Hoi! Zojuist heb ik op de vloer van onze keuken een vlo gevonden. Ik heb het vieze ding na een aantal pogingen dood gekregen. Onze hond krabt al een paar weken en we hebben hem al een aantal keer nagekeken- geen vlo te zien. We hebben hem begin okt frontline gegeven maar nu heb ik me laten vertellen dat dat niet helpt.. Nu vraag ik me af: wat kan en moet ik doen en wat kan niet? Ons zoontje van 9.5 mnd begint net met kruipen en ontdekken dus een omgevingsspray lijkt me geen optie. Een pipetje (van een ander merk, wat wel werkt) wil ik wel doen, maar hoe gevaarlijk is dat voor mijn zoontje? Het gaat misschien een beetje ver maar onze hond loopt op de vloer en op het vloerkleed en mijn zoontje kruipt daar ook. Komt dat gif uit het pipetje wat ik mijn hond geef niet via zijn vacht op de vloer en daarna bij mijn zoo tje? Alvast bedankt voor het meedenken!
Hond wassen met vlooien shampoo Je kamer inspuiten met omgevingspray En een dag later een pipet geven Als je 1 vlo hebt zijn er vaak 100 in huis Succes!
Is dat niet gevaarlijk? Heb weleens gelezen dat er honden zijn overleden door zo'n pilletje. Heb het nooit geprobeerd om die reden
Je kunt best 1 vlo hebben en voor de rest niets in huis. Mijn kat had af en toe een loslopende vlo maar je zag geen poepjes in z'n vacht. Had hij dan van buiten meegenomen. Alleen toen mijn ouders kittens hadden zaten ze in het tapijt. Verder nooit Zou beginnen met een advantagde pipetje en houd de hond de eerste uren een beetje uit de buurt van je zoontje dan is er verder niets aan de hand.
Nu naar de dierenarts gaan en goed vlooien pipetje kopen, ook omgevingsspray. Vanavond als de kleine op bed ligt de pipet geven en alle hoekjes en gaatjes stofzuigen. Daarna alle ramen beneden open en omgevingsspray doen. Of morgenochtend stofzuigen en sprayen en daarna paar uur weg gaan. Als je het een paar uur ontwijkt is er niks aan de hand voor je kindje
Wij hebben katten en hadden van de zomer echt een plaag hier. Advies was om de katten om de 4 weken te druppelen (heb antivlooienspul bij da gehaald) en om de 4 weken toch de vloer sprayen (we hebben houten planken liggen en het sat echt vol met de vlooieneitjes). Stofzuigen, sprayen en zelf dan een dagje weg gaan. Bij terugkomst weer stofzuigen. En dat 6 maanden vol proberen te houden. Vloer dweilen werd afgeraden aangezien warme natte omgeving toch best lekker is voor z'n beginnend vlooitje. Ik heb het wel paar keer gedaan omdat er heel veel vlooieneitjes uit de kieren van de vloer kwamen en dan op de vloer bleven plakken. Ik heb met azijn de vloeren gewassen aangezien vlooien daar niet fans van zijn. Binnen 2 maanden was het opgelost maar aangezien de eitjes 1,5 jaar kunnen overleven gaan we nog door met sprayen en zo. Dat klopt dat als 1 vlo ziet heb je er waarschijnlijk al meer dan 100 rondhuppelen om over al die eitjes maar te zwijgen. En als je stofzuigt, altijd de zak weggooien ook is die niet vol. Bij action kan je goedkope stofzuigerzakken halen, dan wordt het ook niet heel duur grapje. Vooral volhouden!
Bij de dierenarts heb je ook een injectie tegen vlooien die 6 maanden werkt. Kost 55 euro hij onze dierenarts.
Jeetje sorry hoor niet voor jou ts maar wat een paniek om 1 vlo. Hier af en toe een vlo de beesten krijgen 1 keer maand een vectra pipet die dood binnen 2 uur alle levende vlooien. Nog nooit geen omgevingsspray gebruikt. die ene vlo word mee gelopen van buiten en Is waarschijnlijk al half dood geweest.
Nou jaa, dat zei ik dus ook tegen mijn vriend maar in no time werden wij ook gebeten, je kon geen korte broek aan binnen en de katten gingen alleen ergens hoger zitten want anders werden ze kapot gebeten. Je zag ze gewoon rondhuppelen hier en het begon idd met 1 vlo ... En ja, ik heb mijn binnenkatten altijd netjes druppels gegeven.
Ik doe het al 10 jaar zo ondertussen nooit geen vlooien overlast gehad. Ik ven van mening dat als je een goede preventie gebruikt de kans nihil is
Als de vlo gewoon op de grond zat en je kon hem zo pakken was hij al niet al te vlot meer. Waarschijnlijk je hond gebeten en door de pipet murw geworden. Mijn hond heeft soms ook nog een verdwaalde vlo maar die is dan al wel bedwelmd en kan ik zo pakken en dood maken.
Net wat ik zei, ook ik gebruik preventie en heb ook zeker jaar of 15 dat ik op mezelf woon en huisdieren heb gehad nooit z'n plaag gehad maar dit jaar opeens wel. Dus het is niet paniek om niks maar een feit dat ondanks goede en regelmatige preventie er dus blijkbaar wel een plaag kan ontstaan. Nihile kans is helaas geen geen kans ...
Er gaan inderdaad een heleboel sensatieverhalen rond over dit middel. Ben zelf dierenartsassistente, wij hebben er al vele honderden verkocht en nog nooit iets raars meegemaakt. Bravecto is een mooi middel, dood drie maanden lang de volwassen vlo dus als je dit nu één of twee keer geeft is de cyclus wel doorbroken. Omgevingssprays vind ik persoonlijk altijd best spannend met kleine kinderen, ik zou daar toch terughoudend in zijn. Liever extra stofzuigen en de stofzakken weggooien.
Ik heb nog een tip een stukje vlooienband in je stofzuiger standaard doen kunnen ze er geen nest bouwen Als er 1 vlo is zijn er meer ook al zie je het niet
Bravecto een tablet elke 3 maand Ideaal. Onzer hond is allergische voor vlooien en raakt helemaal open van 1 vlo heeft soms ook verdwaalde van buiten
Heb van bravecto niet zulke goeie verhalen gehoord. Ze zijn nu geloof ik mee bezig van de markt te halen (fb pagina: is bravecto veilig) Er is nu ook een omgevingspray van beaphar zonder osectsieden dus veilig voor kindjes