temperatuur van baby 's avonds

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat jullie kindjes nu 's avonds/'s nachts in bed aan hebben, en wat hun temperatuur dan is.

Ons zoontje van 12 weken heeft een romper korte mouw,pyjama lange mouw en pyjama broek aan, dan ligt hij onder een deken die dubbel geslagen is. Ik had vorige week de tweede deken erbij gedaan,maar toen werd hij zwetend wakker. Als ik hem 's avonds voor zijn laatste voeding van ongeveer 23.00uur temperatuur dan heeft hij vaak maar 36,2. Hij voelt niet koud in zijn nekje, komt die lage temperatuur omdat hij dan net wakker is en omdat het avond is?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    snachts daalt de temp inderdaad wat. Ik temperatuurde toen niet meer als ze niet huilde of niet koud aanvoelde dus ik weet de temp niet. Maar ik voelde dus inderdaad altijd aan het nekje en daarop koos ik dan voor een deken meer of minder... Verder werden onze kinderen dus ook wakker van de kou.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Om eerlijk te zijn geen idee. Is er een speciale reden waarom je nog temperatuurt? Als het nekje niet te koud of klam aanvoelt is het wel goed hoor.

4. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Nee eigenlijk geen speciale reden, heel af en toe doe ik het nog eens. En de laatste dagen omdat hij ziek is geweest en koorts heeft gehad.

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ben toch benieuwd naar wat jullie kleintjes in bed aan hebben.

6. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een romper langemouw en pyjama lange mouw met broekje en dekentje dubbel erover...ik twijfel soms ook of ze het niet kpid heeft...en of ik haar een slaapzakje met langemouw erbij aan moet doen omdat ze zich ook nog weleens eronderuit wurmt...maar dan denk ik wat moet ik haar van de winter dan aan doen als het echt koud wordt....

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een rompertje met korte mouwtjes, pyamaatje, sokjes, puckababy mini, lakentje en 2 dekentjes. Met 1 dekentje voelt hij zo koud in zijn nekje en nu heerlijk warm. Laatst tempte ik hem ook 's avonds, had hij ook zo'n lage temperatuur als jouw zoontje. Dus toen een dekentje extra.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze kelien meid heeft een romper met lange mouw, kleertjes met sokken ( of zo'n pakje aan 1stuk met voetjes) en een dekentje dubbel en lakentje en 9 van de 10x krijgt ze nog een kruik in haar bed... Dit omdat ze moeite heeft met haar temperatuur te houden, maar goed ze is wel een klein beetje jonger.

Onze oudste zoon ligt in romper met lange mouwen en badstof pyama in een winterzak zonder mouwen en verder geen dekens.

xxx

9. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hou er wel rekening mee dat het nu nog geen winter is he...
    Wat doen jullie als we dadelijk weer zo'n koude winter hebben als vorig jaar?

Ik hoor nu kindjes die nu al aan hebben wat mijn zoontje vorig jaar droeg toen hij net geboren was en toen vroor het snachts 15 graden... hier had hij toen romper lange mouw, pyama/kleerjtes lange mouw en een lakentje en dubbelgeslagen dekentje.

Nu (maar nu is hij al weer wat ouder dan jullie kindjes) ligt hij in een romper korte mouw, pyama lange mouw, zomerslaapzakje en lakentje (waar hij zich meestal onderuit draait). Dus hier nog alle mogelijkheid om aan te passen als het echt koud gaat worden.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn zoontje: Romper, pyjama, winterslaapzak, laken en deken dubbel gevouwen en dan ligt hij ook nog op een deken.

Mijn dochter: Romper, japon met korte mouwen en een dekbed

@ Annemiek1975: Tja, als ik moet kiezen tussen een kind wat wakker word van de kou, of lekker dik inpakken en hij heeft het wel warm, dan kies ik voor het laatste. Hij spookt al meer als genoeg 's nachts en heb geen zin dat hij ook nog eens van de kou wakker word.
    Als het echt koud gaat worden zie ik wel wat ik doe. Kan altijd nog een winterslaapzak met mouwen aantrekken, wollen deken erbij, kruiken: Keuze genoeg.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter van 4 weken draagt een rompertje met korte mouwen en een katoenen truitje met lange mouwen.Ze ligt ingebakerd in een katoenen doek en slaapt onder 2 katoenen dekens.
    Ze ligt er heerlijk bij.
    Voor de winter krijgt ze een fleece inbakerdoek.

Temperaturen doe ik al weken niet meer.Toen de kraamhulp weg was heb ik direct de thermometer opgeborgen.

12. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet zo veel. Zo koud vind ik het niet. Meestal romper met lange mouw en broekje. Daarna krijgt ie pucababy aan en ligt onder een deken.

Laatst had ik hem alleen romper met lange mouw aangedaan met pucababy en deken.

Ben altijd bang dat ie het te warm krijgt. Trek hem wel meer aan als het straks echt koud wordt.

Deel Deze Pagina