke dingen niet aan me te geven, tuurlijk is het leuk als hij dat doet maar hij weet dat ik het onzin vind om op die dag speciaal dure dingen te gaan kopen, hij is immers niet mijn kind, en waarom moet het dan alleen speciaal op die dag ? .. Ik ben een gelukkigere moeder als ik een kunstwerk van mijn kleine ventje krijg .. Is dat zo vreemd :(

En wij ( vriend en ik ) kopen het hele jaar door wel eens wat voor elkaar en niet speciaal op dit soort dagen ... ;)

6. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Heb ook niks gehad van mijn vriend, maar hoeft ook niet!
    Wel een cadeautje namens mijn zoontje, van mn moeder! :)

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    maar het gaat toch niet om dat je het hele jaar door zulke dingen doet voor elkaar... het gaat om de moederdag... en nee je bent niet de moeder van je man dat snapt iedereen wel.... achja denk dat iedereen dat zo voor zichzelf wel bepaald... maar ik vind het wel vreemd.... ik zou met alles blij zijn, dus hoeft niet een groot kado te zijn die koop ik zelf wel als ik iets zie... maar de gedachte dat je man speciaal voor jou op zoek gaat naar een mooie bos bloemen, of een lief kaartje schrijft... samen met je kinderen eropuit gaat om iets voor mama te halen... of een lekker ontbijtje klaarmaakt terwijl je nog ligt te slapen... het is meer de gedachte dat je man je op die dag verwend omdat hij je een fantatische moeder vind voor zijn kinderen...

en ik heb echt niet die dag nodig om te weten dat hij me fantastisch vind want dat vind hij zowiezo wel...:p en etentjes of kadootjes krijg ik ook zowiezo wel zo af en toe... het is meer het voorwerk wat je man dan speciaal voor je onderneemt.... vind ik zo schattig!!

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

niks raars aan. vind het veeeeeeel leuker als hij uitzichzelf bedenkt een luchtje of een armband te kopen. en niet als hij er al 3 weken van tevoren aan wordet herinnerd door radio , tv en andere reclame voor moederdag!!;)

9. namya

namya Niet meer actief

ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om het etiketje commerciele feestdag.....so what als mijn man 1 week tv reclames nodig heeft,en geen kruidvat of da kan passeren zonder eraan herinnerd te worden dat hij 9 mei wat voor me moest kopen,

en wat kan mij het schelen dat het niet spontaan en niet origineel is, en wat kan mij nhet schelen als ik niet ZIJN moeder ben maar wel de mama van het middelpunt van zijn leven ben...

zolang hij moeite voor me doet en me indd lief en belangrijk genoeg vindt om ook op zulke dagen met een klein of groot gebaar aan te komen zetten vindt ik het best!!!

commercieel of niet, zijn moeder of niet, laat hem maar aan me denken hoor en me waarderen en me verwennen, kan me niet vaak genoeg gebeuren

en nogmaals ik dacht dat hij het zou vergeten en is dus niet gebeurt dus ik was dubbelhappy

10. chantal1984

Maar waarom moet dat speciaal op zo'n commerciele dag ? Bedoel waarom kan dat ontbijtje niet een keer op een doodgewone zondag ? ... Nogmaals tuurlijk is het leuk als je wat krijgt maar ik zal er niet wakker van liggen als ik alleen maar een tekening krijg of een mooi knutsel werk, dat heeft namelijk voor mij veel meer waarde dan een bos bloemen ( waar je rond die tijd de hoofdprijs voor moet betalen ;) ) die mijn vriend koopt omdat het moederdag is .. Nee geef me dan die bos bloemen op een andere dag, het lijkt bijna wel verplicht om iets te doen en als je dan zegt ( zoals ik ) dat je het commercieel vind dan word je gelijk raar gevonden ... ;)

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi komt vast goed hoor meid!!

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik zou het best leuk vinden als ik zomaar een cadeau kreeg van mijn man. Maar behalve op mijn verjaardag hoef ik daar doorgaans niet op te rekenen. Dat neem ik hem overigens niet kwalijk, ik koop ook zelden iets voor hem. En als 1 van ons toch eens in een gulle bui is, is dat altijd in een opwelling en zeker niet omdat het toevallig moederdag is, of valentijnsdag ofzo. En gaat het ook altijd om kleine dingen. Een leuke sleutelhanger, een mok met een grappige tekst...
    Een geurtje zou hij me sowieso niet blij mee maken, ik ben niet iemand voor geurtjes ;) En die andere dingen, zoals een bon voor de sauna of een afspraak om uit eten te gaan... Als we zoiets willen doen, spreken we dat gewoon samen af.

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dat vind ik dus inderdaad ook vreemd. Het ís toch ook commercieel?! Dat er genoeg vrouwen zijn die daar in mee willen gaan, dat is prima. Moet iedereen voor zich uitmaken! Maar er is toch niets raars aan dat er ook vrouwen zijn die er niets om geven???

Van mijn man hoef ik sowieso geen bos bloemen te verwachten. Als hij al eens iets voor me koopt, moet het iets zijn waar ik -volgens hem- "meer dan 5 dagen plezier van heb" ;) Niet dat hij tegen bloemen is hoor, kopen ze regelmatig, maar dus niet om iemand cadeau te geven.

14. chantal1984

Zo zie ik het idd ook, maar je word hier al snel vreemd gevonden als je zegt dat je het commercieel vind en dat je geen kado's hoeft .. Ach jah ... Ik word het hele jaar verwend, gewoon spontaan en niet speciaal op dit soort verplichte dagen ;)

15. Alita

Alita Niet meer actief

Een vraag aan de meiden die moederdag een commercieële onzin vinden.....wat doen jullie dan met sinterklaas en kerst en pasen?

Ik vindt idd dat je niks groots en duurs moet kopen voor moederdag...ik ben hartstikke blij met een lief tekeningetje van mijn dochter. Ik vindt dat het gewoon even leuk is om iets te krijgen....overigens is moederdag/vaderdag het enige waar we even iets door dochter laten maken voor de rest vindt ik het ook allemaal onzin....

Mijn moeder is doods beledigd als ik haar iks geef met moederdag, kom op ze is 64 en heeft altijd al kado`s gekregen en nu wilt ze nog altijd iets krijgen neeeeee dat vindt ik dus wel onzin!!!

Ik sta er soms ook van te kijken hoeveel "dagen" er tegenwoordig in het jaar iets betekenen...secetaressedag, laats dag van de beroerte...en weet ik het wel niet allemaal

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wij hebben wel moederdag gevird, maar dan doen we gewoon voor leuk. Ik vind het wel belangrijk dat hij iets doet uit naam van ons kleine meid. Maar manlief dacht aan dure cadeautjes.
    Heb toen tips gegeven wat hij zou kunnen doen.......bijvoorbeeld een schilderijtje bij de action halen en haar handjes erop laten drukken met verf, zoooo leuk was dat geweest. Iets in die richting. Maar.... mannen zijn niet zo crea denkend.
    Maar ik wilde graag een braun silk epil en zou die zelf kopen, maar die kreeg ik toen maar voor moederdag! Weet je, wij doen dat gewoon voor leuk. Het is leuk als je even in het zonnetje wordt gezet, en als het vaderdag is doen we er ook wat aan, alleen dan wordt hij in het zonnetje gezet. Maar ieder zijn eigen keus toch?
    Voor onze moeders doen wij ook altijd leuke cadeautjes.

Maar toch ben ik van mening dat echt iets kleins vanuit de kleine meid leuker is. Straks vaderdag, ik ga iets crea's bedenken :). Mooie foto op een mok is ook erg leuk.

Maaaaaar, ik sta ook wel achter: "je bent zijn moeder niet"!!
    Heb er niet zo over nagedacht ;).
    Maar ach, voor de leuk is erg leuk.

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij vieren verjaardagen en toen we nog in NLwoonden ook Sinterklaas. Nu vieren we kerst.
    Wij kopen geen dure cadeau's en geven zeker geen 100-en euro's uit aan cadeau's. Het moet wel leuk blijven vind ik. En zolang mijn kinderen nog blij zijn met kleine cadeau's vind ik het prima.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Sinterklaas is voor de kinderen. Dat is anders dan voor jezelf.
    Kerst is gewoon prachtig, de hele sfeer eromheen en de gezelligheid met familie.Cadeautjes doen we wel, maar alleen om Tygho. Pasen..heerlijk toch, een tak met allemaal vrolijke versieringen en frisse kleuren in huis!

19. adi

adi Niet meer actief

Maar dan geven jullie ook geen kado's met Kerst neem ik aan? Want dat is ook hartstikke commercieel? Is niks christelijks aan, die kado's.

20. Alita

Alita Niet meer actief

daarom vroeg ik dat.....dat is pas onzin want daar is kerst,pasen en sinterklaas al helemaal niet voor bedoeld ooit....al vindt ik dat alemaal onzin!!

Deel Deze Pagina