Niks willen proeven

Discussie in 'Voeding' gestart door MinnieJ, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Help, mijn dreumes van 19 maanden wil echt niks nieuws proeven, ik las dat dit wantrouwen naar eten toe ook wel normaal is, maar ik maak me best ongerust omdat hij opeens zoveel minder eet. Hij at altijd heel goed.

    Hij lust bijvoorbeeld alleen maar banaan, voor de rest wil hij ook niks anderes proberen. Zit ik een hele mango of perzik te ontvellen en wil hij het niet eens proeven:(

    Ook met het avondeten gaat het moeilijk. Ik "mag" hem niet voeren maar als ik het aan hem zelf overlaat gaat er ook niet veel in.

    Hoe gaan jullie hiermee om? Gewoon eten wat de pot schaft en anders niks? Ik merk bijvoorbeel dat olvarit er dan opeens wel goed in gaat..en dan mag ik meneer opeens wel weer voeren.

    Hij luncht wel altijd goed trowuens, brood met kaas of smeerworst, hij eet dan zelf en dat gaat goed. Maar als hij van een lepel moet eten met de warme maaltijd is de lepel ook al leeg voordat het zijn mondje bereikt!! En ik mag hem dus niet helpen...

    ik maak me zo'n zorgen en vind het een akelig gevoel hem met een lege maag naar bed te laten gaan
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Loslaten... hij krijgt genoeg binnen. Het is heel gewoon voor dreumessen om minder te gaan eten en bijvoorbeeld het avondeten helemaal over te slaan.
    Kijk eens wat er gebeurt als hij niet MAG proeven.. soms werkt omgekeerde psychologie heel goed.

    Maar laat het los en geef - als je dat een prettig idee vindt - een vitaminesupplement. Kinderen kunnen heel goed bepalen hoeveel ze willen eten. JIJ bepaalt wat er gegeten wordt, en hij bepaalt hoeveel (en soms is niet niets).

    Als hij met een lege maag naar bed gaat, leert hij dat snel genoeg. Die mango die je dan bewaard hebt, wordt dan wel geprobeerd... ;)
     
  3. Astrid1974

    Astrid1974 Bekend lid

    26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ik zit ook in die fase met mijn zoontje. Hij gaat heel geregeld zonder avondeten naar bed. Hij krijgt nog wel een toetje, maar juist als hij weinig tot niet eet zorg ik dat dat een afgemeten portie is, anders wil hij straks alleen nog maar toetjes.
    Qua fruit eet hij alleen banaan en druiven, de rest vertikt ie zelfs om te proeven. Ik blijf het wel aanbieden (en eet het daarna zelf maar op ;)).
    Ik vind het ook wel superfrustrerend, vooral omdat ik echt van alles probeer te bedenken aan dingen die we kunnen eten waar hij zich zelf mee kan redden zonder dat ik hoef te helpen (want dat mag natuurlijk absoluut niet momenteel). Hopelijk duurt die fase niet zo lang meer! :(
     
  4. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'
     
  5. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hier een meisje die altijd slecht gegeten heeft en ook niets nieuws wil proberen en ook nog eens heel kieskeurig is qua presentatie van voeding, geen groenten over de aardappels, banaan alleen in kleine stukjes, appel alleen in frietjes vorm enz enz....

    Heel vermoeiend en frustrerend soms maar maak er geen drama van en probeer het gezellig te houden ook al heb je je nog zo uitgeslooft op de warme maaltijd.

    Wij zijn inmiddels al blij als ze iets eet of een pap fles drinkt.
    Ik voeg daar gewoon vloeibare multi-vitamine aan toe......

    Meer als twee happen van haar warme maaltijd heeft ze zelden gegeten, gaat dus vaak met een lege maag naar bed en toch is ze kerngezond, geen zwaargewicht uiteraard maar nooit ziek.....
     
  6. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ok er is dus ook iets als vloeibare multivitamine net als die vitamine D druppels in olie vorm? Ook van Davitamon?
     
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Ik zou ook principe van zien eten doet eten uit proberen. Dus lekker zelf een bakje met mango nemen en hem er bij zetten. Wie weet wil hij dan wel proberen.
     
  8. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik woon in spanje en hier hebben ze vloeibare vitamine voor kinderen van het merk 'Albintil', weet niet of dat in NL ook verkrijgbaar is.
     
  9. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Dat zeker! Gewoon alles blijven aanbieden.
    Wat hier soms werkt is iets voorzetten als ze tv kijkt of met iets bezig is,dan gaat het soms ongemerkt toch naar binnen.
     
  10. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Dat doe ik al een hele tijd maar helaas werkt dat niet zo bij hem...maar ik blijf proberen:)
     
  11. Juudje81

    Juudje81 Fanatiek lid

    14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier wil zoon al een tijdje niks nieuws meer proeven. Ben het idd gaan negeren en heb het losgelaten. Dan maar geen eten, krijgt ook niks ter compensatie.

    Hij lust veel dingen overigens wél. Geef af en toe voor de vitamines een groentesapje en dat drinkt hij achter elkaar.... terwijl het soms best naar wortel of broccoli proeft. Het is dus vaak puur de vorm (hier bijvoorbeeld alleen banaan, peer en appel wat hij in stukjes eet, gepureerd eet hij wél bijna al het fruit)

    Hier krijgt hij af en toe een vitaminepil. Zijn gewoon harde pillen die hij goed wegbijt. Zijn vanaf 1 jaar en vond dat in het begin best eng, want ze smelten dus niet echt weg. Maar het gaat dus goed
     
  12. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Ja het is ook puur de textuur ik denk dat ik maar weer eens dingen ga mixen inderdaad, voor af en toe zodat hij toch genoeg binnen krijgt.
     
  13. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    kijk eens bij het topic Wat eet jou peuter vandaag

    dan zul je zien hoe "weinig" sommige eten...tis echt de leeftijd en loslaten..
    omdat mijn zoontje een hele tijd groentes weigerde ( die hij voorheen altijd met smaak op at) geef ik multi vits van optimax, aardbei smaak kauwtabletten, hij vind dat ehct heel wat!

    hier werkt proeven ook wel es tijdens spelen, dan eet ik bijv al het nieuwe...en vraag dna hey wil je ook proeven...dan komt ie eerst kijken...en bijv nee schudden...oh nou dan niet, tis heerlijk...als je wilt, ligt het hier zeg ik dan..

    of soms wilt ie toch wel graag weten wat het is, en dan zeg ik zo spelenderwijs, ja moet je es likken leker joh...kijk zo..en dan doe ik heel gek, en wilt ie me na doen, en heeft dan toch geproefd,..en soms eet ie het gelijk op hahaha
    Soms wilt "nijntje" wel proeven...en dan hij ineens ook :p
     
  14. Juudje81

    Juudje81 Fanatiek lid

    14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahahah, goeie! Nijntje drinkt hier al wel melk ;) (door zoon gegeven :D ) dus wellicht dat dat hier over een tijdje ook nog wel eens werkt
     
  15. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    overigens als mijn zoontje bijv 2 happen van zn avondeten eet...krijgt hij wel standaard nog ene zuiveltoetje of fruit erna...

    omdat hij dit standaard krigjt, en ik nooit "drieg" eerst eten anders geen toetje ofzo...vergeet hij eigenlijk altijd dat ie nog iets erna mag...hij doet nooit zo van, ik wil niet eten maar wel nu mn toetje...


    tegenwoordig, werkt hier de truc, eerst een hapje van die en dan van dat...en dat is nu pa smet 23 mnd, hiervoor werkte niks...dus ach...dan niet joh...( hij eet over de hele dag wel goed dus ja...)

    ook helpt het bijv echt minimaal 2 uur voor het eten niks meer te eten
     

Deel Deze Pagina