Ben even het spoor bijster. Na een voeding(ik geef BV maar zo nu en dan weeg ik na een voeding om te zien hoeveel ze drinkt), van 70 cc ( ze weegt 3375) of soms 100 cc en soms maar 40 of 50 cc gaat mijn kindje direct bij het te bed liggen weer huilen. Bij het oppakken is ze stil, maar niet altijd. Maar zodra ze weer in bed ligt begint het weer. Extra aanleggen geprobeerd, maar zoals vanmorgen, na 18 minuten niet effectief drinken (dat had ik al door, hoorde ze niet slikken) had ze maar 10 cc binnen, terwijl ze een uur daarvoor net 70 had gedronken. Nu is mijn vraag, zou het te maken kunnen hebben met zuigreflex en zou een speen hierbij kunnen helpen ? Ben eigenlijk tegen speengebruik, maar om ieder uur haar aan te gaan leggen lijkt me ook niet correct. Hoop dat je me tot zo ver kan helpen.
Alle kleintjes krijgen te maken met regeldagen. Dit houdt onder andere in dat ze weer vaker aan de borst willen. Door dan vaker aan te leggen word je melkproduktie opnieuw afgestemd op de kleine. Het kan dus best zo zijn dat ze een aantal dagen om het uur aan de borst wil. Probeer om niet teveel te wegen wat ze binnen krijgt. Zo raak je helemaal gefixeerd op de hoeveelheid voeding. Probeer te vertrouwen dat ze genoeg binnen krijgt. Als ze goed groeit en voldoende plasluiers heeft krijgt ze voldoende bv binnen. Als je haar in bed legt om te slapen en ze begint te huilen kun je haar rustig even laten huilen. Ondanks dat dit soms tegen je gevoel in gaat. Sommige kindjes hebben het nodig om eerst even te huilen. Als je haar er steeds uit haalt zal ze dat snel genoeg weten en weet ze zodra ze huilt komt mama. Je zou ook de 10 minuten regel kunnen instellen. Na 10 minuten huilen even een aai over de bol en weer weggaan. huilt ze weer 10 minutern, aai over de bol en weer weg gaan. Echter het zal mij niets verbazen als het met een sprongetje te maken heeft. Zo lees ik het in ieder geval. Succes. Ilja
Ben ik weer, het huilen met de avond is echt dramatisch, gisteren bijv. had ik haar om 14:00 gevoed, toen begon ze al om 15:30 weer met huilen. Uiteindelijk om 16:00 weer aangelegd en dronk ze gewoon weer 10 minuten lang. Als je haar dan weg doet leggen gaat ze huilen, maar drinken wil ze dan echt niet meer. Tot 18:00 huilen huilen en nog eens huilen alleen rustig op je arm. En we laten haar echt lang genoeg huilen(nouja het is meer krijsen, ze ziet gewoon paars), 10 minuten regel vanaf begin al toegepast maar ook dat werkt dus niet. 18:00 dus weer gevoed, naar mijn idee voldoen (niet gewogen) en mevrouw wilde daarna weer haar bed niet in. Omdat ik weet dat wanneer ik haar weer zou aanleggen en ze zou ''iets'' drinken ze zo overvol raakt dat ze dan veel mondjes gaat teruggeven of erger (heb ik in al deze 6 weken tot nu toe 2 x gehad, ze spuugt met een boogje) heb ik het dit keer kunnen rekken weer tot 20:00, maar wel tussen door weer huilen met soms een stop van 10 minuten (dat is eigenlijk constant zo). Toen is ze rond 21:00 even rustig geweest en kwam ze om 22:00 weer, maar dan weer niet slapen in bed, laat haar wel liggen huilen dan maar het is soms echt verschrikkelijk. Uiteindelijk om 23:15 laatste voeding gedaan en het vreemde is, dit is bijna iedere avond zo....dan slaapt ze daarna wel door dan komt ze weer rond 04:30 Komt ze nu om 23:00 (kijk mn lijst na) dan komt ze bijv om 03:00 om daarna weer om 06:30 te komen. Gekke is dus dat er in de nacht wel regelmaat in zit, maar meestal vanaf de middag niet meer. De ochtend zit er ook vaak korter tussen maar is ze niet zo huilerig als de avond. Soms weet ik het echt niet meer. Sorry voor het lange verhaal.
Vervelend hoor. Vreemd dat ze dit alleen in de middag en avond vertoont. Misschien de vraag een voorleggen bij het Cb. Ik kan je helaas niet verder helpen. Ilja
Wil je dit nog even laten weten: Want ik weet niet wat me overkomt, sinds gisteren (overdag) is het net of ik een heel ander kindje heb. Overdag was ze al veel rustiger, wel af en toe gewoon een huiltje (niet het krijsen) en kwam regelmatiger. En gisteravond kwam ze rond 18:00 toen weer 20:00 en toen om 23:15 en paar slokjes om 01:15 om tot 05:30 weer door te pitten. Nacht sliep ze al enigsinds wel door, dus ik was bang dat ik nu de nacht het huilen zou hebben, maar ook dat niet. Maar nu heb ik weer zoiets, klopt het wel ? Dan ben je weer ongerust omdat ze nu ineens ZO is, wat een zeur ben ik hé. Mijn borsten zijn sinds gisteren ook weer ''voller'' en dan denk ik is dat wel goed, komt dat omdat zij daarvoor er tegenaan heeft gekletst dat ze meer wilt hebben of komt dat doordat ze te weinig doet nemen ? Of komt het doordat ze gisteren regelmatiger is gekomen ? Ontzettende twijfelkont ben ik... P.S. en ik had gistermorgen al speciaal een draagzak besteld denk misschien helpt dat
Toch de regeldagen geweest? Fijn dat ze nu rustiger is. Dat je borsten voller aanvoelen klopt, want je hebt de kleine natuurlijk veel vaker aangelegt. Hoe meer vraag, hoe meer melk er aangemaakt wordt. Probeer vertrouwen in jezelf te krijen. Enne...het is geen zeuren hoor. Ilja