Hallo dames, Mijn poes is nu ruim een jaar, maar ze is nog nooit (zichtbaar) krols geweest. Nu heb ik daar opzich geen problemen mee, maar ik vroeg me af of dit normaal is. Heeft iemand hier verstand van?
De meeste katten die worden vervelende als ze krols zijn maar wellicht dat jou kat dat gewoon niet zo erg heeft?
Hoi, onze oudste poes werd ook nooit echt zichtbaar krols geweest, ze piepte alleen heel erg lief, en was wat extra aanhankelijk. Dit hebben we heel lang zo gelaten. onze tweede poes was een heel ander verhaal, die was extr krols tot de ergste graad. met tot diep in de nacht miauwen en op... dus iedere poes is anders...
Haha ze is het hele haar door vervelend! Maar als het daar bij blijft kan ik daar prima mee leven. Verheug me nou niet bepaald op het moment dat ze keihard loopt te blèren van krolsheid. Vroeg het me meer af omdat ik benieuwd was of het wel gezond is dat ze niet (zichtbaar) krols is. Maar dat is dus compleet normaal
De meeste poezen worden niet krols in de wintermaanden ik heb hier ook nooit last van vanaf sept/oktober en rond half januari/februari begint het weer als de dagen langer gaan worden. De eerste krolsheid tja sommige worden krols met 6-7 maanden voor het eerst de andere pas met een jaar en sommige pas met 1,5 jaar
Bedenk alleen wel dat MOCHT ze per ongeluk naar buiten glippen je een grote kans hebt dat ze zwanger terug komt
Sowieso zsm laten steriliseren, tenzij je een bijzondere raskat hebt natuurlijk en wilt gaan fokken. Krols zijn is absoluut niet fijn voor een poes en een nestje ook niet. En ze hoeft maar één keer naar buiten te glippen en dan kan het al snel raak zijn.
Het zal er wel aan liggen dat ik een man ben, maar ik dacht natuurlijk weer aan iets heel anders toen ik de topictitel las
Wij hadden twee poesjes waarvan er 1 echt duidelijk krols was (bleren en maar tijgeren over de grond maar haar kontje omhoog e.d. ) De andere hebben we niets van gemerkt en ze waren toch echt allebei tegelijk zwanger (zat een weekje tussen). Dus je hoeft het niet altijd aan een kat te merken. Hhahahaha
niet iedereen is hetzelfde en laat op dezelfde manier weten dat ze genomen wilt worden als je geen nestje wil zou ik haar of aan de pil doen of laten helpen
Wel uitkijken met de pil...!! Ik heb beide poezen na hun bevalling aan de pil gedaan. Een paar maanden later heb ik ze laten steriliseren en toen heeft de dierenarts bij 1tje iets raars van haar eierstok afgehaald. Kwam volgens haar waarschijnlijk van de pil....
Dat was bij de moeder van onze kat ook, nooit krols geweest. 1 nacht niet thuis gekomen en een paar weken kater lag er 1 klein kittentje.
Die van ons werd pas voor het eerst krols toen ze 1,5 jaar was. Was heel duidelijk , en haar gelijk laten steriliseren. Het kan dus zijn dat het nog komt of misschien merk je het niet goed bij haar?
Mijn kat is vreselijk krols! Wordt gek van haar. ze is aan de pil omdat ze een ras kat is en ik twijfel nog of ik haar 1x laat dekken...
poezenpil is zooitje rommel...onze poes heeft het een maand gebruikt en mevrouw kon met spoed geopereerd worden dikke baarmoederontsteking
Poezen kunnen ook stil krols zijn of idd nog niet krols geweest zijn. Er zijn poezen die iedere 3 weken krols worden en poezen die het maar 2x per jaar worden. Je kunt er dus geen peil op trekken. Zou haar zeker laten castreren. Ik neem aan dat ze niet buiten komt, aangezien je zo de vraag stelt?