niks te zien bij 7 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Naomi86, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik zou volgens mijn berekeningen(lange cyclus) nu zo'n 7 weken zwanger zijn. vanavond eerste echo gehad. moet er wel bij zeggen gewoon via de buik, terwijl ik toch aardig wat overgewicht heb en zeker rond de buik.

op de echo was mijn baarmoeder wel te vinden, en de verloskundige dacht ook wel iets te zien hierin, maar kon het niet goed in beeld krijgen.

ze zei dat dit 2 kanten opkon:
    1. mijn baarmoeder lag te ver naar achteren
    2. het vruchtje groeit niet goed, of is gestopt met groeien.

we moeten nu volgende week terug komen voor nog een echo.

mijn vriend en ik zitten er nu helemaal doorheen. :(

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kun je niet minder ver zijn?

Als je een megalange cyclus hebt moet je NIET kijken naar 1e dag laatste menstruatie, want dat klopt enkel bij een cyclus van rond de 28 dagen

Meer zeggend is wanneer je positief testte
    Was dat bijv pas 1,5-2 weken geleden, dan zou je nu 5,5-6 weken zijn en dan kan er idd nog niks te zien zijn

Sowieso dom dat ze uitwendig keken, vooral als je overgewicht hebt
    Je moet dan sowieso een volle blaas hebben anders valt er helemaal niks te zien op dat termijn als je al iets voller bent

Sterkte meid, ik duim voor je!

3. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Hi, kan je geen verwijzing naar het ziekenhuis krijgen? Dan kunnen ze inwendig een echo maken en zien ze veel meer! Lijkt me fijner voor jullie dan een week wachten en in de stress zitten. Stress is ook niet goed voor de kleine. Hopelijk komt het goed!

4. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 21 mei. maar doormiddel van temperaturen en ovulatietesten weet ik dat ik 16 juni mijn eisprong heb gehad. dus daarom dat ik weet dat we 7 weken zwanger zouden moeten zijn.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hè bah wat vervelend die onzekerheid!!
    Bij mij was er met 6wk wel al iets te zien maar ben ook gewoon slank maar niet overdreven dun!

Vriendin van mij dacht ook 6,5 wk te zijn en zo dun als een lat.
    Op de buikecho was niks te zien en mocht ook terug komen na 1week.
    Ze kon niet meer slapen en was op van de zenuwen.
    De dag erna heeft ze de vk gebelt om te vragen of ze niet naar het zh kon voor een inwendige echo.
    De vk vond dit geen punt want stress is ook niet goed in een zwangerschap.
    Op de inwendige echo was wel een mooi vruchtje te zien MET kloppend hartje.
    Dit was trouwens bij dezelfde vk.

Ik zou gewoon morgen vragen voor een inwendige echo!
    Succes meid!

6. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Dacht ook bij de eerste echo verder te zijn (minimaal 7/8 weken zelfs al verder omdat de laatste menstruatie veel te kort was) maar het leek op een zwangerschap van 5 weken.
    Ik kreeg ook een uitwendige echo en wij zagen toen wel een vruchtzakje.
    2 weken later terug en toen was ook de embryo met hartactie te zien.

Wanneer heb je positief getest?

7. SeaShell

Dan zou je nu idd 7 weken moeten zijn

Ik zou een verwijzing voor een inwendige echo vragen , want uitwendig is het goed mogelijk dat er niks gezien is

Kleintje is bij 7 weken rond de 1cm en makkelijk te missen uitwendig

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Lieve meid,

Als jij 17juni je eidprong hebt gehad ben je pas 4wk en 4dg zwanger.
    Je moet niet tellen vanaf je laatste menstruatie als je een cyclus hebt van 40dg.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je krijgt er soieso nog 2 weken bij he../ dus vanaf de eisprong+2 weken
    Dus dan is ze wel rond de 7 weken

10. SeaShell

Zondag 17 juni eisprong = 2 weken zwanger
    Zondag 24 juni = 3 weken zwanger
    Zondag 31 juni = 4 weken zwanger
    Zondag 7 juli = 5 weken zwanger
    Zondag 14 juli = 6 weken zwanger
    Vandaag is het 17 juli = 6 weken 3 dagen zwanger

Nog korter dan 7 weken, dus heeeeeeeeel logisch dat ze het gemist heeft met een UITwendige echo

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De eisprong is pas 17juni geweest maar ze heeft geen cyclus van 28dg.

Had inderdaad verkeerd gerekend,sorry

Ik denk dat ze minder ver is als ze denkt.
    Maar zou toch echt voor een inwendige echo vragen.
    Lijkt me niks zolang in onzekerheid zitten.
    Succes!

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Precies,en als ze een late innesteling heeft gehad kan ze ook nog onder de 6wk zitten.
    Vriendin van mij is ook 1week terug gezet.

13. me83

me83 Niet meer actief

wat vreemd dat ze bij de vroege echo niet een inwendige hebben gedaan..

ik heb maatje 36(wel gekantelde bm) en mijn eerste echo met 11.2 was ook inwendig omdat uitwendig niet duidelijk genoeg was.. je zag iets in de verte.. met inwendig een prachtig en duidelijk beeld gehad.. dus gewoon vragen voor een inwendige echo! dan heb je zeker weten gelijk duidelijkheid!

14. Jen27

Jen27 Niet meer actief

En daar sluit ik mij helemaal bij aan! Ik zou inderdaad, zoals iemand anders al opperde, morgen je VK bellen en vragen naar een doorverwijzing voor het ziekenhuis. Daar kunnen ze een inwendige echo maken en is de kans een stuk groter dat ze, als er inderdaad wel iets zit, dit ook gewoon zien! Lijkt me wat fijner dan nog een tijdje moeten afwachten tot je weer bij de VK mag terugkomen...

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je kunt heel goed minder ver zijn hoor!
    Ik had hetzelfde, ik bleek ipv 7 weken 6 weken en 1 dag in mijn vorige zwangerschap, en ik wist ook wanneer mijn eisprong was, namelijk 24 juni 2008.
    Ik heb 20, 22 en 24 juni geinsemineerd en toch bleek ik een week korter.
    De eisprong zegt niets over de innesteling en HCG maak je al aan vanaf de bevruchting zei mijn gyn, dus je kunt tamelijk al heel vroeg posi testen!

16. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    ik heb al besloten morgen de vk te bellen voor een inwendige, word nu al langzaam gek, dus laat staan dat ik nog een week in deze onzekerheid moet zitten.

hierbij nog even een link naar mijn FF kaartje. kunnen jullie precies mijn cyclus verloop zien.
    My Ovulation Chart

17. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    nou ik heb net de vk gebeld om te vragen of ik op kort termijn een inwendige echo kon krijgen. heb vannacht bijna geen oog dichtgedaan en verschrikkelijke nachtmerries gehad. ik klim echt zowat tegen de muren op van de onzekerheid.
    maar de mevrouw aan de telefoon vond geloof ik dat ik me maar aanstelde.
    ze was ontzettend bot. t kwam er op neer waar ik me druk over maakte, want je zit de hele zwangerschap in onzekerheid. ik probeerde haar nog duidelijk te maken dat het daar nou juist om draait, of er wel of geen zwangerschap is. ik kon 2 dagen eerder een echo krijgen, maar wel bij een man. ik ben daarmee akkoord gegaan, maar besefte me pas na het einde van het gesprek dat ik dus bij een man moest, en dat is nou juitst niet wat ik wil, vanwege vervelende situaties in het verleden.
    dus mijn vriend heeft voor mij gebeld omdat ik door mijn tranen heen niks zinnigs kon uitbrengen.
    krijgt hij als antwoord, ja maar meneer deze man is homo, nou toen viel ik echt van mijn stoel af, daar gaat het toch niet om!

maar goed ik kan nu vrijdag terrecht. we zullen zien.

ben echt kotsmisselijk van de spanningen nou! :(

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij een verloskundigenpraktijk waar zo met je wordt omgegaan, zou ik niet langer willen blijven! Is er geen andere praktijk bij jou in de omgeving? Want je kunt nog overstappen naar een ander.

Heel veel succes vrijdag. Ik zal duimen voor goed nieuws!

19. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    gemeente Buren
    daar heb ik ook wel aan zitten denken, maar de verloskundige die ik gister had met intake gesprek en echo was reuze aardig en ook erg duidelijk, ze heeft echt haar best gedaan voor mij om het vruchtje in beeld te krijgen.
    ik kijk nog hoe t vrijdag gaat en anders ga ik ergens anders heen evt.

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Die reactie is bespottelijk en helaas herkenbaar!
    Waarschijnlijk had je niet de VK zelf aan de telefoon of wel?
    Ik loop bij de gyn en al regelmatig met assistentes aan de telefoon gehangen en wat je dan hoort...
    Ik was/ben bang voor een bbz, maar volgens de assistente moest ik me niet aanstellen en had een vroegere echo dan 9 weken totaal geen zin. Bij een bbz knapt de eileider toch pas rond de 9/10 weken zwangerschap dus ik hoefde me nog geen zorgen te maken...
    Belachelijk he?! Totaal geen gevoel!
    Ik zou hier een klacht van maken en eigenlijk direct een andere VK praktijk benaderen. Zo ga je niet met mensen om, punt.

Wil je wel heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je ietsje minder ver bent en het uitwendig gewoon nog niet goed te zien was!

Deel Deze Pagina