hier ook zo, dan maar commercie, ik hou d'r van!!! geweldig toch zo'n speciale dag voor mama's. (en papa's ook weer over een paar weken)
het gaat ook niet om dat je het van je man krijgt toch? Maar uit de naam van je kindje. emma heeft heel lief wat 'getekend' voor me. Hartstikke leuk toch? En mijn man heeft me wel rozen gegeven, vind ik hartstikke lief van hem! Dat heeft hij uit zichzelf gedaan.
oh, en nog even als aanvulling. ik ben thuisblijfmoeder, dus krijg geen salaris, 13e maand, vakantiegeld, kerstpakket, bonus, of personeelsfeestjes. wat er op mijn rekening binnenkomt is kinderbijslag of kindgebonden budget, en gaat dus naar de kids. dit is mijn bonus. mijn kerstpakket, mijn extraatje dat ik mijn werk zo goed doe. sorry hoor dames, maar alle moeders verdienen het om gewoon een dag per jaar een speciale dag te hebben, om niet als vanzelfsprekend te worden beschouwd.
thanks, ik zit gewoon helemaal in mijn 'ik ben blij want het is moederdag' flow, en ik weiger dat af te doen aan commercie. want al de 'moederdag is commercieel' mensen, die doen dan ook zeker niet aan kerst? want inderdaad, jezus werd geboren in zijn stal, waar jozef de kerstboom op aan het zetten was, de kerstman kwam goud en mirre brengen, maria was nog snel even naar de ici paris voor laatste inkopen en de ezel was kerstkaarten aan het schrijven... over commercie gesproken zeg..
Wij kopen niet wat voor elkaar, maar doen wel iets geven/maken uit naam van Vigo bij vader- en moederdag. Zo is het toch ook goed? Althans, voor ons wel. We laten elkaar wel extra lekker lang uitslapen ofzo, ontbijtje erbij + cadeautje van/uit naam van en we doen iets leuks op die dag met z'n drietjes. Vanavond gaan we bijvoorbeeld lekker een hapje eten bij Mc. Donalds (meer voor Vigo dan voor ons hoor) maar goed, dat geeft niet. Wij zeggen vaak 'het is het hele jaar door vader- of moederdag.' Wat we daarmee bedoelen is dat we dit soort dingen niet alleen op vader- of moederdag specifiek doen, maar ook op andere dagen laten blijken dat we alles waarderen.
Wow, wat een felheid hier bij sommige mensen... Als ik moederdag commercieel vind, hoeft dat toch niet te betekenen dat ik anderen een moederdagkado misgun? Ik vind moederdag commercieel ja, en ik hoef er niet aan mee te doen maar als jij dat wel wil, prima toch? Ik ga het je heus niet verbieden hoor... En het is hier ook heus niet iedere dag moederdag, maar waardering op andere dagen van het jaar is er zeker wel en dat hoeft trouwens ook niet in de vorm van een kado te zijn.
Wij doen inderdaad geen cadeautjes met Kerst. Met Sinterklaas alleen een kleinigheidje voor elkaar. Waarbij het cadeautje eigenlijk alleen is bedoeld om het gedicht aan te hangen wat altijd zelf geschreven is om op de persoon te slaan voor wie het is. Wat cadeautjes betreft: dat doen we met verjaardagen en 'zomaar' tussendoor. (Vaak heeft 'zomaar' stiekem toch wel een reden hoor... omdat de ander zo druk is geweest, op 't werk iets rots heeft meegemaakt of gewoon om je waardering of dankbaarheid uit te drukken.) Wat betreft de opmerking over jaloezie: ik kan niet voor een ander spreken maar voor mij geldt dat niet. Wij hebben afgesproken er niets aan te doen. Als ik dat toch wel zou willen, spreken we net zo makkelijk af er wèl aan mee te doen. Maar mij persoonlijk zeggen die cadeautjes tussendoor (en straks iets zelf-gemaakts van de kids) veel meer dan de 'verplichte' feestdagen. Wat niet wegneemt, dat ik iedereen die er wel aan meedoet vandaag een hele fijne moederdag wens. Het is jullie van harte gegund!
Ik vind het totaal niet erg om niets te krijgen van mijn vriend. Heb ook niks gekregen, nouja, niets wat ik elke andere dag niet krijg ! Ontbijt op bed dat heb ik dan weer wel gekregen, maar dat krijg ik over het algemeen toch wel een keer of 3 in de week ! Dus ook niet heel speciaal eigenlijk verder. Maar vooruit wij hebben eigenlijk maar weinig met moederdag/vaderdag. Hij krijgt met vaderdag ook niets van mij en eigenlijk zorgt hij dan zelf ook voor zijn ontbijt op bed haha! Onze ouders geven we ook niets met moederdag/vaderdag.
maar als je het zo bekijkt doe je nergens meer aan mee want alle feestdagen zijn commercieel! ik vind het niet erg hoor en ik heb van jayla (mijn moeder dus ) een luxe ladyshave gekregen en een doos celebrations vind het superlief dat me moeder er dan toch maar aan denkt dat ik anders niets zou krijgen!
Wij doen overigens dus ook niet aan kerst, valentijn, pasen, pinksteren, koninginnedag, weet ik veel wat we nog meer kunnen bedenken ! Sinterklaas hebben we ons afgelopen jaar wel door laten over halen, haha, die aardige man...!
dat vind ik dus ook. en misschien ben ik diep van binnen nog maar een klein kind (ik slaap de nacht voor mijn verjaardag nog steeds niet ), ik krijg ook vaak tussendoor cadeautjes voor 'zomaar', maar ik vind cadeautjes krijgen gewoon leuk. dat vind toch iedereen?
Maar het is toch niet zo dat je alleen aan je eigen moeder een cadeautje geeft? Ik zie moederdag meer als een dag waarop alle moeders even verwend worden. Mijn vader geeft mijn moeder ook altijd iets voor moederdag, gewoon omdat ze EEN moeder is en omdat ze de moeder van zijn kinderen is. Gewoon even een mooi bosje bloemen. Ach en altijd dat gedoe dat het te commercieel is dat vind ik ook zo flauw. Dan moet je ook niet aan verjaardagen, kerst, pasen, sinterklaas doen (en ook niet op wintersport) want dat is ook allemaal 1 groot commercieel gebeuren. Het is toch gewoon leuk om iemand even te laten weten dat je blij met diegene bent of iemand gewoon even een blijk van waardering te geven.
Ik vind feestdagen zoals kerst en sinterklaas echt compleet iets anders dan moederdag, maar dat zal wel aan mij liggen. Overigens kun je ook met kerst en sint een beetje voorzichtig doen met uitgeven en hoef je niet mee te gaan in de commercie en er tóch iets leuks van maken.
Maar dat kan toch ook met moederdag? En sinterklaas en kerst vind ik wel de meest commerciele dagen die er maar zijn haha.
Ik hoef van mijn man in principe geen cadeautje voor moederdag. Maar als een kindje nog te klein is om zelf iets te maken, is het toch wel fijn als je iets krijgt. Wij hebben heel erg lang op een kindje moeten wachten, dus dan is moeder/vaderdag extra bijzonder.
Ze zijn inderdaad commercieel gemaakt maar vooral kerst is voor deel mensen toch eerst en vooral een religieuze feestdag... En ja, je kan natuurlijk ook met moederdag voorzichtig met de commercie omspringen maar dat is niet helemaal de vibe die ik krijg van sommige reacties... Ik bedoel, ik ben echt rete-blij met mijn pannenlap met handafdrukjes van de kleine, begrijp me niet verkeerd!
Nou .. commercieel of niet... Ik draai voor 95% van de tijd op voor de zorg van onze tweeling dus een dagje 'gepamperd' worden had ik absoluut niet erg gevonden! Zoals al gezegd wordt hier .. ik doe ook alles voor hem! Hij loopt altijd in schone kleren, ook zijn huis is op orde, zijn bedje wordt elke week netjes verschoond, zijn eten staat elke avond voor hem klaar etc. etc. Duhus..dat maakt me ook zo'n beetje zijn 'momma' Vriendjelief *schraapt keel* is het hier dus gewoon vergeten! En ik ben niet zo iemand die er om zeurt ... Dus die lompe lullen en horken waar jullie het over hebben: NOU..IK HEB ER EEN! :x
Ik vind het wel leuk als mijn man er aan denkt! Gelukkig doet hij dat ook, gisteren zijn we wezen shoppen en heb ik een mooie outfit gekregen.. ik vind het ook waardering voor dat ik dag en nacht voor onze kinderen zorg. Mijn man is vaak van huis omdat hij een eigen bedrijf heeft en daardoor komt alles in huis op mij aan. Vind ik helemaal niet erg hoor, maar wat waardering doet wel goed!