ik bedoel ook zeker niet dat moederdag alleen maar dure cadeaus moeten zijn, meer de gedachte erachter. dat jij een pannenlap hebt gekregen van je kindje is toch super? het gaat mij meer om mensen die het helemaal vergeten of echt helemaal niks doen. dan vraag ik me echt af of het zo veel moeite is om een bosje bloemen (die paar euro bij de appie..) of een tekening oid te geven. juist zó'n pannenlap met handafdrukjes is leuk, het is uniek, persoonlijk, en gemaakt met de gedachte aan mama. en daar gaat het toch om?
Totaal niet verwacht maar toch een hele mooie "roze" bos bloemen gekregen.....ik ben niet zijn moeder maar zijn woorden erbij waren "jij bent de moeder van onze 8 kinderen" slik slik ik denk dat de tranen die kwamen niet alleen van de zwangerschapshormonen zijn....ik vond het in ieder geval SUPER LIEF...commercie of niet en eh verder is hij altijd behulpzaam en lief voor me dus ik voel me altijd verwent lol niet meer dan normaal vind ik.
ik ben het er niet mee eens want ik vind dat je ook wat moet krijgen want je bent tenslotte een moeder van zijn kinderen en je doet alles voor ze. ik vind het leuk als je wat krijgt van je man en kinderen. ik krijg wel altijd van mijn kinderen cadeautjes en dat vind ik heel leuk. ik heb van mijn oudste zoon een prachtige bos bloemen gekregen en van mijn zoontje een mooie theepot en van mijn dochters een luchtje en een bodylotion voor op je lichaam heel leuk ingepakt!
Ik ben nu 33 weken in verwachting van onze eerste en vond het vanmorgen toch wel erg lief dat hij met een kaart en een kadootje kwam. Had het niet verwacht, maar werd er wel helemaal blij van. Vooral omdat hij toch ook wel liet merken dat hij trots is dat ik ons kindje draag en het altijd vrij positief blijf zien in deze zwangerschap, ookal is die door allerlei medische redenen soms erg zwaar.
Helia wat mooi van je man! Ik krijg toch wel een brok in mijn keel bij de zin 'moeder van onze 8 kinderen'. Zo lief dat hij jullie vlindertjes ook niet is vergeten. Ik heb ook een heel lief kaartje gehad, een mooi boek en net heeft hij mooie foto's van mijn buik gemaakt. Maakt mij niet uit of het commercieel is, want ik waardeer het gebaar ontzettend!
Daar gaat het ons idd om, maar dat hoeft toch niet speciaal op een dag die iemand aangewezen heeft? Dat is het voor mij/ons meer. Iemand (zou niet eens weten wie) heeft besloten dat deze zondag 'moederdag' moet zijn, maar voor ons kan dat net zo goed een woensdag in augustus zijn zegmaar. Dat de kids samen met papa dan een mooie hand/voet afdruk maken en die aan mama komen geven, dan is het gebaar voor mij precies hetzelfde en even speciaal. En op een maandag in oktober kan er bijvoorbeeld ineens een heel mooie tekening door de kids gemaakt voor papa in zijn werktas zitten die hij halverwege de dag vind. Voor ons hoeven die speciale dingetjes, dat even extra aan elkaar denken en een klein frutseltje maken voor iemand niet op een daarvoor aangwezen dag te zijn. Denk dat het voor ons daar vooral in zit !
het gaat vindt ik niet om het kado maar om het gebaar! is het nou zooo moeilijk om 1x niet uit te slapen voor de mannen en een ontbijtje te maken! vindt dat wij moeders echt wel iets verdienen op zon moederdag!
Wij hebben met elkaar afgesproken er niks aan te doen, de kids hebben prachtige dingen gemaakt daar was ik super blij mee
Ik hoef echt geen gekocht cadeau, maar ik vind het wel heel erg leuk als mijn man iets leuks doet met deze dag. Ik heb een uitgebreid ontbijt op bed gehad maar als het gewoon een boterham met kaas was geweest zou ik ook al helemaal gelukkig zijn. Kyra gaat niet naar een kdv of psz en mijn man houdt niet zo van knutselen dus helaas dit jaar nog geen prachtig kunstwerk van de kleine meid.
Hier wel een cadeautje gehad maar dan uit naam van ons meisje. Een foto van haar en mij samen op de kermis in een lijst. Vind het toch wel leuk. Ben idd zijn moeder niet maar goed hij is wel de papa van ons kindje. Strakkies met vaderdag zal ik ook wel iets voor hem regelen, alleen wat dat weet ik nog niet.
mvliam, dat vind ik ook mooi gezegd, je bent een moeder en verdient de waardering. Bij ons vroeger kocht mijn vader (en nog trouwens) ook iets voor mn moeder. En ik neem aan dat Mare niet zelf naar de boekenwinkel is gelopen voor de nieuwste nicci french dus die zal wel van vriendlief komen. En als er dan toch een speciale dag voor is, waarom die niet gebruiken he??? Iedereen moet het zelf weten en ik krijg tussendoor ook knutseltjes en heb zelfs vorige week nog een lekker luchtje gehad, maar er dan echt niet aan doen komt op mij een beetje eigenwijs over. Ik hoop niet dat iemand het verkeerd opvat, want het is je eigen keuze, maar meer van: iedereen doet het dus ik niet na na na na!!
Ik vind het onzin dat je dat zegt. Het is MOEDER-dag. Dus alle moeders worden in het zonnetje gezet. Ik ben niet de moeder van mijn vriend nee, maar wel een moeder.
Ik houd niet van het woord amen, maar ben het helemaal met je eens, een dag waar alle moeders in het zonnetje gezet mogen worden!!
Dan vraag ik me af, na een tijdje mee lezen * Wat zijn nou je argumenten om niet aan moederdag te doen. Behalve dan ik ben zijn moeder niet. *Wat zijn nou je argumenten om wel aan moederdag te willen doen. Afgezien van de kadootjes die de kinderen zelf maken
Argumenten om wel mee te doen, vaak word je baan als moeder zijnde (en alles wat hierbij komt kijken) toch redelijk voor lief genomen, het is toch fijn als je 1 dagje in het zonnetje gezet worden en ja dat mag ook NAAST moederdag maar is toch extra leuk die ene dag..., mijn moeder krijgt altijd bloemen voor in de tuin van mijn vader, dan zet ie de dag ervoor heel de oprit (50 meter) aan beide kanten met bloempjes vol en wat bakken enzo, hij zegt altijd; dat ze dan elke keer als ze thuis komt ziet hoe speciaal ze is!! das toch leuk en romantisch!
Mijn man is met mn dochter aan het knutselen geslagen, en mijn ouders toevallig ook Dus ik kreeg onverwacht nog een kadootje van Sterre! En van mijn man heb ik leuke oorbellen gekregen, was hij samen met Sterre gaan halen, echt lief
Ik vind het inderdaad leuk om als moeder in het zonnetje gezet te worden op moederdag, zeker omdat de zorg van onze meid voornamelijk op mij neerkomt. En dan is het leuk dat je een dag minder hoeft te zorgen. Moederdag gaat bij mij dus niet om grote kadoos en verwend worden, maar om lekker uit te kunnen slapen, niet te hoeven koken enzo.. En dan is het vooral het leukste als de papa er zelf aan denk en het zonder te zeuren een dagje van je overneemt..