Hoi Ik vroeg me af of er onder jullie ook vrouwen zijn die tijdens een echo te horen hebben gekregen dat het buikje van de baby erg klein zou zijn. Dit was vandaag bij mij namelijk het geval. Afgelopen nacht ben ik opgenomen geweest ivm weeen. Vlak voor mijn ontslag vanmiddag (weeen spontaan gestopt) werd nog even een echo gemaakt maar werd me verteld dat de buikomvang van de baby erg klein zou zijn. Iets onder de onderste lijn in de grafiek. Over een dikke week willen ze er weer naar kijken. Ben door alles wat er gebeurde helemaal vergeten te vragen of t heel erg is... Iemand hier ervaringen mee? Groetjes
Jeetje wat vervelend...Wel fijn dat de weeën gestopt zijn. Ik heb weer te horen gekregen dat de schedelomtrek te klein zou zijn, ook onderste lijn van de grafiek, dus ik lees graag met je mee.
Ik kreeg ook te horen dat de omvang van het buikje aan de kleine kant zou zijn, de rest was allemaal goed. Had het wel gevraagd aan de vk die zei dat als de buik wat kleiner was dit meestal duid op een wat kleiner kindje.
Mijn gyn zei idd ook dat ze vooral kijken naar de buikomvang in deze termijn voor de groei/grootte van het kindje. Buik en schedelomvang schijnt minder belangrijk te zijn.
Werd met 20wk doorgestuurd naar de gyn in zkh..en kregen elke week guo's en ctg's .. Onze jongen lag 4/5 wk achter op groei... in zijn geval waren het echter wel de ledematen die te kort zouden zijn...en enkele weken later was de verhouding van schedeltje en buikje weer anders werd er gek van en heel onzeker ... uiteindelijk een heel gezond klein kindje (46cm 2300gr) met normale verhoudingen.
Ik kreeg met jouw termijn hetzelfde nieuws en heb ook in ziekenhuis gelegen met voorweeen en bloedingen. Ons liefje is uiteindelijk te laat geboren en alles was perfect qua omvang en gewicht. Geen zorgen maken. Ze vertelden ons dat ze een foutmarge hebben van maar liefst 40%. Ze kunnen gewoon niet zo precies meten zeker nu het steeds krapper wordt. Buikje kan ook beetje ingedeukt zitten door de krapte. Laat je niet gek maken
Hier ook een klein buikje op de onderste lijn. De rest ligt net onder het gemiddelde. Daarnaast buigt de groei van het buikje af. Groeide voorheen zelfde lijn als hoofd en been. Nou heb ik dit mijn vorige zw ook gehad door placenta infarcten. Vandaar moet ik nu 2x pw naar het zkh voor ctg en dopler en elke 2 weken groeiecho. Zoals naar uitziet word ik rond 36-37 weken ingeleid.
Hier hetzelfde, buikje loopt ruim een week achter. Omdat ik bij de gyn loop krijg ik iedere keer een echo. Als we bij de vk waren geweest niet dus dan hadden we dit nu ook niet geweten. Ik maak me er dus maar niet druk om.
Mijn kindje loopt geheel gezien 1-2 weken achter elke keer. Ze groeit verder wel netjes op haar curve maar onderste lijn ongeveer. Kan verschillende oorzaken hebben. Ik krijg nu elke twee weken echo om de groei in de gaten te houden.