Hoi dames, even een vraagje, als ik 18 weken ben (ben nu 16 weken) moet ik weer naar de gyn, ik vroeg me af of die (als je het vraagt misschien?) ook willen kijken naar het geslacht van je kindje, of dat je dit Echt alleen bij de 20 weken echo kan vragen of bij een geslachtsbepaling? Ik ben wel benieuwd eigenlijk, hoop dat de gyn het ook wilt doen haha Groetjes!
hier doet de gyn er helemaal niet moeilijjk over die vraagt het zelf dus ik denk wel dat hij best even wil kijken
Grappig, ik zat er ook net aan te denken om daar even een topic over te openen Ik hoop ook dat de gyn even bij ons wilt kijken Maar jeetje, jij ook alweer 16 weken!
Mijn ervaring is wisselend. Bij mijn eerste zwangerschap wilde die gyn niet kijken en zei dat ik dat maar bij de 20-wekenecho moest vragen. En bij deze zwangerschap wilde de gyn wel kijken. Is waarschijnlijk helemaal afhankelijk van de gyn en zijn humeur!
@sterre ja gaat hard he, maar jij gaat ook snel hoor!! @speentje, ow aghh dan vind ik het al weer vervelend om te vragen als hij misschien nee zegt hahaha @koala maar de gyn die doet wel een echo bij je? of echt ook alleen de echoscopiste? naja we zullen het over 2 weken zien
Hij doet bij elke controle een echo maar de echo's om echt situaties te bepalen (bijv. afmetingen van de kleine, evt. afwijkingen, groeiecho's etc) dat doet de echoscopiste.
Mijn gyn deed het wel toen ik erom vroeg, maar wel met tegenzin . Hij liet duidelijk doorschemeren dat hij er was om de gezondheid van de baby te beoordelen en niet het geslacht. Het leek mij persoonlijk een kleine moeite als je toch elke twee weken een echo maakt, kun je net zo goed een keertje snel tussen de beentjes spieken.
Bij de 12 weken echo heb ik gewoon brutaal gevraagd of ze naar het NUB wou kijken en toen voorspelde ze een jongetje... Bij 15 weken echo was het overduidelijk dat het een jongetje wordt Ik vraag ook elke keer of ze willen kijken
Hier ook zelfde reactie toe ik het vroeg. Vond ie niet belangrijk zei hij....hihi! Maar hij keek wel...lag ze met de beentjes over elkaar Dus gewoon stoute schoenen aantrekken en vragen. Ze doen het heus wel, maar ze vinden het gewoon niet belangrijk/interessant. Veel plezier!
Ik loop zelf niet bij de gyn, maar toen ik zwanger was van de eerste ben ik wel een keer doorgestuurd naar de gyn. De invallende huisarts dacht dat ik heeeeel misschien wel een zwangerschapsvergiftiging had. Nou, ik kwam binnen bij de gyn, en ze zei eigenlijk bijna meteen 'met jou is niks aan de hand'. Tweede opmerking was 'zullen we even lekker naar de baby kijken?'. En toen hebben we gewoon zomaar een uitgebreide echo gekregen van haar. Even teentjes geteld en het geslacht nog eens goed bekeken (we wisten toen al dat we een zoontje kregen). Ze zat er zelf helemaal bij te stralen. Leuke onderbreking van de dag denk ik. Mijn ervaring is dus alleen maar positief!
hoi dames, @koala ik heb niet echt een 12 weken echo gehad, vond ik ook al zo gek:S maar er is eigenlijk niet een keer echt iets opgemeten of gedaan enzo alleen in het allerbegin om te bepalen wat mn termijn zou zijn.. maar ik weet toen ik niet bij een gyn liep dat er ook een beentje enzo opgemeten werd (of was dit pas bij 20 weken echo??) naja ik vond het ook maar vaag in iedergeval. Maar ik ga het wel gewoon vragen als ik durf, en anders 2 dagen later heb ik de 20 weken echo hahaha
Hier vroeg de gyn. zelf of ik het al wist en of ik het wilde weten. Hij heeft toen gekeken en wist voor 99,99 % zeker dat het een meisje werd en inderdaad.