Van 2 naar 4 kids

Discussie in 'De lounge' gestart door Flensje1979, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn beste vriendin belde net in tranen. Ze is nogal in shock. Ze heeft 2 kinderen en is nu zwanger van een tweeling :$
    Wie is dit ook overkomen en hoe is dat gegaan. Van 2 zo hop naar 4 en hoe is dat financieel?

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Phoe dat is echt even wennen lijkt mij..
    Ik ken wel iemand die ineens zwanger was van een drieling. Was ook even wennen maar inmiddels is ze er heel blij mee:)

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Pfoe lijkt me idd schrikken.. wellicht helemaal als je al een tijd twijfelt wel of geen derde en denkt ok 3 en dan stoppen we .. denk dat t meer schrikken is van 2 naar 4 dan 0 naar 2.. althans zou ik wel hebben denk ik.. komt vast allemaal goed maar kan me wel indenken dat t even schrikken is. Hier zou bijv t huis al een probleem zijn ;) niet genoeg ruimte..

4. adi

adi Niet meer actief

Ik ken meerdere gezinnen die gingen van 2 naar 5 kids of van 3 naar 6 kinderen.
    Wij gingen van 0 naar 3 in 1X :)

Ik denk dat het haar Uiteindelijk mee zal vallen hoor. Wat ik van andere meerlingouders hoor is dat het makkelijker is een meerling te handelen als je al 'stage' hebt gelopen met 1 kind. Ze weten wat ze met baby's moeten doen plat gezegd, alleen worden ze nu praktischer en handiger met 2 baby's.

In het begin zal het financieel ook meevallen, ze hebben vast spullen over van hun oudere kinderen. Ze hebben nu alleen van alles 2 nodig. Maar misschien kunnen ze wat overnemen van familie/ vrienden via MP enz.
    Na ongeveer 1,5 jaar is het met een meerling wat makkelijker als met 1 kind: ze hebben altijd iemand om mee te spelen, vervelen zich niet zo snel en hebben minder moeite met kdv/ school enz qua wennen.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jeej ik zou ook even goed schrikken denk ik.. Suit je verder aan bij bovenstaande ..

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, dat is mijn "angst" ook wel een beetje ;):cool:

Kan me heel goed voorstellen dat je vriendin zich een hoedje is geschrokken! Uiteindelijk zal alles wel goed komen en heeft ze even tijd nodig om aan het idee te wennen ;)

7. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Ja dat klopt ook allemaal wel. Ik zit te bedenken wat ik haar kado kan doen. In de hoop dat ze zich ietjes beter zal voelen

Ze is vooral op financieel gebied erg bang. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar waar 2 eten kunnen ook 4 eten lijkt mij.

8. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Gelukkig kan zij er tijdens de zwangerschap al naar toe leven en ik denk dat zij er na de eerste schrik heel blij mee zal zijn.
    En ja hopelijk redden zij het financieel.
    Misschien lekkere badartikelen voor moeders en 2 piepkleine sokjes voor de as tweeling...even een oppeppertje.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ach wat leuk :))
    Ik begrijp dat ze geschrokken is maar komt tijd komt raad.

10. Papaver

Papaver Niet meer actief

Wow wat gaaf! lijkt me een droom zo'n groot gezin! Maar ook wel even schrikken ja. Als alles is bezonken komt het vast goed. financieel zal dat in de loop der jaren mn een last worden, maar misschien is er dan alweer wat veranderd in de fin. situatie en valt het mee

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Wow wat leuk!!!

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier kregen wij nr. 4 cadeau;).
    Ons gezin was eigenlijk compleet en ik had alle babyspullen allang weggedaan.
    Mijn man en ik zijn ook behoorlijk in shock geweest!
    Ook mijn grootste angste waren de financiën.
    Een kind kost nou eenmaal een hoop geld.
    Het had hier gewoon even tijd nodig om te bezinken (hormonen hé?!), maar achteraf valt het allemaal reuze mee.
    We hebben natuurlijk wel een andere auto moeten kopen, maar onze oudsten slapen nu bijv. samen op één kamer.
    Ze vinden dat reuzegezellig!
    Verder let ik nu wat beter op wat ik koop, maar voor de jongste koop ik veel tweedehands, omdat ik weet dat dit écht de laatste is.
    We hebben ook veel gekregen.
    Nu kan ik natuurlijk niet in de portomonnee van je vriendin kijken, maar ik ben er van overtuigt dat het heus goed gaat komen als dit nieuws eenmaal goed geland is. Het duurt nog even voor ze er zijn.
    Wat mij erg heeft geholpen is dat mensen praktische hulp aanboden (ik wil best eens oppassen, ik kom je wel helpen in het huishouden, ik heb nog een box op zolder, enz.).

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    mijn vriendin had na lang overleg eindelijk voor elkaar dat ze voor een 2e zouden gaan. veel getwijfeld of ze het financieel aankonden en vooral qua woonruimte e.d.

Kreeg ze dus ook een 2ling. Het is even wennen maar financieel valt het reuze mee. Het is meer inspanning dan financien dat erin gaat zitten. die 2 zijn nu ruim 1 jaar en hebben dikke pret met hun grote broer.

Sterkte!

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Gaat hier ook gebeuren, nog geen ervaring, maar ik bereid me zelf voor op een erg intensieve eerste periode en veel gezelligheid!

15. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Mijn ouders :). Wilden nog een 3e, werd een tweeling. Financieel niet altijd even makkelijk nee, maar ze hebben het gered. Wel heb ik altijd veel dingen zelf moeten betalen. En er was geen geld voor studie.

Afgezien van sparen voor studie, vraag ik me ook af of 2 zoveel duurder zijn dan 1? Of 4 dan 3 eigenlijk... Durf het je niet te zeggen...

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Lijkt me idd wel even schrikken. Ik moet bekennen dat dit wel eens door mijn hoofd spookt!

17. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Wow, heel gaaf maar het is ook een beetje mijn 'angst'. Met drie kids zijn we compleet, met vier overcompleet :p:D Maar als het zou gebeuren, dan gaan we er volop voor!

18. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Mijn oude buurvrouw de "beste vriendin" van mijn moeder had al 3 meisjes en raakte weer zwanger.
    Ging ze voor controle en bleek dat ze zwanger was van een tweeling.
    Ze heeft mijn moeder huilend opgebeld en zei dat ze moest komen naar het ziekenhuis.
    Toen mijn moeder net de deur uitging zag ze haar man en stuurde ze hem naar haar.
    Hij lachen zij huilend haha.
    Dat was dus ook een shock moment voor haar.
    Na de bevalling heeft mijn moeder 3 maanden geholpen met wassen en voeden overdag.
    Ze was er natuurlijk na de shock wel blij mee.
    Maar toen ze klaar was zei ze naai de boel maar helemaal dicht vanonder :) dat vond de verloskundige niet zo grappig om te horen haha

19. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Wij zijn van 2 kinderen naar 4 kinderen gegaan....
    De eerste echo was dan ook een schok, een tweeling erbij, dat kan niet... nergens in de familie een tweeling te bekennen... nu kregen wij er eentje.... Heftige tijd.... gelukkig 9 mnd de tijd gehad om er aan te wennen.... en inmiddels zijn de jongste 2 bijna 2, tropenjaar is voorbij....

Veel spullen hadden we nog van de oudste 2, voeding en luiers was een grote kostenpost... met de rest draaien ze gewoon mee... en ach je kan het zo gek maken als jezelf wilt ;)

Voor geen goud willen we ze meer missen natuurlijk ;)

20. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    WAt leuk zeg. Ik ben stiekem wel jaloers ;)

Deel Deze Pagina