Heb al 3 dagen last van bruine afscheiding en af en toe wat oud bloed. Heel weining. Het zit nog niet in mijn inlegkruisje alleen als ik afveeg. Nou heb ik gisteren een inwendige echo gehad maar ze kon niets zien. Dinsdag mag ik weer en dan in het ziekenhuis. Die afspraak stond al. Heeft iemand dit ook meegemaakt? 16 dec. was mijn 1e dag van mijn laatste mestruatie. Dan zou ik nu bijna 7 weken zijn. Maar ik testte pas erg laat positief. Op dag 38 en had voor mijn gevoel een late eisprong.
Nou ik heb zo`n beetje hetzelfde meegemaakt. Wij gingen voor een echo en ze zeiden het hartje klopt niet het wordt een mk. Ik zit de mk af te wachten maar er gebeurd niks. Week erna hadden we weer een afspraak. Kreeg geen echo meer wat dat deden ze pas als de mk gebeurd was en dan konden ze kijken of het schoon was. Toen begon ik erover dat de echoscopist de vorige keer zei ik was 7,5 week zwanger terwijl dat helemaal niet kon. Ik heb zelf ook pas na 9 dagen overtijd licht positief getest dus ik kwam op 6 weken uit. Nou toen ging ze toch maar eens kijken en wat denk je.....een kloppend hartje!!!! Natuurlijk geweldig maar als ze u iets meer moeite hadden gedaan bij het eerste gesprek en hadden gevraagd naar cyclussen en tesdatum enz hadden ze gelijk kunnen weten dat het mischien wel te vroeg was om iet te zien ipv gelijk te zeggen het wordt een mk...nu was ik ook pas 7,3 op de echo dus die vorige keer 7,5 kan helemaal niet!!! Dus meid je moet het voor jezelf eens uitrekenen hoever je nu zou zijn dit aangeven de volgende keer en afwachten....ik had natuurlijk de vorige keer op mijn strepen moeten staan maar ik heb gezegd dat ik na 9 dagen overtijd pas positief testen maar in het zk gaan ze alleen uit van je cyclus en ze vragen nergens naar. Wat dat betreft is het bij de vk veel beter!!! ook die vroege echo`s zouden ze niet moeten doen want bij mijn dochter kregen we pas met 10 weken de eerste echo en gelijk een mooi mensje te zien, nu hebben we ons druk gemaakt terwijl als we ook later waren geweest hadden we nu een veel beter gevoel gehad.....
@ Rodelief: dat moet vast een schok geweest zijn als er niets te zien is op een echo. Wat Cindy zegt kan kloppen en zij is er het levende bewijs van Als je van de dag van je positieve test uitgaat hoelang zou je dan nu zwanger zijn? Mijn verhaal is heel anders. Ik zou 7 weken zwanger zijn en op de echo was er enkel een vruchtzakje met een dooierzakje te zien wat correspondeert aan 5 weken zwangerschap. Weer een week later was er een vruchtzakje met een klein kindje met kloppend hartje te zien wat correspondeert aan 6 weken. Ik zit dus met 2 onverklaarbare weken verschil en ik moet volgende week dinsdag weer terugkomen voor een echo. In elk geval wil je veel sterkte wensen, de onzekerheid is slopend.
Toen ik een echo kreeg van ons eerste kindje was er ook alleen een vruchtzakje te zien, volgens de huisarts was ik toen 6 w en 5 dgn. Twee weken later moest ik weer terug komen, toen was ereen kloppend hartje te zien! Ik bleek toen 6 weken zwanger te zijn. @Noukje: heeft het niet met die 2 weken die je "kado" krijgt te maken?
@ Balou: nee daar heeft het niets mee te maken. Die zijn er al bij opgeteld.. helaas! @ Cindy: ja dat kan ook. In zo'n vroeg stadium is 1 mm al een paar dagen dus een meetfoutje is altijd mogelijk.
Hier mijn verhaal: http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/187686-herhaalde-miskraam-onderzoek.html
Volgens de berekeningen ben ik 6 wk en 6 dagen. Maar denk zelf ook dat ik een latere eisprong heb gehad en dan zou ik 1,5 wk korter zijn. Maar goed bij mij op de echo was helemaal niets te zien, zelfs geen dooier zak ofzo. Gewoon een leef zwart gat. Het is toch afwachten...... bah
Ja dat wil ik nou ook weten. Bij mijn vorige zwangerschap was er met 6 wk wel iets te zien. Je moest wel goed kijken hoor.
Oh ja zeker wel. Misselijkheid met vlagen, bultjes rond tepel, aparte lichaamsgeur en de urine, en vreselijk moe. Wat je zegt ik moet afwachten tot dinsdag.
Naar mijn gevoel durf ik niet goed te luisteren. Ik denk dat het wel goed zit, maar ja als er niets te zien is op een echo?? pfftt... this afwachten
succes meid!!! meestal klopt je gevoel wel maar omdat je nu zo onzeker wordt gemaakt wil je hier niet naar luisteren natuurlijk had ik dus ook....afwachten maar!!